۸۵۸۳۱۹
۱۷ نظر
۶۶۹۶
۱۷ نظر
۶۶۹۶
پ

مهم‌ترین مشاهیر جهان در سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم

مجله تایم سالانه برترین چهره‌های سال را انتخاب می‌کند و در سال ۲۰۱۹ نیز شاهد فهرستی از چهره‌های برتر این سال هستیم. این فهرست، چهره‌های منتخب را در دسته‌بندی‌های متفاوتی معرفی کرده است و در این قسمت می‌خواهیم با هم نگاهی به دسته‌بندی مشاهیر جهان در سال ۲۰۱۹ از دید مجله تایم داشته باشیم.

برترین‌ها - ترجمه از محمد کاملان: مجله تایم سالانه برترین چهره‌های سال را انتخاب می‌کند و در سال ۲۰۱۹ نیز شاهد فهرستی از چهره‌های برتر این سال هستیم. این فهرست، چهره‌های منتخب را در دسته‌بندی‌های متفاوتی معرفی کرده است و در این قسمت می‌خواهیم با هم نگاهی به دسته‌بندی مشاهیر جهان در سال ۲۰۱۹ از دید مجله تایم داشته باشیم.

تیلور سوئیفت

مهم‌ترین مشاهیر جهان در سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم

پرنده خو‌ش‌صدای دنیای موسیقی اولین کسی است که بدون بر و برگرد به فهرست بهترین مشاهیر جهان از نگاه مجله تایم در سال ۲۰۱۹ راه پیدا کرده، تیلور زیبارو که هنوز ۲۹ سال بیشتر ندارد افتخاری نیست که در موسیقی از آن خود نکرده باشد. این خواننده جوان از سال ۲۰۰۴ تاکنون فعالیت دارد و ترانه‌هایش یکی از دیگری زیبا‌تر و پرفروش‌تر هستند.

تیلیو سوئیفت زاده پنسیلوانیا است و در نوجوانی برای دنبال‌کردن رویاهایش به نشویل نقل مکان کرد تا موسیقی را جدی‌تر دنبال کند او در سال ۲۰۰۶ اولین آلبوم موسیقی‌اش را منتشر کرد. آهنگ «ترانه ما» از این آلبوم حسابی گل کاشت و مقام اول جدول بهترین ترانه‌های کانتری را در آن سال از آن خود کرد. دو سال بعد دومین آلبوم تیلور سوئیفت نیز منتشر شد، این آلبوم «بی‌باک» نام داشت و پرفروش‌ترین آلبوم سال ۲۰۰۸ شد.

تیلور سوئیفت در سال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ نامزده جایزه کانتری آمریکا شد و در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ این جایزه را از آن خود کرد. تیلور سوئیفت، سلبریتی دست و دلبازی است و پرداخت نیم میلیون دلار برای کمک به سیل‌زدگان تنسی و اختصاص درآمد آخرین تور آمریکای شمالی خودش را به آسیب‌دیدگان توفان می‌توان از فعالیت‌های خیرخواهانه این چهره‌سرشناس نام برد.

میشل اوباما

مهم‌ترین مشاهیر جهان در سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم

سلبریتی‌های زن زیادی را سراغ داریم که خودشان شخصاً موفقیت‌های چشمگیری نداشته‌اند و با قرار گرفتن در زیرسایه شوهرانشان سرشناس شده اند، اما داستان میشل اوباما فرق می‌کند و به رغم اینکه فامیل رئیس‌جمهور سابق آمریکا را یدک می‌کشد، شخصاً نیز فرد موفقی است و به همین دلیل نیز توانست به فهرست مشاهیر سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم راه پیدا کند.

میشل اوباما در دانشگاه پرینستن درس خوانده و از دانشگاه هاروارد مردک دکترای حقوق دارد، میشل اوباما از باراک دو فرزند دارد و اولین زن آفریقایی آمریکایی است که همسر رئیس‌جمهور آمریکا بوده است. از قرار معلوم وقتی میشل در یک شرکت وکالت مشغول به کار بود با باراک اوباما آشنا شد و این آشنایی زمینه‌سازی ازدواج آن‌ها در سال ۱۹۹۲ را فراهم کرد.

میشل اوباما همیشه در کنار باراک بوده و برای نامزدی باراک در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ سخنرانی‌های پرشوری را به طرفداری از همسرش برگزار کرد. میشل و باراک اوباما کتاب‌خوان‌های قهاری هستند و دیگران را به کتاب‌خوانی تشویق می‌کنند. میشل خودش نیز دستی در نویسندگی دارد و تاکنون دو کتاب با نام‌های «بزرگ‌شده آمریکایی» (American Grown)، انتشار در سال ۲۰۱۲ و «شدن» (Becoming)، انتشار در سال ۲۰۱۸ را به رشته تحریر درآورده است. کتاب «شدن» در ایران به فارسی نیز ترجمه شده است.

اسپایک لی

مهم‌ترین مشاهیر جهان در سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم

شلتون جکسون اسپایک لی (Shelton Jackson "Spike" Lee) که در دنیای هنر او را با نام اسپایک لی می‌شناسیم برای علاقه‌مندان سینما چهره شناخته شده‌ای است و این برای علاقه‌مندان سینما چهره شناخته شده‌ای است و از سال ۱۹۸۶ تاکنون نزدیک به ۳۵ فیلم بلند سینمایی را کارگردانی و تولید کرده است.

اسپایک لی در خانواده‌ای هنرمند بدنیا آمد و پدرش نوازنده جاز بود و مادرش نیز در مدرسه هنر درس می‌داد، این کارگردان ۶۲ ساله در رشته هنر‌های زیبا در دانشگاه تحصیل کرد و کارگردانی نزدیک به ۲۰ فیلم سینمایی را در کارنامه اش دارد. اگر مراسم اسکار سال ۲۰۱۹ را دنبال کرده باشید حتماً در جریان هستید که اسپایک لی برای فیلم «ک‌کلنزمن سیاه‌پوست»، جایزه اسکار را نیز به افتخارات خودش اضافه کرد.

بیشتر فیلم‌های اسپایک لی حول محور تبعیض نژادی و ظلم‌هایی که به سیاهان شده ساخته می‌شود و این کارگردان مطرح پس از دریافت جایزه اسکار خود از سیاست‌های ترامپ انتقاد‌های زیادی کرد و ابراز امیدواری کردم مردم آمریکا در انتخابات سال ۲۰۲۰، آگاهانه تصمیم‌گیری کنند.

جالب است بدانید اسپایک لی در کنار هنر، به ورزش نیز علاقه زیادی دارد و طرفدار پر و پا قرص تیم بیس‌بال نیویورک یانکی است. او به فوتبال نیز علاقه‌مند است و از هواداران دوآتشه تیم آرسنال به‌حساب می‌آید.

کریستین بلازی فورد

مهم‌ترین مشاهیر جهان در سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم

کریستین بلازی فورد (CHRISTINE BLASEY FORD)، روانشناس ۵۲ ساله‌ای است که در دانشگاه نیز تدریس می‌کند، او تخصص ویژه‌ای در زمینه طرح مدل‌های آماری دارد و تاکنون مدیریت پروژه‌های مهمی را در این خصوص بر عهده داشته است.

او پژوهشگر دانشگاه استفورد است و مقاله‌های مختلفی از وی در نشریه‌های معتبر به چاپ رسیده است. کریستین به لحاظ گرایش سیاسی از طرفداران حزب دموکرات آمریکا به حساب می‌آید و از هر فرصتی برای اعتراض به سیاست‌های ترامپ استفاده می‌کند. این چهره‌سال ۲۰۱۹ علاقه زیادی به تدریس دارد و دستاورد‌های وی در علم روانشناسی فرصت را مهیا کرد تا در فهرست مشاهیر جهان مجله تایم راه پیدا کند.

دیوید هاکنی

مهم‌ترین مشاهیر جهان در سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم

هاکنی (DAVID HOCKNEY)، هنرمندی سرشناس است و عکاسی‌ها و نقاشی‌های او در معتبرترین گالری‌های دنیا به نمایش گذاشته می‌شود. این هنرمند کهنه‌کار زاده سال ۱۹۳۷ است و به رغم اینکه در سن ۸۱ سالگی به سر می‌برد هنوز هم از پا ننشسته و همچنان شاهد حضور دیوید هاکنی در صحنه‌های هنر بین‌الملل هستیم.

دیوید هاکنی در کالج سلطنتی هنر در انگلیس تحصیل کرد و در کنار نقاشی و عکاسی، به لیتوگرافی نیز تسلط دارد و کار‌های چاپ دستی زیبایی را از او سراغ داریم. یکی از معروف‌ترین آثار دیوید هاکنی، تابلوی «خانم و آقای کلارک» است، این تابلو محبوبیت زیادی در میان جامعه جهانی هنر دارد و به گزارش بی. بی. سی یکی از محبوب‌ترین نقاشی‌های بریتانیا است.

جالب اینجاست که این هنرمند ید طولایی در عکاسی هم دارد و با ترکیب عکس‌هایی که با دوربین پولاروید می‌گیرد، تصویری واحد خلق می‌کند که به لحاظ هنری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

دزموند می‌آد

مهم‌ترین مشاهیر جهان در سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم

انصافاً باید گفت حساب فعالان اجتماعی با دیگر چهره‌های سرشناس فرق می‌کند چرا که تأثیر کار این افراد مستقیماً به زندگی مردم باز می‌گردد. در این زمینه می‌توان به دزموند می‌آد (DESMOND MEADE)، اشاره کرد. دزموند که وکیلی شناخته شده است، تلاش زیادی برای احقاق حق سیاهان آمریکا داشته و یکی از مدافعین پرتلاش حق رأی به‌حساب می‌آید. دزموند می‌آد مدیر دو مؤسسه مهم فعال در زمینه حقوق مدنی در فلوریدا است و تلاش‌های او باعث شد تا در سال ۲۰۱۴ متمم جدیدی به قانون آمریکا اضافه شود تا مجرمینی که در گذشته سوسابقه داشته‌اند بتوانند حق رأی داشته باشند.

به لطف تلاش‌های دزموند می‌آد، نزدیک به ۱.۴ میلیون نفر حق رأی پیدا کردند، این تلاش‌ها باعث شد تا دزموند می‌آد در جامعه جهانی به فردی فعال و پرتلاش در زمینه حقوق مدنی تبدیل شود، او شخصیت بسیار محبوبی در ایالت فلوریدا است و چندین دانشگاه این ایالت بابت زحمت‌هایی که دزموند می‌آد کشیده است از او رسما تقدیر کرده‌اند.

لیدی گاگا

مهم‌ترین مشاهیر جهان در سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم

لیدی گاگا سوپراستاری است که ابتدا با خوانندگی وارد عرصه هنر شد و بعد ثابت کرد که در کنار خوانندگی، استعداد خوبی در ترانه‌سرایی و آهنگ‌سازی دارد. اگر اهل سینما باشید و فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» (A Star is born)، را با هنرنمایی لیدی گاگا و بردی کوپر دیده باشید، حتماً با ما هم عقیده‌اید که لیدی گاگا استعداد چشمگیری در بازیگری نیز دارد و این موارد باعث شده تا به یکی از محبوب‌ترین چهره‌های هالیوود تبدیل شود. لیدی گاگا و کوپر برای ترانه «سطحی» (Shallow)، جایزه اسکار سال ۲۰۱۹ را نیز از آن خود کردند.

لیدی گاگا که ۳۳ سال سن دارد در شبکه‌های اجتماعی نیز سلبریتی بسیار فعالی است و نام او بیشترین رکورد را در میان بیشترین جستجو شده‌ها در اینترنت دارد. لیدی گاگا در حال حاضر ۱۲ مرتبه نامزد دریافت جایزه گرمی شده است و ۶ جایزه را به خانه برده. با این همه افتخار و نام‌آوری کاملاً مشخص است که جای لیدی گاگا در فهرست مشاهیر مجله تایم خالی بود و به همین دلیل در سال ۲۰۱۹ شاهد حضور نام لیدی گاگا در این فهرست هستیم.

راضیه ال‌متوکل

مهم‌ترین مشاهیر جهان در سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم

راضیه ال‌متوکل (RADHYA ALMUTAWAKEL)، ملیتی یمنی دارد و یکی از سرشناس‌ترین فعالان حقوق بشر در خاورمیانه به حساب می‌آید، او موسسه‌ای خصوصی و بین‌المللی را نیز برای دفاع از حقوق بشر به راه انداخته و از آنجایی که در یمن بدنیا آمده و این کشور مدتی است گرفتار درگیری‌های زیادی است، کارزار بزرگی را برای جمع‌آوری مدارک از جنایت‌های جنگی که در یمن اتفاق افتاده و کشور‌ها و نیرو‌هایی که مسبب این جنایت‌ها هستند به راه انداخته است.

راضیه در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ برای کمسیون ملی زنان در یمن کار می‌کرد، در این سازمان او تلاش می‌کرد تا حقوق سیاسی بیشتری را در اختیار زنان یمنی قرار دهند. از سال ۲۰۰۴ به بعد نیز تلاش راضیه ال‌متوکل بیشتر در زمینه حقوق بشر صورت گرفت و برای اینکه ندای مردم مظلوم یمن را به گوش جهانیان برساند در سازمان ملل از حقوق مردم بی‌دفاع این کشور دفاع کرده است.

تلاش‌های راضیه ال‌متوکل از دید فعالان اجتماعی و نهاد‌های مسئول در زمینه حقوق بشر پنهان نمانده است و او تاکنون جوایز مختلفی دریافت کرده و اضافه شدن نام وی به فهرست مشاهیر سال ۲۰۱۹ از جانب مجله تایم نیز یکی از این افتخارات به‌حساب می‌آید.

پیر پائولو پیکولی

مهم‌ترین مشاهیر جهان در سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم

پائولو پیکولی (Pier Paolo Piccioli)، چهره‌ای شناخته شده در دنیای مد و پوشاک است و بسیاری از کارشناسان این صنعت، وی را به‌عنوان فردی می‌شناسند که طرحی نو برای دنیای مد امروز در انداخته است. پائولو پیکولی که دانش‌آموخته یکی از معروف‌ترین موسسه‌های طراحی و مد ایتالیا است ابتدا کار خودش را در برند فندی (Fendi) شروع کرد و نزدیک به دو دهه با این برند همکاری داشت. او در این برند با ماریا گراتزیا چیوری (Maria Grazia Chiuri)، یکی دیگر از اسطوره‌های مد و پوشاک همکار بود و پس از حضور فعال در برند فندی به همراه ماریا گراتزیا راهی برند والنتینو (Valentino) شد، این دو نفر طراحی‌های چشمگیری برای عینک‌ها و کیف‌دستی‌های لاکچری برند والنتینو انجام دادند و پس از مدتی به سمت مدیر طراحی خلاق این برند ارتقا پیدا کردند.

در نهایت نیز در سال ۲۰۱۶ ماریا گراتزیا مدیریت طراحی خلاق برند والنتینو را کنار گذاشت و از آن زمان تا کنون پائولو پیکولی به‌تن‌هایی مدیریت طراحی خلاق برند والنتینو را بر عهده دارد و یکی از نام‌آوران صنعت پوشاک و مد به‌حساب می‌آید.

ماریا رسا

مهم‌ترین مشاهیر جهان در سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم

ماریا (MARIA RESSA)، روزنامه‌نگاری فیلیپینی آمریکایی است که چیزی نزدیک به ۲۰ سال با شبکه خبری سی. ان. ان همکاری داشت و پس از پایان همکاری با این شبکه خبری به فیلیپین بازگشت و از آنجایی که ساز و کار خبرنگاری در فیلپین به اندازه کافی پیشرفته و به‌روز نشده بود، ترجیح داد مستقل کار کند و مجموعه خبری راپلر (Rappler) را راه‌اندازی کرد.

وب‌سایت این مجموعه خبری در ابتدا با ۱۲ نفر شروع به کار کرد و پس از مدتی تعداد خبرنگاران راپلر به ۷۵ نفر رسید. جالب اینجاست که ماریا رسا از آن دسته خبرنگارانی است که نگاه متفاوتی به شبکه‌های اجتماعی دارد و به همین دلیل نیز همیشه سعی کرده تا فناوری‌های جدید را فرصتی تازه برای ورود خبرنگاران به دسترسی به حقایق بیشتر قلمداد کند.

ماریا برای ساخت برنامه‌های خبری مستند نامزد دریافت جایزه امی شد و در سال ۲۰۱۸ نیز جایزه قلم طلایی آزادی (Golden Pen of Freedom Award) را از آن خود کرد. ناگفته نماند ماریا رسا تاکنون چندین بار از جانب نیرو‌های امنیتی دولت فیلیپین بازداشت شده و مجموعه خبری که راه‌اندازی کرده نیز بار‌ها از جانب دولت این کشور زیر سؤال رفته است.

کستر سمینا

مهم‌ترین مشاهیر جهان در سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم

مُکگادی کَستر سِمِنیا (Mokgadi Caster Semenya) در دنیای ورزش با نام کستر سمینا شناخته می‌شود و ورزشکاری اهل آفریقای جنوبی در رشته دو نیمه‌استقامت است. او مدال طلای دو ۸۰۰ متر بانوان را در مسابقه جهانی دو میدانی در سال ۲۰۰۹ از آن خود کرد و در مسابقه‌های جهانی دو و میدانی در سال ۲۰۱۱ و المپیک ۲۰۱۲ نیز توانست در رشته دو ۸۰۰ متر مدال طلا را صاحب شود.

این افتخار‌ها باعث شد تا کستر سمینا در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان بهترین ورزشکار زن آفریقای جنوبی شناخته شود و در سال ۲۰۱۶ نیز از جانب اتحادیه بین‌المللی دو و میدانی در فهرست بهترین ورزشکار زن دنیا قرار گرفت.

میریان جی

مهم‌ترین مشاهیر جهان در سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم

در فهرست مشاهیر جهان از نگاه مجله تایم در سال ۲۰۱۹ با اسامی طرف هستیم که نام هرکدام از آن‌ها در یک رشته خاص مطرح شده و بیشتر این چهره‌ها پیش از این نیز برای دنیا شناخته شده بودند. اما در این قسمت به نام میریان جی (MIRIAN G)، رسیدیم که نام او کمتر به گوش کسی رسیده است.

در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۲۷۰۰ کودک در مرز آمریکا و مکزیک از در و مادر خود جدا شدند و داستان شهرت میریان جی نیز به همین رویداد تلخ باز می‌گردد. میریان که برای حفظ امنیت سلامت او و خانواده‌اش مجله تایم این نام مستعار را برای وی انتخاب کرده است به همراه پسر ۱۸ ماهه‌اش به آمریکا می‌آید و رسما تقاضای پناهندگی می‌کند. او مدعی می‌شود برای نجات جان خودش و فرزندش از دست آشوب‌هایی که در هندوراس وجود داشت قصد پناهندگی به آمریکا را دارد، اما از قرار معلوم مرزبان‌های آمریکایی گوش‌شان به حرف‌های میریان بدهکار نبود و بنا به قوانینی که وضع شده بود به زور پسر ۱۸ ماهه‌اش را از او جدا می‌کنند. این پسر طفل معصوم به اندازه‌ای کوچک بود که نمی‌توانست صحبت کند و دقیقاً به مدت ۲ ماه و ۱۱ روز روی مادرش را ندید.

از طرف دیگر میریان که طاقت دوری فرزندش را نداشت تا توانست به جای خودش و فرزندش فریاد زد و با ارتباط با شبکه‌های خبری نگاه جامعه جهانی را به فاجعه‌ای که قوانین جدید دونالد ترامپ به بار آورده بود جلب کرد. در نهایت نیز همان‌گونه که در جریان هستید خانواده پناهندگان توانستند به فرزندانشان ملحق شوند.

گرین گریفین، آیلبی اسمیت و اُرولا اُوکانر

مهم‌ترین مشاهیر جهان در سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم

کشور‌های مختلف دنیا قوانین متفاوتی در خصوص سقط‌جنین دارند و در ایرلند نیز به مدت ۳۵ سال سقط‌جنین کاملاً ممنوع بود، اما در این بین افرادی نیز در این کشور نگاهی دیگری به سقط جنین داشتند و قانونی شدن این کار را از دولت خواستار بودند.

به همین جهت نیز کمپین‌های مختلفی در ایرلند برای حق سقط‌جنین برگزار شد گرین گریفین، آیلبی اسمیت و اُورلا اُوکانر (GRAINNE GRIFFIN, AILBHE SMYTH AND ORLA O'CONNOR) سه نفر از زنان ایرلندی بودند که با به راه‌اندازی جنبش‌های اجتماعی در ایرلند توانستند آزادی سقط‌جنین را به همه‌پرسی برسانند و در نهایت نیز در سال ۲۰۱۸ در ایرلند قانونی وضع شد که بر اساس آن سقط‌جنین تا دوازده هفته اول بارداری مجاز اعلام شود، پس از این زمان نیز اگر ثابت شود که حاملگی، زندگی مادر را به خطر می‌اندازد، سقط‌جنین مجاز خواهد بود.

لُجَین الهَذلول

مهم‌ترین مشاهیر جهان در سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله تایم

همان‌گونه که در جریان هستید عربستان از آن کشور‌هایی است که همیشه حقوق زنان را پایمال کرده است و تا همین چند وقت پیش زنان این کشور حتی اجازه رانندگی نداشتند. لجین (LOUJAIN AL-HATHLOUL) زن عربستانی ۲۹ ساله‌ای است که در چند سال اخیر به یکی از چهره‌های شاخص حقوق زنان در عربستان و مجامع جهانی تبدیل شد. شهرت او به جایی رسید که در سال ۲۰۱۵ رسانه‌ها وی را در میان فهرست صد زن قدرمند جهان عرب در رتبه سوم قرار دادند.

قضیه شهرت لیجن به سال ۲۰۱۴ باز می‌گردد، او در آن سال و زمانی که هنوز رانندگی برای زنان در عربستان ممنوع بود، با خودروی شخصی خود تلاش کرد تا از مرز امارت به عربستان وارد شود و به همین دلیل نیز دستگیر شد و به مدت ۷۳ روز در زندان آب خنک خورد. لجین فعالیت‌های دیگری نیز برای آزادی حقوق زنان در عربستان دارد و یکی از افرادی است که به اجازه قیم برای خروج از کشور و ازدواج خانم‌ها و دختران اعتراض‌های زیادی کرده و تاکنون بار‌ها بازداشت شده است.

در این قسمت به پایان فهرست مشاهیر جهان در سال ۲۰۱۹ از دید مجله تایم رسیدیم، پیشنهاد می‌کنیم اگر اطلاعات جالبی از اعضای این فهرست دارید، این اطلاعات سودمند را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: time

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زندانی شدن به خاطر رانندگی واقعا شرم آوره

      پاسخ ها

      • یلدا

        به خاطر پوشش تحمیلی شرم آور نیست؟؟

      • بدون نام

        چرا هردو شرم اوره ریشه باعث و بانیشون بخشکه

    • ناصری

      یکی از مهمترین مشاهیر امسال بیلی ایلیش بود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه ربطی داره

    • بدون نام

      عکس میریان جی چی شد؟؟

    • علیرضا ناصری

      مشهور بودن برادر داشتن یک گربه میلیاردی منم برم یک گربه میلیاردی بخرم مشهور شم اینا مشهور نیستن مشهور فقط آنگلا مرکل با تشکر از سایت خوب برترینها دست شما درد نکند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی میگی تو؟؟؟ چی زدی؟؟؟

    • بدون نام

      مرسی

    • بدون نام

      گاااد چرا انقد لیدی خوبه ؟

    • بدون نام

      ناصری، من فک میکنم تو یه چیزی در مایه های پیر پائولو پیکولی باشی نه تام کروز!!!!

    • بدون نام

      میشل اوباما مث خریس گریزلی افتاده یف پیف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ماشالا به تربیتت

      • علی

        افرین به ادبت

    • بدون نام

      میشل اوباما زن نیست بلکه یک مرد زن نما است. در خود امریکا بسیاری از مردم از این موضوع خبر دارند اما کاری از دستشان بر نمیاد.

      پاسخ ها

      • علی

        چی میگی؟

      • z*bts

        از کجا میارین این حرفارو؟!!!!!-_-

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج