۸۵۸۳۴۷
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

چرا مهناز افشار سیبل تندرو‌ها شده‌است؟

قتل روحانی ۴۶ ساله همدانی ابعادی بیش از یک قتل پیدا کرد. علاوه بر اینکه مظنون از اینستاگرام برای اعلام عمومی قتلی که می‌گفت مرتکب شده استفاده کرده بود، اینکه مقتول لباس روحانیت بر تن داشت توجه بیشتری را جلب کرد و بستر شکل‌گیری تحلیل‌های متفاوتی شد.

برترین ها: قتل روحانی ۴۶ ساله همدانی ابعادی بیش از یک قتل پیدا کرد. علاوه بر اینکه مظنون از اینستاگرام برای اعلام عمومی قتلی که می‌گفت مرتکب شده استفاده کرده بود، اینکه مقتول لباس روحانیت بر تن داشت توجه بیشتری را جلب کرد و بستر شکل‌گیری تحلیل‌های متفاوتی شد.

برخی مانند عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی، این قتل را نتیجه عملکرد برخی اصولگرایان و ورود اوباش و ادبیات آن‌ها به تجمعات به ظاهر دینی و ادبیات رسمی می‌دانند.

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان، ولی به شدت با این نظریه مخالف است و برعکس، نوک پیکان را به سمت آقای عبدی و هم‌فکرانش بر می‌گرداند.

کیهان در یادداشتی درباره این موضوع نوشته: اولاً سیاست "مقاومت" و "دیپلماسی نرمش قهرمانانه" و "آمریکاستیزی" ربطی به "خشونت و خشونت‌طلبی" ندارد و هیچ عقل سلیمی این را نمی‌پذیرد، چنان‌که پروژه "گروه فشار" و مقابله با روحانیت و حزب‌اللهی‌ها به بن‌بست رسید که در همین وقایع سیل اخیر، عزیرتر شدن سپاه و روحانی گواهی بر این ادعاست.

چرا مهناز افشار سیبل تندرو‌ها شده‌است؟

کیهان در بخش دیگری از این نوشته آورده: فارغ از اینکه قاتل طلبه مظلوم همدانی در صفحه اینستاگرام خود عکس‌هایی از بولینگ و بیلیارد و سگ‌بازی و خال‌کوبی و تتو گذاشته و چشم مدعیان حقوق بشر را هم درآورده است سؤال کیهان این است که چه کسانی به بهانه حقوق بشر، داعیه‌دار آزادی‌های اجتماعی و بی‌بند و باری در سبک زندگی و ... را دارند؟

چرا مهناز افشار سیبل تندرو‌ها شده‌است؟

یادداشت کیهان در کنار اشاره به مهناز افشار و افرادی که در شبکه‌های اجتماعی خواستار محاکمه او شده‌اند موادی از قانون مجازات اسلامی در مورد تسبیب جنایت و زمینه‌سازی برای قتل را بازگو می‌کند.

در این نوشته آمده، در ماجرای شهادت طلبه همدانی رد پای یک شبکه خزنده و تکرار خط رسانه‌ای تابستان ۹۷ دوباره دیده می‌شود.

چه ربطی به مهناز افشار دارد؟

مهناز افشار بازیگر سینمای ایران از جمله سلبریتی‎هایی است که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت زیادی دارد. خانم افشار به خاطر ماجرا‌های پرونده قضایی همسرش یاسین رامین، فرزند محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت محمود احمدی‌نژاد، هدف حمله و انتقاد بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی است.

حمایت او از "دختران خیابان انقلاب" و زندانیانی همچون یاسمن آریانی و محمدعلی طاهری یا انتقادش از کودک‌همسری همواره با انتقاد شدید برخی کاربران اصولگرای تندرو مواجه بوده است.

بعد از انتشار خبر قتل طلبه همدانی، هشتگ‌های مختلفی علیه مهناز افشار در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت.

برخی کاربران اصولگرای تندرو یکی از توییت‌های خانم افشار را با استناد به گفته‌های نزدیکان قاتل، زمینه‌ساز قتل این طلبه دانستند و خواستار برخورد قضایی و محاکمه خانم افشار شدند.

چرا مهناز افشار سیبل تندرو‌ها شده‌است؟

خانم افشار در توییتی که بعدتر پاک کرد به توییت دیگری که ظاهرا به یک روحانی منتسب بود و از زنان ایرانی خواسته بود صیغه نیرو‌های حشد شعبی بشوند، اعتراض کرده بود و نوشته بود چرا هیچ‌کس به این توییت پاسخی نمی‌دهد.

در شبکه‎های اجتماعی، کلیپی منتشر شد از شخصی روحانی که از عکسش در اکانتی که درباره صیغه زنان ایرانی توییت کرده بود، استفاده شده بود. او در این کلیپ، توییت مذکور را غیر اخلاقی خوانده و گفته اکانتی که این توییت را منتشر کرده جعلی است؛ با اسمی ساختگی و عکسی که متعلق به اوست.

برخی کاربران معترضند که چرا خانم افشار با بازنشر یک توییت جعلی و تحریک اذهان مخاطبان چنین فضایی ایجاد کرده است.

چرا مهناز افشار سیبل تندرو‌ها شده‌است؟

بعضی کاربران و رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان تندرو هم از این فرصت استفاده کردند و به توییت‌های گذشته خانم افشار که به آن‌ها منتقد بودند اشاره کردند و با برجسته کردن موارد حساسیت‌برانگیز، عملکرد او را زیر سوال بردند و خواستار برخورد با او شدند.

در حالی که قوه قضاییه ایران اعلام کرده که هنوز تصمیم خاصی در این مورد نگرفته است، برخی رسانه ها خبر از صدور حکم جلب مهناز افشار داده اند. این اولین بار نیست که اظهارنظر‌ها و پست‌های مهناز افشار مورد انتقاد شدید برخی کاربران قرار می‌گیرد.

جزییات ماجرای طلبه همدانی

روحانی ۴۶ ساله همدانی که مصطفی قاسمی نام داشت، روز شنبه هفتم اردیبهشت در نزدیکی یکی از حوزه‌های علمیه همدان به قتل رسید.

روحانی مقتول، امام جماعت مسجد "حاج کربعلی" بود و در حوزه علمیه دامغانی همدان، به عنوان مسئول کتابخانه کار می‌کرد.

مردی به نام بهروز حاجیلو، در اینستاگرام مسئولیت این قتل را بر عهده گرفت.

او پیشتر هم تصاویری از خود با اسلحه منتشر کرده بود و از تمایلش برای کشتن دیگران نوشته بود. نیروی انتظامی اعلام کرد که "قاتل روحانی همدانی"، بعد از حدود ۲۰ دقیقه درگیری و تیراندازی در حاشیه شهر همدان کشته شده است بر اساس این گزارش، او به محض دیدن ماموران نیروی انتظامی به سوی آن‌ها تیراندازی کرده است. چهار نفر از همراهان قاتل طلبه همدانی هم دستگیر شدند.

چرا مهناز افشار سیبل تندرو‌ها شده‌است؟

نیروی انتظامی استان همدان امروز دهم اردیبهشت ماه اعلام کرد ۳۲ نفر از افرادی که برای حمایت از بهروز حاجیلو (متهم به قتل روحانی در همدان) در صفحه شخصی او پیام گذاشته بودند، شناسایی و دستگیر کرده است.

صفحه اینستاگرام بهروز حاجیلو که بعد از این حادثه در دسترس بود، در استوری آخرش که در آن در حالی که سلاح در دست داشت گفته بود یک روحانی را کشته است که این استوری قبل از کشته شدن او در درگیری با نیروی انتظامی حذف شده است.

تعداد فالوئر‌های صفحه اینستاگرام او بلافاصله بعد از اینکه این استوری را منتشر کرد و کاربران درباره آن نوشتند و آن را به اشتراک گذاشتند روندی تصاعدی را آغاز کرد و با رشدی معنادار به چندین برابر رسید که البته چند ساعت بعد صفحه وی از دسترس خارج شد.

منبع: bbc

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      منبع این مقالتون خیلی عالیه عالی.

    • بدون نام

      کامنتا رو حذف کردین چرا؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج