جاباما
۸۵۸۱۰۸
۸ نظر
۵۰۱۰
۸ نظر
۵۰۱۰
پ

مطالبات فرهنگیان بزودی پرداخت می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تاکنون بخشی از مطالبات فرهنگیان استان قزوین پرداخت شده و مابقی نیز بزودی به آنها داده می‌شود.

خبرگزاری فارس: امروز رحمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت بزرگداشت هفته معلم برنامه‌های مختلفی از جمله میثاق با شهدا در گلزار شهدای قزوین و تجلیل از معلمان منتخب استان برگزار می‌شود.

وی به مطالبات فرهنگیان استان قزوین اشاره کرد و گفت: این مطالبات هر جا مطرح شده، مطالبه به حق آنها است و تاکنون بخشی از آن پرداخت شده و مابقی نیز بزودی به آنها داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ابراز کرد: فرهنگیان استان قزوین به دنبال تجمع و تحصن برای اخذ مطالبات خود نیستند و درخواست‌های خود را در فضایی مناسب به مسؤولان آموزش و پرورش در میان می‌گذارند.

این مسؤول بیان کرد: تلاش می‌کنیم در مدارس فضایی ایجاد شود تا دانش‌آموزان از آموزش لذت ببرند، مهارت بیاموزند و بیشتر با امور فرهنگی آشنا شوند.

رحمانی با بیان اینکه رسالت اصلی آموزش و پرورش پرداختن به تعلیم و تربیت است، ابراز کرد: امروز در فضای فیزیکی مدارس دچار بحران هستیم و این موضوع بیشتر وقت ما را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: زمین‌هایی با کاربری‌های آموزشی از جمله در شهرک ولایت طی سال‌های گذشته بوده ولی تبدیل به فضاهای دیگری شده است که خبرنگاران می‌توانند از مسؤولان استانی جویای این موضوع باشند.

مدارس غیردولتی فرصت یکساله برای استاندارد شدن دارند

وی به مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: در اداره این مدارس برخی معتقدند از آنجائی که باید آموزش رایگان برای دانش‌آموزان فراهم شود باید چنین مدارسی وجود نداشته باشد.

این مسؤول افزود: ولی بعضی‌ها بر این باورند که دولت توان مدیریت همه مدرسه‌ها را ندارد و باید از مشارکت‌های مردمی در مدارسی مانند غیردولتی استفاده کند.

رحمانی بیان کرد: دولت با توجه به دیدگاه‌های مختلف در خصوص مدرسه غیردولتی معتقد است که باید این مدارس از نظر کمی و کیفی توسعه یابد به همین دلیل این موضوع در استان قزوین با جدیت پیگیری و اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ابراز کرد: نظارت در محتوا و فضای فیزیکی مدارس غیردولتی همانند دولتی انجام می‌شود و اگر غیراستاندارد باشد جرم و غیرقانونی است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

این مسؤول بیان کرد: ۷۰ درصد مدارس غیردولتی استحکام استاندارد را ندارند که یک سال به مسؤولان آنها مهلت داده شده تا اقدامات لازم را انجام دهند.

سفارشی در عزل و نصب پست‌ها نیست

وی اظهار کرد: از زمانی که مدیریت آموزش و پرورش را بر عهده گرفتم، همه تلاش خود را کردم، تا افراد شایسته در پست‌های مدیریتی انتخاب شوند تا امور را به نحو احسن انجام دهند و در این راستا به موضوعات قومیتی، جناحی و حزبی توجه‌ای نکرده‌ام.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: معتقدم فضای مدارس را نباید به مباحث سیاسی گره زد زیرا این مهم بزرگترین ظلم و آفت در آموزش و پرورش به شمار می‌آید.

این مسؤول یادآور شد: تاکنون به توصیه و سفارش کسی، فردی را عزل و نصب نکردم ولی از مشورت‌های مسؤولان استانی مانند نماینده ولی‌فقیه استان و استاندار قزوین استفاده کردم.

اجرای سند 2030 در دستور کار نیست

رحمانی اظهار کرد: اجرای سند ۲۰۳۰ در دستور کار آموزش و پرورش نیست و اولویت این نهاد اجرای تحول سند بنیادین است که از افتخارات نظام و تاکیدات رهبری به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه مقام و شان معلم بالاتر از این است که به مناسبت روز معلم، مبلغی از دانش‌آموزان و اولیا جمع‌آوری شود تا به آنها اهدا گردد، گفت: اگر مدرسه‌ای برای برپایی جشنی چنین کاری کند، غیرقانونی است و به شدت با آنها برخورد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه آموزش و پرورش استان قزوین توجه ویژه‌ای به ساخت مدارس استثنائی دارد، گفت: اکنون۲ مدرسه در ارداق و تاکستان در حال احداث است.

این مسؤول اظهار کرد: برای رتبه‌بندی معلمان، ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که این مهم در آستانه اجرا است و در استان قزوین عملیاتی خواهد شد.

وی به فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این فضا آفت جان دانش‌آموزان است و معضلات آن در شورای نظام کنترل آسیب‌های اجتماعی که ۱۷ دستگاه عضو هستند، بررسی شده و مقرر گردیده آموزش‌های لازم سواد رسانه‌ای به دانش‌آموزان داده ‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عابد

      تعجب ميکنم .کمک هزينه ازدواج مربوط به سال 94 را هنوز طلبکاريم ولي هيچوقت هيچ مديري ازوزارت نگفته ..و فقط ميگن امتحانات ..تاکنون چهاربارهست تامين اعتبارکردن فقط براي امتحانات ..مگر تمام مطالبات اسمشان شده امتحانات و ما نميدونيم ..خدا خيرنده به کسي که وضعش خوبه وبفکر ماها نيست ..

      پاسخ ها

      • منذر

        امین هرکسی بفکرخویشه. کوسه بفکر ریشه.

    • غلامرضا خوشی

      این به زودی ها همه اش نوش دارو بعد از مرگ سهرابه

    • نااشنا

      مگر همه وزارت خانه ها پرداخت معوقات کارمندان شون رو رسانه ای می کنند.؟خدا شمااهارو لعنت کنه.

    • بدون نام

      متاسفام هم بر ا ی شما دروغ گوها هم برای اینهایی که چند پیام مرا حذف می کنند و چاپ نمی کنند خداوند لعنت تان کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما چرا پیام اصلی را درج نمی کنید این پیام نفرین را چرا پخش می کنید

    • نااشنا

      بزودی=سال ۱۴۰۰

    • نااشنا

      خبر کاملا دروغ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج