جاباما
۸۵۸۷۶۲
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

چند درصد نوزادان ایرانی می‌میرند؟

سیاری گفت: در سال ۵۰ کودکان زیر یک سالی که به ازای هزار تولد زنده فوت می‌کردند ۱۵۰ کودک بوده است و امروز ۱۴ کودک است.

خبرگزاری فارس: علی اکبر سیاری متخصص کودکان، فوق تخصص گوارش کودکان و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیر گروه کودکان دانشگاه شهید بهشتی در مراسم تجلیل از پزشکان و متخصصان حوزه کودک به مناسبت روز معلم که در بیمارستان مفید برگزار شد، اظهار کرد: امروز به مناسبت روز معلم و استاد این جلسه را برگزار کردیم؛ گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اولین بار در سال ۴۶ توسط آقای دکتر جعفریان راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: امروز ما ۹۰ نفر در ۸ بیمارستان هستیم که خدمت ارائه می‌دهیم؛ بیمارستان کودکان مفید که بزرگترین بیمارستان کودکان کشور است دارای ۵۰۰ تخت است، ۹۰ نفر از اعضای هیئت علمی در این بیمارستان مشغول فعالیت هستند؛ این بیمارستان توسط حاج آقا مفید احداث و به دانشگاه اهدا شده است.

مدیر گروه کودکان دانشگاه شهید بهشتی تشریح کرد: این بیمارستان همه رشته‌های فوق تخصصی را داراست و یک پژوهشکده سلامت دارد که در ۸ رشته تحقیقاتی فعالیت دارد؛ به همه کودکان کشور در حوزه نوزادان ، کودکان دوران ابتدایی و نوجوانان که نیاز به مراقبت و خدمات سلامت هستند خدمت ارائه می‌دهیم.

سیاری ادامه داد: در گذشته شایع‌ترین بیماری در حوزه کودکان بیماری‌های عفونی بوده است و این بیماری‌ها برحسب فصل فرق می‌کند؛ یک روزی در کشور در سال حدود ۳۴ کودک در اثر اسهال فوت می کردند و امروز تعداد بیماران که به علت اسهال فوت می‌کنند کمتر از ۲۰۰ نفر است و این یک دستاورد بزرگ به شمار می‌رود که در کشور داریم، بخشی از آن حاصل خدمات پزشکی است اما بخش عمده آن مربوط به پیشرفت کشور در حوزه آموزش است چرا که مردم سواد پیدا کرده‌اند و دسترسی به خدمات دارند.

وی با اشاره به اینکه بهداشت محیط و آب سالم در کاهش بیماری‌ها موثر است، گفت: رسیدگی به بهداشت محیط باعث شده است که خدمات بهتر شود؛ در حوزه مرگ پیشرفت بسیار خوبی داشته‌ایم، یکی از شاخص‌هایی که سلامت کودکان را می‌سنجد تعداد مرگ نوزادان است که به ازای هزار تولد نوزاد زنده این تعداد کم شده است.

سیاری اظهار کرد: و در کشورهای پیشرفته ۴ کودک فوت می‌کند و این یک دستارود بزرگ است و بخشی از آن مربوط به کار خدمات اطفالی است که خدمات ارائه می‌دهند چرا که طول عمر را افزایش می‌دهند و از مرگ کودکان جلوگیری می‌کنند.

مدیر گروه کودکان دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: بهبود تغذیه، بهبود آموزش و دسترسی خانواده در کاهش مرگ مهم است؛ بحث حوادث و بیماری روانی نیز یکی از بیماری‌های شایع است که تلاش می‌کنیم آنها را شناسایی کنیم و آموزش دهیم و این آموزش به طریقی باشد که دانشجویان، پزشکان بتوانند خدمات را به خوبی ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه در بیمارستان مفید تحقیقات علمی را افزایش می‌دهیم، گفت: امروز مشکل اصلی کودکان بحث چاقی است و الان یک اپیدمی جهانی را داریم و روند چاقی در کودکان رو به افزایش است؛ باید تلاش کنیم این مشکل را حل کنیم و نیاز به مشارکت مردم و پزشکان دارد، امیدواریم همان طور که توانستیم سوءتغذیه را درمان کنیم چاقی را نیز کنترل کنیم و بتوانیم طول عمر را افزایش دهیم.

مدیر گروه کودکان دانشگاه شهید بهشتی یادآوری کرد: با پیشرفت علمی تجهیزات جدیدی داریم، اما مشکلاتی در طرح تحول در خصوص مشکلات بیمه‌ای داریم که اگر حل شود پیشرفت‌های زیادی هم در این زمینه خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      و چنددرصد نوزاد قدیمی ایران یا خود کشی میکنند.یا جسدشون در گوشه و کنار پیدا میشوند؟

    • راستگویی.نجات.

      یا چند درصد بچه ها بدون خانواده اند وهیچ کس به دادشون نمیرسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج