۸۵۸۱۷۷
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

آغاز قصه فرهاد و شاید پایان قصه لیکنز!

هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر امروز و امشب با انجام دو دیدار آغاز می‌شود. سرخابی‌های پایتخت باید در دو شرایط متفاوت مقابل رقبای به‌شدت متفاوت پیکار کنند.

فرهیختگان: هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر امروز و امشب با انجام دو دیدار آغاز می‌شود. سرخابی‌های پایتخت باید در دو شرایط متفاوت مقابل رقبای به‌شدت متفاوت پیکار کنند. پرسپولیس در جنجالی‌ترین مسابقه به یادگار امام تبریز قدم می‌گذارد تا مقابل تراکتور صف‌آرایی کند و استقلال نیز در خانه و در حضور فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی، باید جدالی با تیم قعرنشین استقلال خوزستان داشته باشد.

تراکتورسازی- پرسپولیس: آخرین شانس لیکنز برای شفر نشدن

بیست‌ودومین تقابل سرخ‌های پرطرفدار فوتبال ایران در حساس‌ترین شرایط ممکن به انجام می‌رسد. پرسپولیس با توجه به نتایج اخیر تا هت‌تریک قهرمانی فاصله چندانی ندارد. در سوی مقابل تراکتورسازی که جزء بخت‌های اصلی بردن جام بود با سه باخت متوالی، به رده چهارم سقوط کرد و حالا احتمال از دست رفتن سهمیه هم برایشان وجود دارد. به‌نوعی می‌توان گفت این مسابقه برای جورج لیکنز حکم مرگ و زندگی را دارد. او اصلا دوست ندارد به سرنوشت وینفرد شفر دچار شود. سرمربی آبی‌ها هم اگر می‌توانست پرسپولیس را شکست دهد شاید الان هنوز روی نیمکت آبی‌پوشان بود. آیا پیرمرد بلژیکی قربانی بعدی پروفسور است؟

حسرت 1515 روزه تراکتور مقابل پرسپولیس

۱۱ برد پرسپولیس، ۷ پیروزی تراکتور و ۴ تساوی. این کارنامه دو تیم در تاریخ لیگ برتر است. با ذکر این نکته که پرشورهای تبریزی ۱۵۱۵ روز است موفق به شکست سرخپوشان تهرانی نشده‌اند. آخرین برد آنها در بازی برگشت لیگ چهاردهم بود که تیم حمید درخشان را با تک گل شاهین ثاقبی شکست دادند اما با آمدن برانکو ۴باخت و ۳تساوی عاید تراکتور شد. آخرین جدال دو تیم در ورزشگاه آزادی رقم خورد که با اشتباه پرسپکتیوی کمک داور مسابقه، گل سالم احسان حاج‌صفی مردود اعلام شد و اسکوربورد در پایان نتیجه صفر- صفر را به نمایش درآورد.

غیبت مسعود و استوکسی؛ بازگشت شجاع و اکبر

بی‌تردید مسعود شجاعی مهم‌ترین غایب این دیدار است. کاپیتان تراکتور به دلیل سه کارته شدن نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. آنتونی استوکس هم علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته مانند دیدار رفت به این بازی هم نرسید تا زهر خط حمله تیم لیکنز کمتر شود. با این حال اکبر ایمانی به ترکیب تی‌تی‌ها برمی‌گردد و می‌تواند میانه میدان را سامان بدهد. در سوی مقابل شجاع خلیل‌زاده بعد از یک هفته غیبت به خط دفاعی برمی‌گردد. ماریو بودیمیر هم مانند هفته‌های قبل در این مسابقه هم غایب است.

برانکو تاکنون ۶سرمربی تراکتور را شکست داده و اگر بتواند لیکنز را هم از پیش رو بردارد به نوعی هفت‌خوان را فتح کرده است. تیم او با پیروزی در تبریز علنا قهرمان لیگ هجدهم خواهد بود. با این حال آنها باید بدانند تراکتور مقابل تیم‌های مدعی در تبریز رحم ندارد. پیروزی ۱- صفر مقابل استقلال و پدیده و برد ۲- صفر در برابر سپاهان گواه بر همین ادعاست.

قرار بر این شده پرسپولیس هواداری در یادگار امام نداشته باشد. این به خودی‌خود می‌تواند تا حد زیادی تنش‌ها را کاهش دهد، با این حال بعد از تنش‌های هفته‌های اخیر، نگرانی درباره سکوهای یادگار امام وجود دارد. محمدحسین زاهدی‌فر باید یکی از سخت‌ترین قضاوت‌های خود را انجام دهد. پرسپولیس ۵۵ امتیازی با یک مساوی هم می‌تواند راضی باشد اما تراکتور برای نگه داشتن اندک شانس خود برای قهرمانی و همچنین کسب یک رتبه آبرومند و دریافت سهمیه آسیایی نیاز به کسب سه امتیاز و رسیدن به امتیاز ۵۲ دارد.

استقلال تهران- استقلال خوزستان: آغاز فرهاد...

از تبریز به تهران می‌رویم. از ساعت ۲۰:۱۵ در ورزشگاه آزادی شاهد اولین بازی آبی‌پوشان تهرانی بعد از دوران وینفرد شفر خواهیم بود. پیرمرد آلمانی در مشهد نسخه‌اش پیچیده شد و حالا دستیار محبوبش، فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی موقت تا پایان فصل هدایت استقلال را برعهده گرفته است. مجیدی منشا را کنار گذاشت تا نشان دهد برعکس شخصیت نسبتا آرامش، در مربیگری با کسی مماشات نمی‌کند.

تکرار روزهای خوب فرهاد بعد از 10 سال؟

استقلال در لیگ هشتم با امیر قلعه‌نویی به رده هفدهم سقوط کرده بود. آنها باید در تهران به مصاف استقلال اهواز می‌رفتند. در آن بازی یک برد ۶-صفر برای استقلال رقم خورد و فرهاد مجیدی که به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود موفق شد دو گل زیبا به ثمر برساند. آبی‌ها در پایان آن فصل قهرمان شدند. حالا باید دید فرهاد تازه‌نفس مقابل تیم هم‌نام، می‌تواند تیمش را به موفقیت برساند یا خیر.

خوزستانی‌ها نیازمند معجزه

حریف این هفته پایتخت‌نشینان احتمالا آخرین روزهای خود در لیگ برتر را پشت سر می‌گذارد. تیم محمد علوی فقط با یک معجزه می‌تواند لیگ برتری بماند. آنها باید ۹ امتیاز از استقلال، سایپا و سپاهان بگیرند و به این امیدوار باشند که سپیدرود و مسجدسلیمان در هفته بیست‌وهشتم به تساوی برسند و هر دو تیم دو بازی بعدی خود را ببازند تا درنهایت آنها شاید به خاطر تفاضل گل بهتر خود نسبت به تیم مسجدسلیمانی چهاردهم شوند و در لیگ برتر بمانند.

غیبت همیشگی الهیار صیادمنش

استقلال تهران و خوزستان برای دوازدهمین بار در تاریخ لیگ برتر به مصاف هم می‌روند. استقلال چهار برد به دست‌آورده و هم‌نام خوزستانی سه پیروزی در کارنامه خود دارد و الباقی مسابقات هم با نتیجه مساوی تمام شده است. آبی‌پوشان تهرانی در سه رویارویی قبلی به برتری رسیده‌اند و گلی هم دریافت نکرده‌اند. آنها به واسطه حضور هواداران خود و شوک تغییر در کادر فنی به پیروزی مقابل استقلال خوزستان خوشبین هستند.

الهیار صیادمنش بازهم غایب است و نمی‌تواند برای استقلال به میدان برود. با این حال ممکن است تغییراتی در ترکیب ایجاد شود. شاید روح‌الله باقری زننده تک گل بازی رفت بتواند بعد از مدت‌ها دوباره فرصت حضور در میدان را پیدا کند.

استقلال شانس بسیار کمی برای قهرمانی دارد اما باخت پرسپولیس و پیروزی آنها فاصله را به سه امتیاز کاهش می‌دهد و در فوتبال هر اتفاقی شدنی است. در بدترین حالت آنها باید برای کسب رده دوم و حفظ سهمیه آسیایی تلاش کنند پس دلیلی برای ناامیدی وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فکر کنم جنسش خوب بوده لنگ کی تو تبریز هوادار داشته این بار دومش باشه .اول متن نوشتی برانکو ۴ بار برده وسطاشم هم نوشتی ۷ بار ولی جنسش خوب بوده من نمیدونم چی زدی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دردمندان بهتر میفهمند؟؟؟؟؟؟؟؟؟سرورتان پرسپولیس همیشه و همه جا برنده و قهرمانه.کیسه ها بفکر فرنازشون باشن چون این یه دونه هم داره پرت میشه به ‌.....تاریخ‌ .

      • ahmad

        تو جنست قاطی داره گفته هفت بازی نباخته که شامل چهار برد و سه مساوی بوده

      • مشیری

        فعلاً خدا خدا کن سهمیه بگیرید بقیه پیشکش.کیسه.

    • ممد دانیالی!

      قصه خاله فرناز اسطوره کیسه تازه شروع شده!!!!خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج