۸۵۸۵۳۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

صد و هشتادمین بُرد لالیگایی؛ موفق‌تر از کرایف!

رکورد لالیگایی دیگو سیمئونه اکنون از یوهان کرایف هم بهتر است.

وبسایت نود: به نقل از مارکا، کمتر کسی تردید دارد که دیگو سیمئونه یکی از تاثیرگذار ترین مربیان دنیای فوتبال است و کمتر کسی توانسته مانند او در یک تیم خاص، به یک سبک مشخص از بازی کردن برسد.

حتی می‌توان این گونه که ادعا کرد که امضای او بر بازی اتلتیکومادرید، قابل توجه تر و موثرتر از تاثیر یوهان کرایف بر بازی بارسلونا بوده است؛ به خصوص وقتی بدانیم که کار سیمئونه در اتلتیکومادرید هنوز هم به پایان نرسیده است. حداقل آمار، برتری ال چولو بر کرایف را اثبات می‌کند.

اتلتیکومادرید روز شنبه با گل به خودی خواکین فرناندز با نتیجه ۱-۰ مقابل وایادولید به پیروزی رسید، هرچند این پیروزی هم نتوانست کمکی به روخی بلانکوس کند و بارسلونا چند ساعت بعد با برتری مقابل لوانته، قهرمانی خود را مسجل کرد، اما سیمئونه حداقل در زمینه فردی توانست بر یکی از اساطیر بارسلونا غلبه کند.

صد و هشتادمین بُرد لالیگایی؛ موفق‌تر از کرایف!

سیمئونه که برابر وایادولید برای دویست و هشتاد و پنجمین بار در لالیگا روی نیمکت اتلتیکو می‌نشست، موفق شد صد و هشتادمین برد لالیگایی خود را روی نیمکت اتلتی جشن گیرد. به این ترتیب، او از رکورد 179 پیروزی یوهان کرایف روی نیمکت بارسا عبور کرد، در حالی که 15 بار نیز کمتر از مرد هلندی در لالیگا حضور داشته است.

تعداد باخت های سیمئونه با اتلتی نیز کمتر از باخت های بارسای کرایف است. اتلتی در این 285 بازی، 45 بار شکست خورده و بارسا در 300 بازی تحت هدایت کرایف 53 بار مغلوب حریفان خود شده بود.

در حقیقت تنها دو سرمربی در تاریخ لالیگا توانسته اند به پیروزی های بیشتری در لالیگا روی نیمکت یک تیم خاص برسند؛ میگل مونیوز در رئال مادرید با 257 پیروزی و لوئیس آراگونس در همین اتلتیکومادرید با 194 پیروزی. البته آراگونس فقید برای کسب این تعداد پیروزی، به 407 بازی نیاز داشت.

اما سوای این نتایج، سیمئونه توانسته چهره این باشگاه در فوتبال را تغییر دهد و آن را به یکی از مدعیان جدی فوتبال اروپایی در سال های اخیر تبدیل کند. به جز قهرمانی لالیگا در فصل 14-2013 و دو قهرمانی لیگ اروپا در فصل های 12-2011 و 18-2017، سیمئونه توانسته دو بار در سال های 2014 و 2016 تیمش را به فینال لیگ قهرمانان اروپا برساند تا دیگر کمتر کسی آن ها را همشهری همیشه بازنده رئال بنامند.

شاید طرفداران فوتبال زیبا بازی اتلتیکوی سیمئونه را نپسندند، اما تاکتیک های او به صحیح ترین شکل ممکن اجرا شده و نتایج خود گویای این موضوع هستند. اگر میراث کرایف در بارسا جاودانه است، میراث سیمئونه در اتلتیکومادرید نیز در تاریخ فوتبال ثبت خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج