۸۵۸۶۸۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نویسنده انگلیسی پیروز رقابت با آتوسا مشفق

"زمزمه" نوشته ویل ایوز برنده جایزه ۳۰ هزار پوندی وِلکام شد و آتوسا مشفق رقابت را به این نویسنده انگلیسی باخت.

ایران آرت: دهمین سال برگزاری جایزه وِلکام در سال ۲۰۱۹ و برای تقدیر از آثار ادبی و غیرداستانی که راهی جدید در زمینه سلامت، پزشکی، و بیماری‌ها به وجود می‌آورند برگزار شد. جایزه ۳۰ هزار پوندی که سبب می‌شود وِلکام یکی از گران‌ترین جوایز ادبی دنیا باشد.

نویسنده انگلیسی پیروز رقابت با آتوسا مشفق

فقط دو کتاب به عنوان نامزدهای نهایی جایزه وِلکام در بخش داستان قرار گرفتند. "سال استراحت و آرامش من" نوشته آتوسا مشفق از آمریکا و "زمزمه" نوشته ویل ایوز از انگلیس نامزدهای نهایی جایزه وِلکام در سال 2019 بودند و نویسنده انگلیسی موفق شد جایزه 30 هزار پوندی را به دست آورد.

چهار کتاب هم در میان نامزدهای نهایی بخش غیرداستانی جایزه وِلکام قرار داشتند. "غیرحرفه‌ای: داستانی واقعی از آنچه یک انسان را می‌سازد" نوشته توماس پیج مک‌بی، "قلب: تاریخچه" نوشته ساندیپ جااوهار از هند و آمریکا، "مغزی بر آتش: تاریخچه دیوانگی و درمان" نوشته آرنولد توماس از ایرلند، "پاک‌کننده آسیب" نوشته سارا کراسنشتاین از استرالیا و آمریکا نامزدهای نهایی بخش غیرداستانی این جایزه ارزشمند بودند.

به گزارش ایبنا، الیف شافاک، نویسنده اهل ترکیه رئیس هیئت داوران این دوره بود و نویسندگانی چون کوین فانگ، ویو گروسکاپ، جون دِی، و ریک ادواردز او را یاری کردند.

"زمزمه" سومین اثر داستانی است که موفق شد جایزه ولکام را، که جایزه‌ای برای تجلیل از آثار علمی است، به دست بیاورد. "زمزمه" پنجمین داستان ویل ایوز، مدیر ادبی سابق تایمز و استاد دانشگاه وارویک است. هیئت داوران این اثر را "تعمقی فوق‌العاده بر هوشیاری" و "اندیشه‌ای در باب عشق و دانش و همچنین کشف جنسیت، هویت، و هوش مصنوعی" خواندند.

الیف شافاک، رئیس هیئت داوران امسال "زمزمه" را بسیار تأثیرگذار خواند و گفت: "از همان صفحه اول توجه خواننده را جلب می‌کند، اواسط داستان قلب‌تان را می‌شکند، و در نهایت باورتان به انسانیت را به شما برمی‌گرداند. برای همه جملات و شخصیت‌ها خوب فکر و برنامه‌ریزی شده است."

"زمزمه" امسال در میان نامزدهای نهایی جایزه گلداسمیت و فولیو هم قرار گرفته است و یکی از بخت‌های دریافت جایزه است. علاوه بر این مورد استقبال منتقدین در مجلات معتبری چون گاردین هم قرار گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج