جاباما
۸۵۸۴۸۸
۹ نظر
۵۰۱۰
۹ نظر
۵۰۱۰
پ

سیاستمدار آمریکایی: برای جنگ داخلی آماده باشید

سیاستمدار آمریکایی از طرفدارانش خواست برای «جنگ داخلی» آماده شوندیک سیاستمدار جمهوری‌خواه در آمریکا به طرفدارانش توصیه کرده با خرید تسلیحات مناسب، خود را برای «جنگ داخلی» احتمالی در این کشور آماده کنند.

عصر ایران: سیاستمدار آمریکایی از طرفدارانش خواست برای «جنگ داخلی» آماده شوندیک سیاستمدار جمهوری‌خواه در آمریکا به طرفدارانش توصیه کرده با خرید تسلیحات مناسب، خود را برای «جنگ داخلی» احتمالی در این کشور آماده کنند.

روزنامه «گاردین» روز چهارشنبه یک فایل صوتی منتشر کرده که نشان می‌دهد «مت شی» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان ایالت واشنگتن آمریکا و یکی از متحدان او، به طرفداران خود توصیه کرده‌‌اند برای یک «جنگ داخلی» آماده شوند.

بنا بر گزارش العالم، شی به همراه یکی از متحدان نزدیکش به نام «جک رابرتسن» در یک گردهمایی تحت عنوان «خدا و کشور» که اواخر سال گذشته میلادی در منطقه «ماربل» ایالت اوکلاهاما برگزار شده، مدعی شده‌اند که گروه‌های چپ گرا به دنبال شورش هستند و باید برای مقابله مسلحانه با آن‌ها آماده بود.

گاردین هفته گذشته هم گزارش داده بود که شی و رابرتسن در یک گپ مجازی درباره لزوم جاسوسی، عملیات روانی و خشونت علیه گروه‌های چپگرا در آمریکا صحبت کرده‌اند.

سیاستمدار آمریکایی: برای جنگ داخلی آماده باشید

بخشی از چت مت شی

بر اساس فایلی که این روزنامه امروز منتشر کرده، رابرتسن که مجری یک برنامه رادیویی است، خطاب به حاضرین گفته است: «قطعا، همه شما می‌دانید که باید یک AR-15 (نوعی اسلحه شخصی نیمه اتوماتیک) و هزار گلوله داشته باشید؟ چون "آنتی فا" (ائتلاف گروه‌های چپگرای ضدفاشیسم) دارد خود را برای دفاع آماده می‌کند.»

او در بخش دیگری از سخنرانی‌اش، عنوان می‌کند که آمریکایی‌ها باید برای جنگ داخلی آماده باشند. رابرتسن می‌گوید: «این واقعیتی است که ما در دورنمای سیاسی مشاهده می‌کنیم و دورنمای فرهنگی ما هم نشانگر در پیش بودن یک جنگ داخلی است.»

شی هم مانند رابرتسن، البته به تلویح، درباره احتمال بروز جنگ داخلی در آمریکا صحبت می‌کند، اما بیشتر بر این موضوع متمرکز است که منطقه شرقی ایالت واشنگتن باید مستقل شود تا ساکنان این منطقه یک نهاد مستقل سیاسی در اختیار داشته باشند. او که پیشنهاد کرده منطقه جدا شده از واشنگتن «ایالت آزادی» (لیبرتی) نام بگیرد، در سخنرانی‌های عمومی‌اش برای این کار دلایل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مطرح می‌کند، اما در سخنرانی‌ای که فایل صوتی آن به دست گاردین رسیده، جدا کردن بخشی از واشنگتن را وظیفه‌ای الهی می‌خواند که بر عهده مسیحیان است.

سیاستمدار آمریکایی: برای جنگ داخلی آماده باشید

بر اساس عقاید جنبش موسوم به «استحکامات آمریکایی» (American Redoubt) که اولین بار در سال ۲۰۱۱ توسط رمان‌نویسی به نام «جیمز وسلی راولس» شکل گرفت، منطقه‌ای متشکل از سه ایالت شمال غربی (آیداهو، مونتانا و وایومینگ) و بخش‌های شرقی دو ایالت واشنگتن و اورگن، مأمنی برای محافظه‌کاران و مسیحیان و یهودیان «آزادی‌طلب» هستند، چراکه از جمعیت کمتری برخودار بوده و ضمنا بلایای طبیعی کمتری را شاهد هستند.

شی در این مورد گفته است: «فکر می‌کنم وظیفه ما این است که این را اجرا کنیم.»

وی عنوان می‌کند که «ایده‌ای ساده» دارد که «در نگاه اول ممکن است کمی شما را شوکه کند، اما این ایده این است که آزادی را باید با توسل به زور حفظ کرد.»

او گفته است که آمریکا دیگر «مأمن مسیحیت» نیست، که آن هم به خاطر «کوتاه آمدن است. به خاطر بی‌اطلاعی از اینکه کمونیست‌ها دارند آموزش می‌بینند، دارند برنامه‌ریزی می‌کند، دارند سازماندهی می‌شوند و منتظر هستند. اگر به این، باور نداشته باشید، در آن صورت شما مشکل واقعی آمریکا را درک نکرده‌اید.»

گروه‌های راستگرای افراطی، نومحافظه‌کاران و مسیحیان اونجلیست مدت‌هاست که از قدرت گرفتن گروه‌های چپ گرا و «دموکرات‌های افراطی» ابراز نگرانی کرده‌اند. روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا این گروه‌های راستگرا را جسورتر کرده و موجب شده تا بعضا درگیری‌های خشونت‌آمیزی میان راستگرایان و مسیحیان افراطی با چپگرایان و حامیان حزب دموکرات روی دهد. سال ۲۰۱۷، در جریان برگزاری دو راهپیمایی در شهر «شارلوتسویل» ایالت ویرجینیا، یک راستگرای افراطی با خودرو به میان راهپیمایی چپ گرایان رفت و تعدادی را زیر گرفت. در آن حادثه سه نفر کشته و ۳۵ تن زخمی شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      شما اول جنگ روانی کشور خودتون رو درست کنید بعد بریدسراغ دیگران !!!!!

    • بدون نام

      کلی مزاح فرمودیم. ادامه دهید سنگ مفت است و گنجشک مفت شاید افاقه کند.

    • ضد امریکا

      هههههههه
      مرگ بر امریکا

    • سعید

      یا خدا یعنی میشه آمریکا هم دچار جنگ ویرانگر داخلی بشه خداکنه آمریکا دچار یک جنگ داخلی بزگ بشه که مانند کشورهایی که بیچاره کرده خودش هم بیچاره بشه خدایا خودت میبینی که آمریکا چقدر زورگو است پس یک جنگ داخلی پایه و اساسش رو سست میکنه به امید حق تعالا

    • سعید

      یا خدا یعنی میشه آمریکا هم دچار جنگ ویرانگر داخلی بشه خداکنه آمریکا دچار یک جنگ داخلی بزگ بشه که مانند کشورهایی که بیچاره کرده خودش هم بیچاره بشه خدایا خودت میبینی که آمریکا چقدر زورگو است پس یک جنگ داخلی پایه و اساسش رو سست میکنه به امید حق تعالا

    • بدون نام

      اوباما به عنوان يك محرك و حركت امواج اماده اغتشاش و شورش و مخالف دولت ترامپ نبايد او را دست كم كرفت ،،،،،
      و دشمنان ترامپ قبل از هر اقدام و شورشي بايد از قبل شناسايي و قبل از هر جرقه و اقدام كوچكي كه موجب به پا خواستن لاشخورهاي خارجي مواد فروش بشود به انها حمله و خنثي شوند،،،ترامپ قدمي برداشته كه با هر كثافتي كه روي زمين عليه بشريت و انسانها اقدام ميكند و انسان نما است خود را دركير نموده است،،،با حيواناتي كه بوي از انسانيت نبرده اند،،،،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت فهمیدی چی گفتی؟!!!!

    • بدون نام

      اینو باید به مسئولین ما بگه

    • بدون نام

      اینو باید به مسئولین ما بگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج