۸۵۸۲۹۲
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

داستان‌هایی در مورد سرمربیگری فرهاد مجیدی

کوتاه‌مدت بودن حضور مجیدی در استقلال را چندان هم نمی‌شود باور کرد و احتمالا موقتا او را «موقت» صدا می‌زنند.

ایلنا: درست دقایقی بعد از شکست استقلال برابر پدیده مشهد شایعه عزل وینفرد شفر و جایگزینی فرهاد مجیدی با او منتشر شد. شایعه بسیار قدرتمندتر از آن بود که بشود نادیده‌اش گرفت، اما مدیران استقلال ترجیح دادند در مقابل اخذ چنین تصمیمی مقاومت به خرج بدهند؛ مقاومتی که نهایتا بیش از ۲۴ ساعت طول نکشید و صبح دوشنبه، نهم اردی‌بهشت ۹۸ فرهاد مجیدی رسما به عنوان سرمربی موقت استقلال برگزیده شد.

در دقایقی که او در محل تمرین آبی‌پوشان از سوی فتحی معرفی می‌شد، وینفرد شفر و پسرش از پشت درهای ورزشگاه رانده شدند تا روشن شود تغییرات در تیم جنبه عملی پیدا کرده است. حالا مجیدی سرمربی استقلال است و این داستان، جنبه‌های متعددی دارد.

واقعا موقت خواهد بود؟

مدیران استقلال یکصدا ادعا می‌کنند فرهاد مجیدی سرمربی موقت استقلال است و فصل آینده حتما یک سرمربی خارجی برای این تیم استخدام خواهد شد. در عین حال چنین موضوعی را نباید هم زیاد جدی گرفت. فرهاد در همان اولین جلسه تمرینی استقلال، برادرش فرزاد را هم با خودش آورد. او گادوین منشا را کنار گذاشت؛ تصمیمی که نمی‌تواند برای یک آدم موقت باشد.

نکته بعدی این‌که بازی‌های باقی‌مانده استقلال چندان دشوار نیست. در آسیا دیگر از این تیم انتظاری نمی‌رود و در لیگ هم بعید است تیم‌هایی مثل استقلال خوزستان، نفت آبادان و سپیدرود رشت، حداقل کسب سهمیه آسیایی آبی‌پوشان را به خطر بیندازند. پس احتمالا فرهاد نتایج متقاعدکننده‌ای خواهد گرفت و پس از آن عزل او کار دشواری خواهد بود.

مطلب سوم هم این‌که استقلال به احتمال فراوان درگیر پرداخت یک غرامت سنگین به وینفرد شفر خواهد بود و این موضوع، جذب یک مربی جدید خارجی را دشوارتر می‌کند. پس می‌بینید که کوتاه‌مدت بودن حضور مجیدی در استقلال را چندان هم نمی‌شود باور کرد و احتمالا موقتا او را «موقت» صدا می‌زنند.

سرمایه‌سوزی؟

بلافاصله بعد از انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال، اولین موضوعی که به شکل وسیع مطرح شد این بود که چنین انتخاب‌هایی به منزله سرمایه‌سوزی است. این‌که سرمربی شدن برای فرهاد زود است و این احتمال وجود دارد که بلیت او برای همیشه بسوزد. اتفاقا تجارب زیادی هم در این زمینه وجود دارد.

نزدیک‌ترین مثال به ماجرای فرهاد، داستان سرمربی شدن علیرضا منصوریان است که با هشتگ «حمایت تا قیامت» آمد و یک سال و هفت هفته بعد با شعارحیاکن از این تیم جدا شد! خیلی‌ها عقیده دارند منصوریان اگر دیرتر و با تجربه بیشتر به استقلال می‌آمد می‌توانست موفق‌تر باشد، همان قصه‌ای که در مورد علی دایی با تیم‌ملی یا حمید استیلی و یحیی گل‌محمدی با پرسپولیس مطرح می‌شود. بالاخره این هم یک خطر است و باید دید قصه حضور فرهاد در استقلال با چه سرنوشتی همراه می‌شود.

قلعه‌نویی می‌آید؟

حرف امروز و دیروز نیست. از مدتها پیش شایعه شده بود امیر قلعه‌نویی سرمربی فصل آینده استقلال خواهد بود. قلعه‌نویی امسال نتایج نسبتا مطلوبی با سپاهان گرفته و مهم‌تر این‌که رابطه بسیار خوبی هم با امیرحسین فتحی دارد. با این وجود دو عامل، تحقق این شایعه را دشوار کرده است.

نخست حواشی دو بازی رفت و برگشت استقلال و سپاهان است. قلعه‌نویی بعد از بازی رفت به سرمربی آلمانی استقلال طعنه زد و گفت:«به نظرم قرارداد شفر را هم باید مثل کی‌روش ۸ ساله تمدید کنند.»

بعد از بازی برگشت و ماجرای بالا و پایین انداخته شدن شفر هم امیر مصاحبه تند دیگری کرد و گفت:«سپاهان را آنقدر قدرتمند کرده‌ایم که تیم صد میلیاردی بعد از بردن ما به‌اندازه قهرمانی آسیا خوشحالی می‌کند!» این مسایل باعث شد بین قلعه‌نویی و استقلالی‌ها یک شکاف جدید به وجود بیاید. حالا هم سرمربی شدن فرهاد مجیدی نقش یک مانع جدید در مسیر بازگشت قلعه‌نویی را ایفا می‌کند. حتما یادتان هست که بعد از پیروزی اخیر استقلال برابر سپاهان در اصفهان، فرهاد چه پست تند و وحشتناکی علیه قلعه‌نویی منتشر کرد...!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ممد دانیالی!

      خاله فرناز بی شک یک اسطوره س!!

    • بدون نام

      فقط به مجیدی سفارش کنید مست تیم را به میدان نفرستد یهو رحمتی را خط حمله میزاره

    • عرشیا

      خوب گفتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج