۸۵۸۴۷۴
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

فروش کوتینیو؛ کلید اوج‌گیری لیورپول

لیورپول در یک دهه اخیر همواره شاهد ربوده شدن ستاره‌های باارزشش توسط تیم‌های اسپانیایی بوده اما فروش فیلیپه کوتینیو به بارسلونا به این تیم کمک کرد تا پایه‌های یک بازسازی موفق در آنفیلد ریخته شود.

ایران ورزشی: فیلیپ کوتینیو که بعد از انتقال ۱۴۲ میلیون پوندی‌اش نتوانسته انتظارات از گران‌ترین بازیکن تاریخ بارسلونا را برآورده کند، امشب برابر تیم سابقش قرار می‌گیرد که ۱۰ بازی قبلی‌اش را برده است.

لیورپول از انتقال ژابی آلونسو و خاویر ماسچرانو به مادرید و بارسلونا که تیم مدعی قهرمانی رافائل بنیتس را به‌هم ریخت و همچنین آثار ویرانگر رفتن لوییس سوارز به بارسلونا تجربه زیادی به دست آورد.

بعد از جدایی نیمار از بارسا و رفتنش به پاری‌سن‌ژرمن، غول اسپانیایی به‌دنبال یک ستاره بود و مقامات لیورپول تا جایی که می‌توانستند قیمت او را بالا بردند. بازیکن برزیلی در ژانویه ۲۰۱۸ به آرزویش رسید اما وقتی تیم یورگن کلوپ در رقابت‌های اروپایی جا افتاده و ساختار جدید دارنده پنج قهرمانی اروپا شکل گرفته بود.

فروش کوتینیو؛ کلید اوج‌گیری لیورپول

ویرجیل فان‌دایک با 75 میلیون پوند از ساوتهمپتون به لیورپول آمد و گران‌ترین مدافع تاریخ شد در حالی که انتقادهای زیادی از این خرید شد اما اثر او روی تحول خط دفاعی همیشه لغزان لیورپول آنقدر بود که یکشنبه این هفته بهترین بازیکن لیگ برتر شد و نخستین مدافع بود که در 14 سال گذشته به این عنوان می‌رسید. کلوپ در پیام تبریکش به این مدافع میانی گفت: «از لحظه اول از کار با تو هیجان‌زده بودم و حالا تو انتخاب شدی.»

پنج سال حضور کوتینیو در لیورپول با گل‌های خارق‌العاده همراه بود اما او در این تیم جامی نبرد و در این مدت لیورپول حتی دوبار به لیگ قهرمانان صعود هم نکرد. پنج ماه اول فان‌دایک با قرارگرفتن در جمع 4 تیم اول لیگ برتر و صعود به فینال لیگ قهرمانان فصل قبل بود که با دو اشتباه وحشتناک لوریس کاریوس به باخت 3 بر یک مقابل رئال‌مادرید منجر شد.

فروش کوتینیو؛ کلید اوج‌گیری لیورپول

بیشتر پول کوتینیو صرف خرید دروازه‌بان شماره یک برزیل، آلیسون بکر از رم شد در حالی که گزینه‌های خط میانی کلوپ با آمدن فابینیو، نبی کیتا و ژردان شاکری در تابستان گذشته بیشتر شد.

لیورپول همچنین توانست سه مهاجم خود، محمد صلاح، سادیو مانه و روبرتو فیرمینو را با قراردادهای بلندمدت حفظ کند یا اینکه اگر تیمی آنها را خواست، با پولی هنگفت بتواند جذب‌شان کند.

این مدیریت عالی بیرون زمین با موفقیت در زمین ثمر داد به‌نحوی که لیورپول در فاصله دو بازی مانده تا پایان فصل به رکورد امتیازی ۹۱ رسیده. کلوپ رسیدن به قهرمانی لیگ برتر بعد از ۲۹ سال را «جام مقدس» توصیف کرده اما این تیم برای رسیدن به رویایش چشم به لغزش مدافع عنوان قهرمانی، سیتی دارد که از لیگ قهرمانان حذف شده و با آسودگی تنها لیگ برتر را دنبال می‌کند.

مربی آلمانی از اکتبر ۲۰۱۵ که آمده پیشرفت‌های زیادی در لیورپول به‌وجود آورده اما هنوز جامی نگرفته. تلخی از دست رفتن قهرمانی لیگ قابل هضم خواهد بود اگر بتواند قرمزها را به فینال ۱۱ خرداد برابر تاتنهام یا آژاکس برساند و غلبه بر بارسا شادی مضاعفی دارد برای لیورپول که به کوتینیو نشان دهد جای او در مرسی‌ساید چندان خالی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کوتینیو بهترینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج