۸۵۸۳۶۶
۱۱ نظر
۵۰۷۳
۱۱ نظر
۵۰۷۳
پ

چند ترفند زبان بدن که شما را نزد دیگران محبوب می‌کند

همه ما دوست داریم که در جمع‌های دوستانه، محیط کار و روابط عاطفی مان فردی محبوب باشیم. اما محبوب بودن هم ساده به دست نمی‌آید. در واقع شما برای این که در نگاه دیگران جذاب و دوست داشتنی به نظر آیید، باید برخی نکات را رعایت کنید. شما به راحتی می‌توانید با زبان بدن تان و برخی از رفتار‌های ساده، اعتماد طرف مقابل تان را به دست آورید.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: همه ما دوست داریم که در جمع‌های دوستانه، محیط کار و روابط عاطفی مان فردی محبوب باشیم. اما محبوب بودن هم ساده به دست نمی‌آید. در واقع شما برای این که در نگاه دیگران جذاب و دوست داشتنی به نظر آیید، باید برخی نکات را رعایت کنید. شما به راحتی می‌توانید با زبان بدن تان و برخی از رفتار‌های ساده، اعتماد طرف مقابل تان را به دست آورید. اگر می‌خواهید این راز‌ها را بدانید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

چند ترفند زبان بدن که شما را نزد دیگران محبوب می‌کند

مانند یک دوست رفتار کنید

دیگران در نگاه اول می‌توانند تشخیص دهند که شما فردی مهربان و صمیمی هستید یا خیر. اگر شما بتوانید این حس را به آن‌ها منتقل کنید، ارتباط موثرتری برقرار خواهید کرد؛ بنابراین سعی کنید به گونه‌ای رفتار کنید که طرف مقابل تان شما را مانند یک دوست تصور کند. اما چگونه؟ یکی از کار‌هایی که می‌توانید برای انتقال حس دوستی به طرف مقابل تان انجام دهید، این است زمانی که دارید به صحبت‌های او گوش می‌کنید، لبخند بزنید و به نشانه تایید سر تکان دهید. همین زبان بدن شما باعث می‌شود که طرف مقابل با شما حس راحتی بیشتری داشته باشد.

با کار‌های کوچک حمایت تان را نشان دهید

یکی دیگر از کار‌هایی که شما را در نگاه دیگران جذاب و دوست داشتنی جلوه می‌دهد، کمک کردن به دیگران است. شما به راحتی و با انجام کار‌های کوچکی می‌توانید حمایت خود را به طرف مقابل تان نشان دهید. یک کار کوچک، مانند آوردن یک لیوان آب یا گرفتن و آویزان کردن کت یا مانتوی طرف مقابل، می‌تواند از شما شخصیتی محبوب بسازد. اگرچه این کار‌ها کوچک اند، اما تاثیر عمیقی روی دیگران خواهند گذاشت.

در مورد او بیشتر بدانید

هر یک از ما داستان زندگی خودمان را دارید. حتی اگر شما انکار کنید که تمایلی به تعریف کردن داستان زندگی تان برای دیگران ندارید، باز هم ته دلتان چیز دیگری می‌گوید. زمانی که فردی به داستان زندگی تان علاقمند می‌شود و مشتاق است تا از آن بیشتر بداند، به طور ناخودآگاه به شما احساس خاص بودن دست می‌دهد و تحت تاثیر قرار خواهید گرفت. از این رو، اگر شما هم می‌خواهید که دیگران را تحت تاثیر قرار دهید، از علاقمندی آن‌ها سوال کنید، از آن‌ها بپرسید که به چیزی در زندگی شان افتخار می‌کنند و غیره... حتی اگر آن‌ها درد و دلشان باز شد و از تلخی‌های زندگی شان برایتان گفتند، با گفتن جمله «شرایط سختی را گذرانده ای، درکت می‌کنم» با او همدردی کنید. با همین کار‌های کوچک، محبوبیت تان نزد طرف مقابل دو چندان خواهد شد.

صاف بنشینید

زبان بدن شما می‌تواند سیگنال‌های مختلفی را به طرف مقابل منتقل کند. اما چه زبان بدنی داشته باشیم که مورد قبول اطرافیان قرار گیرد؟ یکی از مهمترین موارد این است که خودتان را ریلکس نشان دهید. اگر شما ریلکس باشید، طرف مقابل تان هم احساس آرامش و راحتی خواهد کرد. سعی کنید که صاف بنشینید، شانه هایتان را به عقب نگه دارید، سرتان را بالا بگیرید و اعتماد به نفس داشته باشید. اگر خودتان را جمع کنید، بدین معنی ست که به طرف مقابل تان اعتماد ندارید. البته اگر مجبورید که ساعات طولانی در این حالت بمانید، اگر همان ابتدای مکالمه به زبان بدن تان دقت کنید و پیغام مثبت را به فرد روبه رویتان منتقل کنید، تاثیر خود را گذاشته اید و پس از آن می‌توانید راحت‌تر عمل کنید.

در مقابل او گارد نگیرید

آیا زمانی که از دست کسی عصبانی می‌شوید یا نسبت به کسی گارد می‌گیرید، به زبان بدن تان توجه کرده اید؟ زمانی که شما حس ناامنی نسبت به طرف مقابل تان دارید، اگر دقت کرده باشید، دست هایتان را در سینه جمع می‌کنید. این حرکت بدین معنی ست که شما حالت دفاعی به خود گرفته اید. اما بدانید که این حالت، این پیغام را به طرف مقابل تان منتقل می‌کند که شما احساس امنیت ندارید؛ بنابراین اگر می‌خواهید که ارتباط موثرتری با طرف مقابل تان برقرار کنید، دست هایتان را پایین بندازید و خودتان را ریلکس نشان دهید.

آینه طرف مقابل تان باشید

حتما متوجه شده اید که ما با آدم‌هایی که شبیه ما لباس می‌پوشند، شخصیتی مشابه ما دارند و مانند ما رفتار می‌کنند، احساس راحتی بیشتری می‌کنیم؛ بنابراین در زمان‌هایی که می‌خواهید خودتان را نزد فردی محبوب نشان دهید، سعی کنید که تا جای ممکن خودتان را شبیه به او کنید. حتما لازم نیست که مانند او لباس بپوشید، همین که سعی کنید زبان بدن او را دنبال کنید، کافی ست. مثلا اگر طرف مقابل تان برای دیدن تصویری روی میز خم شد، شما هم خم شوید یا زمانی که به صندلی اش تکیه داد، شما هم تکیه دهید. همین رفتار‌ها باعث می‌شود که او به شما احساس نزدیکی بیشتری کند.

چند ترفند زبان بدن که شما را نزد دیگران محبوب می‌کند

با لبخند وارد شوید

مادر ترزا می‌گوید: «صلح با لبخند آغاز می‌شود.» و واقعا هم درست گفته است. مردم تمایل دارند به افرادی که لبخند میزنند، نزدیک شوند، زیرا آن‌ها به طور غریزی به سمت احساسات مثبت و شادی جذب می‌شوند. زمانی که شما وارد اتاقی می‌شوید، بهتر است که لبخند بزنید. همین حرکت ساده برایتان معجزه می‌کند و مردم به سمت تان جذب می‌شوند.

به زاویه ایستادن تان دقت کنید

تحقیقات علمی ثابت کرده که حتی زاویه ایستادن شما نیز روی طرف مقابل تان تاثیرگذار است. اگر شما دقیقا روبه روی طرف مقابل تان بایستید به طوری که بتوانید ۱۰۰% روی او تمرکز کنید، بیشترین تاثیر را روی او گذاشته اید. اما اگر کمی زاویه ایستادن یا نشستن تان فرق کند، مثلا پاهایتان به سمت دیگری باشد، حس ترس، ناامنی و عدم اعتماد را به او منتقل کرده اید. پس اگر می‌خواهید محبوب باشید، به زاویه ایستادن یا نشستن تان دقت کنید.

پاهایتان را به عرض لگن باز کنید

طرز قرار گرفتن پاهای شما نیز می تواند تاثیر زیادی روی دیگران بگذارد. این یک علم دقیق نیست، اما معمولا نزدیک هم بودن پاها حاکی از ناامنی است، در حالیکه فاصله داشتن آنها از هم نشاندهنده‌ اعتماد به نفس است. نزدیک بودن و دور بودن بیش از اندازه‌ی پاها از هم، می‌‌تواند بازتاب بدی روی طرف مقابل تان داشته باشد. بنابراین سعی کنید پاهایتان به اندازه‌ عرض لگن یا کمی بیشتر، از هم فاصله داشته باشند.

به چشم‌های طرف مقابل تان نگاه کنید

چشم‌های شما هزاران حرف و پیام را می‌تواند به طرف مقابل تان منتقل کند. زمانی که شما با فردی که روبه رویتان نشسته صحبت می‌کنید، باید با او تماس چشمی داشته باشید. اگر از نگاه کردن در چشم‌های او خودداری کنید، او احساس می‌کند که شما در حال پنهان کردن چیزی هستید؛ بنابراین هنگام صحبت کردن یا شنیدن حرف‌های او، تماس چشمی را فراموش نکنید. البته یادتان باشد که از زل زدن مدام نیز بپرهیزید، زیرا این حالت هم طرف مقابل را معذب خواهد کرد.

منبع: vixendaily

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مارسلو ، تک به تک با نویر

      تو ایران فقط با خودپرداز کار کنید ، همه عاشقتون میشن و جذاب ترین مرد هستید ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو کوتاه مدت اره

      • بدون نام

        ملت بدبختن چاره دیگه ای ندارن

      • نیل

        جووووونم لایککککککککک
        مایه داری از سرو کولت قشنگ بالا میرن . این ترفند محبوب شدن واسه اونور آبی هاست، اینور خوب جواب نمیده. آره فداتشم;-)

      • بدون نام

        آفرین مارسلو.تو جامعه ما فقط پول داداش فقط پول.شما زشت ترین، گندترین،دزدترین وخلاصه حیوون وحشی هم باشی وقتی پول داشته باشی جماعت ظاهربین تو رو فرشته میبینن .مثل بت میپرستنت.تف به این روزگار تف

    • بدون نام

      تنها بوددن. یه حال دیگه داره

    • بدون نام

      مرسی

    • بدون نام

      شاید زیاد مرتبط نباشه اما یکی دو مورد اول رو که خوندم یاد خودم افتادم که وقتی با نگاه مهربان به حرفهای کسی گوش میدم و یا با احترام کامل و رفتارهای اینچنینی رفتار میکنم طرف مقابل رفتار منو به علت زیادی خوب بودن خودش برداشت میکنه و این آزار دهنده ست

      پاسخ ها

      • مهناز

        خب برای همین گفته این طوری رفتار کنید تا به طرف مقابل حس خوب بودن دست بده نه به خودت
        وقتی به کسی حس خوب بودن بدی اون عاشق صحبت کردن و دیدن دوباره تو میشه تا دوباره اون حس خوب رو تجربه کنه

    • بدون نام

      زیادم با طرفتون خوب نباشید ک فکر کنه چ خبره
      زیاد ک باشی زیادی میشی...

    • رضا

      من فقط اینو میدونم تا قبل از اینکه وارد هر نوع رابطه ای بشم کتابهای روانشناس زیادی میخوندم و نمیشه گفت اصلا به دردم نخورده ولی وقتی وارد روابط جدی شدم ازدواج کردم طلاق دادم یا طلاق کرفتم و دو باره ازدواج کردم متوجه شدم تجربه رو نمیشه در کتابها پیدا کرد تجربه یک چیزیه که برای من و اون بوجود میاد و برای من و تو تجربه ای دیگر است الان از تجربیاتم استفاده میکنم با وجود مشکلات زیاد مالی و روحی زندگی خوبی داریم یک دختر خوب هم تونستم تربیت کنم که همه مشکلاتشو بهم میگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج