جاباما
۸۵۸۱۹۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

وضعیت پرونده سپیده قلیان و اسماعیل بخشی

وکیل سپیده قلیان می‎گوید: به این دلیل که پرونده جنبه امنیتی دارد، طبق قانون ما حق مداخله در پرونده را نداریم، البته موکلان ما اتهامات غیرامنیتی هم دارند و حتی اتهامات غیرامنیتی آن‌ها بیشتر است.

خبرگزاری ایرنا: وکیل سپیده قلیان می‎گوید: به این دلیل که پرونده جنبه امنیتی دارد، طبق قانون ما حق مداخله در پرونده را نداریم، البته موکلان ما اتهامات غیرامنیتی هم دارند و حتی اتهامات غیرامنیتی آن‌ها بیشتر است.

جمال حیدری‎منش، وکیل سپیده قلیان، فعال کارگری بازداشت شده خبر می‎دهد: اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و امیر امیرقلی یک‎شنبه گذشته از زندان اهواز به زندان اوین منتقل شدند.

او همچنین می‎افزاید: پرونده با درخواست دادستان کل کشور، مبنی بر احاله پرونده به تهران در دیوان عالی کشور مطرح شد و با موافقت دیوان عالی کشور از اهواز به تهران منتقل شد. این امر خاصی است و احتمالاً دلیل امنیتی داشته است، البته دلایل این درخواست دادستان کل اعلام نشده است. در حال حاضر پرونده به تهران منتقل شده و در دادسرای شهید مقدس، مورد رسیدگی قرار می‎گیرد.

وکیل قلیان با اشاره به این‎که انتقال متهمان به تهران، ارتباطی با حضور برخی متهمان در تهران ندارد، تصریح می‎کند: من به‌عنوان وکیل سپیده قلیان و خانم فرزانه زیلابی به‌عنوان وکیل اسماعیل بخشی چندین بار در دفتر شعبه حاضر شدیم. اما بر اساس ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی، حق مداخله در پرونده به ما داده نشد. بر اساس قانون ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری، دفاع از متهمان جرایم امنیتی را در مرحله دادسرا به تعدادی از وکلای مورد تأیید رئیس قوه قضاییه محدود می‎کند.

حیدری‌منش در ادامه تأکید می‎کند: موکلان ما اتهامات غیرامنیتی هم دارند و حتی اتهامات غیرامنیتی آن‌ها از اتهامات امنیتی‎شان بیشتر است. بنابراین ما از این جهت حق دفاع داریم، اما از این جهت که پرونده وجهه امنیتی دارد، ما حق هیچ‎گونه اطلاع، ملاقات و مطالعه پرونده را نداشتیم.

وی همچنین می‎گوید: حق انتخاب وکیل با متهم است و نظر خانم قلیان بر این است که من وکالتشان را برعهده داشته‎ باشم.

وکیل قلیان می‎افزاید: ما متأسفانه دسترسی به موکلین خود نداریم و آن‎ها نیز حق مشورت با وکیل و دسترسی به ما را از دست داده‎اند. بنابراین استدعا داریم اجازه ملاقات با موکلین و دفاع از آن‌ها را در مرحله دادگاه داشته باشیم.

اسماعیل بخشی و سپیده قلیان از آبان ماه سال گذشته در جریان اعتراضات کارگران هفت‎تپه بازداشت شدند، اما بعد از پخش مستند « طراحی سوخته» از سوم بهمن‌ماه مجدداً روانه زندان شدند. امیر امیرقلی، سردبیر نشریه گام نیز که وقایع هفت‎تپه را پوشش داده ‎بود، چهار ماه است در زندان به سر می‎برد و به گفته وکیل قلیان، به زندان اوین منتقل شده‎ است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج