جاباما
۸۵۸۷۵۰
۱۰ نظر
۵۰۱۱
۱۰ نظر
۵۰۱۱
پ

۸ حقیقت جالب درباره اقتصاد کالیفرنیا

کالیفرنیا بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکا و یکی از موتورهای اصلی رشد این کشور است. اگر کالیفرنیا یک کشور مستقل بود، پنجمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی محسوب می‌شد.

خبرگزاری ایسنا: کالیفرنیا بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکا و یکی از موتورهای اصلی رشد این کشور است. اگر کالیفرنیا یک کشور مستقل بود، پنجمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی محسوب می‌شد.

کالیفرنیا مقر بسیاری از مناطق مشهور آمریکا است؛ از هالیوود و سیلیکن ولی گرفته تا لس آنجلس. در ادامه با حقایقی جالب از اقتصاد این ایالت آشنا می‌شوید:

۱- اگر کالیفرنیا یک کشور مستقل می‌بود، پنجمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی با اقتصاد ۲.۹ تریلیون دلاری خود می بود که بزرگ تر از اندازه اقتصاد کشورهایی همچون انگلیس و آلمان است.

۲- این ایالت ۱۴ درصد از کل اقتصاد آمریکا را در دست دارد و تنها بندر سانفرانسیسکو آن با تولید ناخالص داخلی ۵۳۵ میلیارد دلاری در سال، نوزدهمین اقتصاد بزرگ جهان است!

۳- با وجود اقتصاد بسیار بزرگ، این ایالت سی و چهارمین ایالت آمریکایی از نظر سلامت اقتصادی است که دلیل اصلی آن فقر بالا، اختلاف طبقاتی و اختلاف سطح دستمزدها است.

۴- کالیفرنیا یکی از قطب های اصلی کشاورزی در آمریکا نیز هست؛ به گونه ای که در بیش از ۲۵ میلیون هکتار از اراضی زراعی آن، بیش از ۴۰۰ محصول زراعی مختلف کشت می‌شود.

۵- فرودگاه شهر لس آنجلس سومین فرودگاه پرتردد جهان است و این شهر به تنهایی با کشورهای دیگر بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار تجارت سالانه دارد!

۶-قیمت بنزین در این ایالت گرانتر از هر ایالت دیگری است؛ به گونه ای که در پانزدهم آوریل امسال هر لیتر بنزین به ۴.۰۶۹ دلار رسید.

۷- با افزایش ۳.۲ درصدی قیمت مسکن در مقایسه با سال گذشته، متوسط قیمت مسکن در این ایالت از ۵۵۰ هزار دلار گذشته است. این رقم در سان فرانسیسکو یک میلیون و ۱۹۰هزار دلار و در لس آنجلس ۶۲۹هزار و ۳۰۰ دلار است.

۸- این ایالت سومین ایالت بزرگ آمریکا از نظر مساحت و پرجمعیت ترین ایالت این کشور محسوب می‌شود. مهم ترین شهرهای این ایالت شامل لس آنجلس، سان فرانسیسکو، ساکرامنتو و لانگ بیچ است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب که چی پول کشور عزیزمان ایران بی ارزش است

    • بدون نام

      خدایا یعنی میشه یه روز اونجا زندگی کنم ...

    • ممد

      این نمونه از آنالیز ها درست نیست کالیفرنیا در یکپارچه بودن با کشور امریکا شده کالیفرنیا اگر فرض جدا شدنش اجرایی باشه مشکلات زیادی داره از قبیل زیست محیطی تامین آب و منابع سوختی و مهمترین مساله گوناگونی نژادی فعلی در زمان جداشدن مشکلات امنیتی فراوانی برایشان بوجود میاره .

    • بدون نام

      اهمیت اقتصادی آن به خوزستان نمی رسد افسوس که........

    • برترین هایم

      ان شاءالله بزودی نابودی آمریکا با تجزیه ایالات

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو گم شو.فقط به فکر نابودی مردمید

      • علی

        خخخ خوش باش

    • بدون نام

      عین خوزستان

    • دونالد ترامپ

      لعنت بر ضد اختلاس گرا

    • بدون نام

      فضول کالیفرنیا نباشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج