جاباما
۸۵۸۴۱۰
۵۰۸۱
۵۰۸۱
پ

ماجرای اخراج بهزاد فراهانی از مدرسه و یک گروه تئاتری

بهزاد فراهانی، پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در نشست «زندگی تئاتری من» از چگونگی ورودش به عرصه بازیگری گفت.

فارس: بهزاد فراهانی، پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در نشست «زندگی تئاتری من» از چگونگی ورودش به عرصه بازیگری گفت.

ماجرای اخراج بهزاد فراهانی از مدرسه و یک گروه تئاتری

نشست «زندگی تئاتری من» با حضور بهزاد فراهانی و همسرش فهیمه رحیمی‌نیا و علاقه‌مندان آنها در تئاتر شهر برگزار شد.

فراهانی در ابتدای این نشست با اشاره به مناسب بودن این نشست‌ها که می‌تواند دیگران را با زندگی اهالی هنر آشنا کند، گفت: «از ۶ سالگی به همراه پدرم در تعزیه حضور داشته‌ام و نقش شمر را بازی کرده‌ام. شخصیت‌های زیادی را در تعزیه بازی کردم، پدرم در فراهان، نقش حضرت عباس(ع) بود و من هم نقش شمر را داشتم، هشت سالگی به تهران آمدیم و من که عاشق نمایش بودم، به این وادی کشیده شدم، هر چند در آن دوره، در تهران هم امکانات تعزیه وجود نداشت.»

این بازیگر در ادامه با اشاره به اینکه در کلاس ششم (در دهه ۳۰) ممنوع‌التحصیل شده است، گفت: «یادم می‌آید ما تحت حمایت دکتر فروغ در دانشگاه نمایش روی صحنه می‌بردیم،‌ در انتظار گودو و چند نمایش دیگر.»

وی همچنین افزود: «وقتی عضو گروه تئاتر ملی شدم که بیژن مفید، علی حاتمی و بهرام بیضایی می‌نوشتند،‌ من هم گفتم چرا ننویسم؟ «ناقالدی» را نوشتم و در گروه خواندم، همه کف زدند ولی استاد عباس جوانمرد​ (پژوهشگر، نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر) آن را پاره کرد! من ۱۱ بار آن نمایشنامه را نوشتم، پس از آن استاد من را بوسید و نقش‌ها را همانجا تقسیم کرد.»

فراهانی با اشاره به اینکه از گروه هنر ملی نیز اخراج شده است، افزود: «یادم می‌آید در دوره‌ای که جمشید مشایخی رئیس تئاتر کشور بود ـ در سال ۵۸ ـ فستیوالی تئاتری برگزار شد، ۱۲۰ نمایش روی صحنه رفت، من هم نمایش «معدن» را اجرا کردم.»

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خود را فرزند رادیو دانست و گفت: «یادم می‌آید که برای رادیو رفتن امتحان دادم و مرا به عنوان زیباترین صدا معرفی کردند. در اولین کاری که بازی کردم، اسمم را اعلام نکردند.»

در ادامه، همسر فراهانی، فهمیه رحیمی‌نیا نیز که بازیگر نمایش‌های استاد عباس جوانمرد بوده است، گفت: «برای من همه چیز از یک آگهی تلویزیونی شروع شد. گروه هنر ملی هنرجو می‌پذیرفت. بهزاد مدیر انضباطی گروه بود. در این گروه استاد جوانمرد فن بیان و نصرت کریمی گریم و پانتومیم و داریوش آشوری و استاد حالتی تدریس می‌کردند. من اولین کاری که با گروه تئاتر ملی همکاری کردم «ناقالدی» بهزاد به کارگردانی عباس جوانمرد بود. بعد «سلطان مار» بهرام بیضایی و ...»

این بازیگر پیشکسوت تئاتر گفت: «سال ۴۹ در فیلم «تجاوز» به نویسندگی بهزاد فراهانی و کارگردانی حمید مصداقی بازی کردم. فیلم در روستای بهزاد، درمنک بازی شد. زمانی که ما هنوز ازدواج نکرده بودیم در نمایش «جنگل» نیز بازی کردم. سه سال دیپلم نگرفتم تا اینکه همسرم تاکید کرد دیپلمت را بگیر و جلوی تحصیل من را هم نگیر. آن وقت با تو ازدواج می‌کنم.»

فهیمه رحیمی‌نیا عنوان کرد که مهاجرت کوتاهی به همراه همسرش برای ادامه تحصیل به فرانسه داشته و در رشته هنرهای تجسمی درس خوانده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج