جاباما
۸۵۸۴۴۴
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

تکرار تاریخ با اراده چهره ویژه «فرزندان خدایان»

تاریخ قابل تکرار نیست؛ این قاعده‌ای است که علم تاریخ آن را مطرح میکند و البته علم سیاست بر آن صحه می‌گذارد.

سایت نود: تاریخ بعد از ۲۴ سال با نسل طلایی «فرزندان خدایان» در حال تکرار است؛ این بار نه با پاتریک کلایورت، فرانک ریکارد، فن درسار، برادران دی بوئر و مارک اورمارس بلکه با پسران جوانی که هنوز مات نور پروژکتورهای برنامه‌های تلویزیونی نشدند و ساق پای خود را به تبلیغات آنچنانی نفروختند.

در روزهایی که سرتیتر خبری رسانه‌های ورزشی هلند به انتقال دی‌یونک به بارسلونا و جاستین کلایورت به رم معطوف بود یک نفر در قلب دفاع آژاکس، با تکنیک دوپای قوی خود، کنترل توپ، گلزنی و البته هدایت تیم در زمین آن هم با ۱۸ سال سن خبرساز شد. فقط ۹ سال سن داشت که رویای ورود به آکادمی آژاکس برای او رنگ واقعیت گرفت.

پسر روستایی حومه آمستردام اگر چه در بدو ورود به آکادمی، به خاطر کند بودن و نامتناسب بودن استایل، مسئولان آکادمی را ناامید کرد اما با تمرین و تلاش در سال ۲۰۱۸ تبدیل به اولین و تنها مدافعی در جهان شد که جایزه پسر طلایی را تصاحب و به همه ثابت کرد در موردش اشتباه می‌کنند.پای ماتیاس دلیخت، جوان اول این روزهای یوهان کرایف آرنا، خیلی زود به گلزنی برای آژاکس باز شد و وقتی ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۶ برابر ویلهم و در دقیقه ۲۵ توپ را به تور نشاند متوجه شد دومین گلزن جوان هلند بعد از سیدورف لقب گرفته.

تکرار تاریخ با اراده چهره ویژه «فرزندان خدایان»

همان حوالی همان روزها، در حالی که سرخوش از لذت فوتبال در روزهای ۱۷ سالگی بود، فقط بعد از 2 بازی برای آژاکس به تیم ملی هلند دعوت شد تا جوان‌ترین بازیکن ملی پوش تاریخ فوتبال دنیا بعد از سال ۱۹۳۱ لقب بگیرد. ۲۴ می ۲۰۱۷ تاریخی طلایی برای پسری بود که با ۱۷ سال و ۲۸۵ روز سن می‌توانست به عنوان جوان‌ترین باریکن تاریخ فینال لیگ اروپا مقابل شیاطین سرخ خود را محک بزند.

میانه ستاره این‌ روزهای آژاکس با اولین بودن به قدری خوب بود که در ۱۳ فوریه ۲۰۱۹ با ۱۹ سال و ۱۸۶ روز سن توانست به عنوان جوان‌ترین کاپیتان مرحله حذفی لیگ قهرمانان، کهکشانی‌های رکوردار قهرمانی را وادار به ترک لیگ کند.

حالا شماره ۴ جذاب نماینده هلند، این‌روزها با گلزنی به یووه و حذف بانوی پیر و قرار گرفتنش در کنار جوئل ماتیپ به عنوان دومین مدافع جوان گلزنمرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا، نه تنها قدرتش را به رخ رقبای هم سنش کشیده که اشتهای مدیران باشگاه‌های متمول دنیا را هم برانگیخته.دعوا بر سر انتقال دلیخت بیش‌تر از پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونابتد بین بارسا و لیورپول است.

آن‌ها با روشن کردن چراغ‌های سبز خواهان جذب ستارهای هستند که چه در کنار فن دایک با لیورپول، چه پشت سر دی یونگ و در بارسا می‌تواند علاوه بر گل نخوردن، گل هم بزند. هر چند فرنکی دی‌یونگ از مدیران آکادمی آژاکس معتقد است دلیخت در تیم‌های انگلیسی راه راحت تری برای تک ستاره شدن دارد و رفتن به لیورپول، من سیتی و تاتنهام را به او پیشنهاد داده اما بارسا معتقد است زوج دلیخت و دی یونگ می‌تواند نوید بخش روزهاب آبی و اناری‌‍تری برای کاتالان‌ها باشد.

هر چند دل کاپیتان جوان آژاکس این‌روزها حوالی نیوکمپ در حال پرسه زدن است اما او انتخاب را به عهده آکادمی گذاشته تا ثابت کند خوب می‌داند فروغ این‌روزهایش در فوتبال را مدیون صاحبان «یوهان کرایف آرنا»ست. باید دید در شب‌های تابستانی پیش رو، ستاره آژاکس در آسمان ورزشگاه کدام تیم رویت خواهد شد؛ پارک دوفرانس، تاتنهام، اتحاد، آنفیلد یا نوکمپ...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی اصل

      چقدر قشنگ نوشته شده!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج