۸۵۸۴۸۰
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

سطح آلودگی ملخ صحرایی در ریگان ۴ برابر شد

معاون تولیدات و بهبود گیاهی سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: سطح آلودگی ملخ صحرایی در مراتع شهرستان ریگان به چهار برابر افزایبش یافت.

خبرگزاری فارس: محمدرضا پورخاتون امروز در حاشیه سفر به شهرستان ریگان در گفت‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: یکی از بحث‌های استان ردیابی ملخ صحرایی ات که تاکنون ردیابی این ملخ در دو نقطه از استان انجام و در حال کنترل است.

معاون تولیدات و بهبود گیاهی سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان بیان داشت: در شهرستان ریگان سه کانون بحرانی شناسایی شده است که کانون سیف‌الدینی در ۷۰۰ هکتار و کانون تک‌فرهاد ۵۰۰ هکتار آلوده به ملخ صحرایی است.

وی از افزایش ۳۰۰ هکتاری به یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار کانون بحرانی در این شهرستان اشاره و ابراز کرد: کار سمپاشی در شهرستان ریگان در حال انجام است و ۱۵ دستگاه سمپاش در شهرستان ریگان کانون‌های بحرانی ملخ صحرایی را سمپاشی می‌کنند.

پورخاتون با اشاره به اینکه منطقه در حال کنترل است، گفت: تلاش کارشناسان برای کنترل و نابودی ملخ صحرایی در این شهرستان ادامه دارد و با توجه به وسعت منطقه آلوده، منطقه به چندین معین تقسیم و در هر معین یک کارشناس و دستگاه‌های سمپاشی مستقر شدند.

فرماندار ریگان با بین اینکه وضعیت شهرستان ریگان بحرانی است و این امر مشکلاتی را در این شهرستان به وجود آورده است، ابراز کرد: تمام امکانات و تجهیزات شهرستان برای کنترل ملخ صحرایی به این مناطق آلوده اعزام شده‌اند.

امین باقری بیان داشت: با توجه به اینکه این مناطق جزو مناطق صعب‌العبور است، دستگاه‌های راهسازی راه این مناطق را تسطیح کرده‌اند.

فرماندار ریگان عنوان کرد: تاکنون این ملخ صحرایی به شهرستان خسارتی وارد نکرده است اما در صورت عدم کنترل مهار ملخ صحرایی خسارات زیادی به شهرستان وارد خواهد شد و باند فرودگاه اضطرای برای سمپاشی هوایی در این شهرستان در حال انجام است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه مقداریشو بفرستین برای نتانیاهو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج