۸۵۸۷۱۱
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

تخت‌روانچی: بحث‌های آمریکا مسموع نیست

مجید تخت روانچی سفیر ایران در سازمان ملل گفت که تلاش امریکا برای سو استفاده از قطعنامه ۲۲۳۱ به جایی نخواهد رسید.

خبرگزاری صداوسیما نوشت: مجید تخت روانچی سفیر ایران در سازمان ملل گفت که تلاش امریکا برای سو استفاده از قطعنامه ۲۲۳۱ به جایی نخواهد رسید.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به تلاش های امریکا برای متهم کردن ایران به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ گفت: یکی از مقامات وزارت خارجه امریکا در نیویورک با اعضای شورای امنیت و دبیرخانه سازمان ملل درباره فعالیت‌های موشک بالستیک ایران صحبت کرده و آنها تلاش دارند یک فضای منفی علیه فعالیت‌های موشکی ایران در سازمان ملل بسازند. تخت‌روانچی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در سازمان ملل افزود: مواضع ما بسیار روشن است و موشک‌های ما به هیچ وجه در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ نمی گنجد.

سفیر و نماینده دائم ایران با یادآوری قطعنامه ۲۲۳۱ که خود دولت امریکا و سایر اعضای برجام در تهیه آن نقش داشتند به " درخواست "برای نساختن موشک هایی که طراحی شده برای حمل سلاح هسته‌ای باشند اشاره کرد و افزود :روشن و واضح است و ما بارها اعلام کرده ایم که موشک های ایران برای این منظور طراحی نشده اند.

تخت روانچی گفت امریکایی ها به جای اینکه توضیح بدهند چرا اصلا از برجام خارج شده‌اند و توضیح بدهند چرا قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض می کنند آن هم در حالیکه برجام خود بخشی از قطعنامه ۲۲۳۱ است و بگویند چرا با خروج خود از برجام قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کرده‌اند آنطور که از بیانیه وزارت خارجه شان برای سفر مقام امریکایی به نیویورک منتشر شد مشخص است هیچ اشاره ای به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ نمی کند و این یعنی آنها به دنبال سوء استفاده از موقعیتی هستند که انشاالله به جایی نخواهند رسید.

سفیر ایران در سازمان ملل تاکید کرد: موضع ما کاملا روشن است و آن را به اعضای مختلف شورای امنیت منتقل کرده ایم و با آنها در تماس هستیم و خواهیم بود.

تخت روانچی یادآور شد: ایران از موضع خود کوتاه نمی‌آید و بحث موشکی بحث دفاع ملی ماست و اصلاً قابل مذاکره نیست و به هیچ وجه با قطعنامه ۲۲۳۱ مغایرتی ندارد.فعالیت های صلح آمیز هسته ای ۱۴ گزارش آژانس انرژی هسته ای را در تایید خود همراه دارد و به هیچ وجه این بحث های آمریکا مسموع نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر بی غم

      اگه مسموع نیست پس چرا هر روز در موردش حرف میزنید .پس چرا مردم انقدر تحت فشار هستن

    • بدون نام

      اجرای برجام و ممنوعیت موشکی همه در یک قطعنامه امده ۲۲۳۱ .اگه برجام قبول داری ممنوعیت موشکی هم جزو قطعنامه هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج