جاباما
۸۵۸۱۵۷
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

کاراکاس: کودتا علیه ونزوئلا در آمریکا طراحی شد

وزیر خارجه ونزوئلا تصریح کرد: کودتا علیه دولت ونزوئلا به طور مستقیم در آمریکا طراحی شده است.

خبرگزاری مهر: «خورخه آریاسا» وزیر خارجه ونزوئلا در واکنش به تحولات امروز در کاراکاس اعلام کرد: کودتا علیه دولت ونزوئلا به طور مستقیم در آمریکا طرح ریزی شده است.

وزیر خارجه ونزوئلا در پیامی توئیتری در این خصوص نوشت: «پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا در حال ایفای نقش خود به عنوان رأس تلاش‌ها برای کودتا است.

این در حالیست که «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا نیز ساعاتی پیش اعلام کرد: با مقامات و سران ارتش گفتگو کردم. آنها بر حمایت کامل خود از دولت تاکید کردند. با فرماندهان صحبت کردم؛ آن‌ها وفاداری کامل خود را از میهن و قانون اساسی خود اعلام کردند.

«مایا کوسیانسیچ» (Maja Kocijancic) سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا هم در واکنش به تحولات امروز در کاراکاس اعلام کرد که این بروکسل تحولات ونزوئلا را از نزدیک پیگیری و بر حل مسالمت آمیز بحران این کشور تاکید می‌کند.

سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: موضع اتحادیه اروپا در قبال تحولات ونزوئلا حمایت از راهکار سیاسی و مسالمت آمیز برای حل بحران این کشور است. بر اساس اطلاعاتی که ما درباره تحولات ونزوئلا دریافت کرده ایم، نمی‌توانم تحلیل خاصی درباره وضع این کشور ارائه کنم، اما همچنان بر موضع قبلی اروپا در قبال ونزوئلا و حمایت از راهکار سیاسی و مسالمت آمیز برای بحران این کشور و در نهایت از طریق انتخابات آزاد و عادلانه تاکید می‌کنم. ما تحولات ونزوئلا را پیگیری می‌کنیم و اگر تحول خاصی در این کشور به وقوع بپیوندد، موضع خود را اعلام خواهیم کرد.

«ولادیمیر لوپز» (Vladimir Padrino) وزیر دفاع ونزوئلا هم در این خصوص اعلام کرد: اقدام خشونت آمیز معترضان شکست خورده است. نیروهای مسلح ونزوئلا به قانون اساسی وفادار هستند. درباره به راه افتادن حمام خون در کشور هشدار می‌دهیم.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: نگرانی خود را از تلاش‌هایی که برای کودتا در ونزوئلا صورت می‌گیرد ابراز می‌داریم. با تغییر دولت قانونی در ونزوئلا مخالفیم.

از سوی دیگر، «ژایر بولسونارو» رئیس جمهوری برزیل که به دلیل مواضع خود به ترامپ برزیل یا ترامپ استوائی نیز مشهور شده است، امروز در واکنش به تحولات در کاراکاس ادعا کرد: مردم ونزوئلا توسط یک دیکتاتور به بردگی گرفته شده است.

وی با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل در این خصوص ادعا کرد: از آزادی کشور همسایه برای تبدیل شدن به یک دموکراسی حمایت می‌کنیم!

وزارت خارجه روسیه هم در بیانیه ای از شورشیان مخالفان دولت در ونزوئلا خواست تا از خشونت بپرهیزند.

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: مخالفان ونزوئلا برای بالاگرفتن نبرد، بی نظمی عمومی و کشاندن نیروهای مسلح به درگیری تلاش می‌کنند.

از سوی دیگر، لوئیس آلماگرو دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی (OAS) در واکنش به خبرهائی پیرامون تلاش تعدادی از نظامیان برای کودتا در ونزوئلا با انتشار پیامی با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل اعلام کرد: به قانون اساسی و گوایدو (سرکرده شورشیان مورد حمایت آمریکا در ونزوئلا) و نیز نظامیان همراهش درود می‌فرستیم. برای یک انتقال صلح آمیز به حمایت بیشتری نیاز است.

گفتنی است، به دنبال اقدام نظامیان وابسته به خوان گوآیدو (سرکرده شورشیان مورد حمایت آمریکا در ونزوئلا) برای کودتا در ونزوئلا، طرفداران دولت قانونی و منتخب در این کشور از طیف گسترده ای از هواداران خود خواستند برای مخالفت با این اقدام مقابل کاخ ریاست جمهوری تجمع کنند.

مخالفان شورشیان نیز برای حمایت از اقدام نظامی علیه دولت نیکولاس مادورو به اطراف پایگاه هوایی «کارلوتا» فراخوانده شدند.

اقدام برای کودتا از ساعاتی پیش آغاز شده و خوآن گوایدو با انتشار ویدئویی در کنار نظامیان در اطراف پایگاه هوایی «کارلوتا» از این کودتا حمایت کرده است.‌

یوسدادو کابلو رئیس مجلس مؤسسان ونزوئلا هم از طرفداران دولت خواسته تا در مقابل کاخ ریاست جمهوری تجمع کنند.

ارتش برای مقابله با تجمع مخالفان بر روی پل «آلتامیرا» که در میان آنها «لئوپولدو لوپز» از سران شورشیان مخالف دولت و رئیس حزب اراده عمومی نیز حضور دارد، از گاز اشک‌آور استفاده کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کشور دیکتاتوری ونزوئلا

    • بدون نام

      حتما مردم میلیونی هم ربات آمریکا هستن ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میلیونی؟؟؟ هر کس شبکه های امریکایی رو دنبال کنه توهم پیدا میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج