۸۵۸۱۷۱
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

چرا بارسلونا باید از قدرت لیورپول بیمناک باشد؟

لیورپول و بارسلونا بعد از ۱۲ سال به مصاف هم می روند.

وبسایت نود: لیورپول در شرایطی خودش را برای بازی حساس چهارشنبه شب با بارسا آماده می کند که آنها هنوز هم تنها تیم انگلیسی هستند که توانسته اند بارسا را در خانه اش شکست دهند. لیورپول تاکنون دو بار در سال های ۱۹۷۶ و ۲۰۰۷ این کار را انجام داده است.

با این وجود، اوضاع دو تیم این روزها فرق دارد. لیورپول در حالی به مصاف بارسلونا می رود که همچنان درگیر لیگ برتر و کورس قهرمانی سخت با منچسترسیتی است و در بین بازی رفت و برگشت با بارسلونا، باید در لیگ برتر هم یک بازی حساس را انجام دهد. حال آن که در آن سمت بارسلونا قهرمانی اش را قطعی کرده و دغدغه ای بابت جام داخلی ندارد.

در عین حال لیورپول در مقابل بارسلونایی قرار می گیرد که در پنج فصل اخیر لالیگا، چهار بار به قهرمانی رسیده و از زمان آخرین قهرمانی لیورپول در لیگ قهرمانان، چهار با جام گوش دراز را بالای سر برده است.

با این حال، هنوز هم می توان دلایلی یافت که لیورپول می تواند در این مسابقه به برتری برسد. در این مقاله، به چند دلیلی می پردازیم که بارسلونا باید با استناد به این دلایل، از حریف خود بیمناک باشد.

لیورپول می تواند مسی را خنثی کند

حالا ۱۲ سال از آخرین جدال دو تیم می گذرد. ۱۲ سال قبل لیورپول به مدد نبوغ تاکتیکی بنیتز توانست در نیوکمپ با گل های بلیمی و ریسه، رقیب بزرگ خود را شکست دهد. از آن بازی فقط لیونل مسی مانده است. لئو مسی آن روزها ۲۰ سال داشت ولی باز هم ترسناک بود.

چرا بارسلونا باید از قدرت لیورپول بیمناک باشد؟

بنیتز برای آن دیدار تصمیم گرفت از اربلوئا برای مهار مسی استفاده کند. به این ترتیب این بازیکن راست پا را در دفاع چپ قرار داد تا مسی و حرکات در عرض و نفوذهایش را مهار کند. با این حال شاید نیاز به تغییری اساسی هم در این بخش نباشد چرا که لیورپول برای مهار مسی می تواند به ترکیب فن دایک و رابرتسون در آن بخش حساب باز کند. فن دایک بهترین بازیکن فصل جزیره لقب گرفت و رابرتسون نیز بهترین مدافع چپ لیگ انتخاب شد. پس کلوپ در این بخش خیلی دچار سرگیج نمی شود.

اما نباید فراموش کرد از اولین تقابل مسی با لیورپول زمان زیادی می گذرد و فوتبل طی دهه اخیر تغییرات زیادی داشته است. مسی هم بازیکن متفاوتی نسبت به آن سالها است. مسی اکنون بیشتر از آن که در سمت راست تیمش دیده شود، در مرکز زمین حضور دارد و سعی در نفوذ در عمق دفاع حریف. اینجاست که اهمیت هافبک های دفاعی با اهمیت جلوه می کند. خواه هندرسون باشد، یا واینالدوم و یا فابینیو.

چرا بارسلونا باید از قدرت لیورپول بیمناک باشد؟

توانایی لیورپول در فاز هجومی

بارسلونا در شرایطی این هفته بیست و ششمین قهرمانی اش را در لیگ برتر جشن گرفت که برد مقابل رقیب، با یک اختلاف گل و به مدد نبوغ مسی رقم خورد. بارسلونا نشان داده که بارسلونای سالهای در اوج نیست، البته که تیم والورده در تلاش های اخیر خود باشکوه نشان داده است ولی انتقاد اصلی به او و تیم بارسلونا این است که گاهی اوقات آنها بیش از اندازه وابسته به مسی می شوند.

در عین حال نباید قدرت لیورپول را در ضد حملات فراموش کرد. آنها در زمان کرنرهای رقیب، به شدت خطرناک هستند و به مدد توپرسانی سریع از دفاع به حمله، به رقیب خود آسیب بزنند.

بهره برداری از نقاط ضعف

ازقضا نقطه قوت لیورپول، می تواند دردسرهایی برای بارسلونا ایجاد کند چرا که یکی از نقاط ضعف آنهاست. با حضور مانه و صلاج و فرارهای سریع این دو بازیکن، در گذار از دفاع به حمله، بارسلونا می تواند آسیب ببیند. این دو می توانند به نوعی همان ریبری و روبن ۲۰۱۳ باشند که در آن فصل این دو بازیکن همراه با بایرن مونیخ موفق شدند بارسلونا را در نیوکمپ با سه گل شکست دهند.

چرا بارسلونا باید از قدرت لیورپول بیمناک باشد؟

البته که بحث های زیادی در مورد قدرت تهاجمی لیورپول و توان این تیم در ضدحمله مطرح شد، اما نباید قدرت دفاعی تیم کلوپ را هم دست کم گرفت. خط دفاع لیورپول به رهبری فن دایک، در قالب یک گروه واحد عملکردی عالی را از خود به جای گذاشته است و همین موضوع می تواند برگ برنده ای برای تیم کلوپ در مسابقه با بارسلونا باشد. نمایش های فن دایک در این فصل در خط دفاع آنقدر عالی بوده که به عنوان بهترین بازیکن فصل فوتبال جزیره برسد.

با این تفاسیر، باید پذیرفت که بارسلونا کار سختی برابر لیورپول دارد و باید حسابی مراقب کلوپ و یارانش باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا لپ مطلب بگو دیگه .که اگه یار دوازدهم و سیزدهم و چهاردهم (داور .شانس .وار )به کمکش نیان، ليورپول قاطعانه پیروز میشه رفت و برگشت

      پاسخ ها

      • ultimo

        ساقیت رو عوض کن داداش

      • بهزاد تهرانی

        دقیقا

      • بدون نام

        صد درصد عشق میبره بابا مسی مسی مسی فق میکنن شبی میترکونیم بارسارو والا

    • بدون نام

      ذارت با هتریک مسی میریم بالا

    • بدون نام

      تو یکی بد جوری از وار میسوزی که این وار باعث حذف ریال پارتی باز وحکومتی شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج