۸۵۸۱۳۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

۵۸ روستای سیل‌زده باید جابه‌جا شوند

معاون عمران و توسعه وزیر کشور گفت: ۵۸ روستا در استان‌های سیل زده کشور باید جابه‌جا شوند که منابع طبیعی باید سریع ورود کرده و تکلیف زمین‌ها، بستر و حریم رودخانه‌ها را مشخص کند.

خبرگزاری فارس: مهدی جمالی‌نژاد امشب در جلسه کارگروه استانی بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده در کرمان اظهار داشت: سیلاب‌ها از تاریخ ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه سال گذشته در کشور شروع شد و ۲۵ استان را درگیر خود کرد و برای اولین‌بار در کشور ۲۵ استان همزمان درگیر سیل شدند.

دبیر کمیته بازسازی و نوسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده کشور عنوان کرد: در این سیل تمام دستگاه‌ها، نهادهای مختلف از جمله سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، بسیج و ...به میدان آمدند و با کمک آنها سیل در استان‌ها مدیریت شد.

وی با بیان اینکه شرایط کشور از لحاظ اقتصادی و سیاسی خاص است، بیان داشت: اگر بخواهیم‌نشاط و شادابی را ایجاد کنیم باید دیوار بی‌اعتمادی بین مردم و مسؤولان کوتاه شود و باید در این عرصه اعتقادی وارد شویم و در عرصه بازسازی بهترین کیفیت را به وجود بیاوریم.

جمالی‌نژاد گفت: استان کرمان در سیل خوزستان کمک‌ها و امکاناتی به ویژه در شهرستان حمیدیه که به عنوان معین آن انتخاب شده ارائه کرد که بی‌نظیر است.

وی بیان داشت: برای اینکه در کوتاه‌ترین زمان و با کیفیت‌ترین استاندارد، بازسازی را داشته باشیم طبق‌گفته مقام معظم رهبری نیاز به یک فرمانده واحد بسیار مهم بود و رئیس جمهور این فرماندهی را به وزیر کشور واگذار کرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر‌ کشور افزود: وزیر کشور قرارگاه نوسازی و سازندگی را راه‌اندازی کرد با این عنوان‌که قرارگاه موقتی است و باید سریعتر کار خود را به صورت ضربتی و جهادی شروع و در یک فاصله زمانی کوتاه تمام کند.

جمالی‌نژاد بیان کرد: قرارگاه بازسازی و نوسازی شروع به کار کرد و ذیل این قرارگاه چند کمیته تشکیل شده که ماموریت هر کمیته متنوع است و مهم‌ترین کمیته، کمیته بازسازی و نوسازی است .

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوعی که کمیته نوسازی و بازسازی آن را دنبال می‌کند سرپناه مردم است و باید سرپناه مردم را تامین کنیم و به همین دلیل نوسازی و بازسازی منازل مردم سیل‌زده در دستور این کارگروه قرار گرفته است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: هر پولی که اختصاص به سیل داده می‌شود فعلا در این حوزه هزینه می‌شود و انصافا بنیاد مسکن در این زمینه خوب به میدان آمده است.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه بحث نوسازی و بازسای اکنون برای ما حیاتی است، ابراز داشت: قرارگاه برای این است که کل کشور با هم همزمان پیش بروند و زمان‌بندی برای ما خیلی مهم است.

وی تاکید کرد: باید در بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده پیمانکاران قوی به میدان بیایند تا با بالا و پایین رفتن قیمت‌ها، کار متوقف نشود و این مسئله مهمی است.

دبیر کمیته بازسازی و نوسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده کشور با اشاره به اینکه ۵۸ روستا در سطح کشور در استان‌های سیل‌زده باید جابه‌جا شوند، افزود: در مورد روستاهایی که نیاز به جابه‌جایی است، باید مسئله زمین به سرعت حل شود و منابع طبیعی سریع ورود کرده و تکلیف زمین‌ها، بستر و حریم رودخانه‌ها را مشخص کند.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه ساخت منازل در استان‌های سیل‌زده از صفر تا ۱۰۰ توسط بنیاد مسکن انجام خواهد شد، گفت: حجم زیادی از منازل در استان‌های سیل‌زده نیاز به بازسازی و نوسازی دارند که باید در این راستا خیّران مسکن‌ساز ورود پیدا کنند و حساب ۱۰۰ امام را باید فعال کرد.

وی تصریح کرد: در سیل اخیر تنها منازل تخریب نشده و زیرساخت‌های روستایی، شهری و حوزه راه و شهرسازی از جمله پل‌ها، راه‌ها و ... تخریب شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج