۸۵۸۸۶۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کاهش تخلفات نمایشگاه کتاب به یک‌سوم

رئیس هیأت رسیدگی به تخلفات نمایشگاه از کاهش تخلفات ناشران به یک‌سوم میزان دوره‌ پیش خبر داد و گفت: جدیت در اجرای آرای صادره‌ دوره‌های گذشته، علت اصلی کاهش تخلفات ناشران در این دوره از نمایشگاه کتاب است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس هیأت رسیدگی به تخلفات نمایشگاه از کاهش تخلفات ناشران به یک‌سوم میزان دوره‌ پیش خبر داد و گفت: جدیت در اجرای آرای صادره‌ دوره‌های گذشته، علت اصلی کاهش تخلفات ناشران در این دوره از نمایشگاه کتاب است.

داریوش رضوانی گفت: از ۲۸۴ گزارش دریافت شده، ۱۲۳ رأی برای ناشران صادر شد و در این میان ۱۶ مورد از آرای صادره منجر به تعطیلی یک‌روزه، و نصف روزه شده است.

رضوانی درباره آرای صادره اظهار کرد: تعطیلی تا پایان نمایشگاه ۴ مورد، اخطار کتبی، درج در پرونده و محرومیت از نمایشگاه‌های تهران در سال آتی و نمایشگاه‌های استانی ۳۷ مورد، و جمع‌آوری، اخطار کتبی، درج در پرونده، اخذ تعهد و قطع دستگاه‌های پوز هم ۶۶ مورد بوده است.

او همچنین درباره آمار موضوعی تخلفات ناشران داخلی تا پایان هشتمین روز نمایشگاه گفت: نقد کردن بن ۲ مورد، فروش کتاب افست یک مورد، فروش کتاب غیرمرتبط با موضوع سالن ۴ مورد، واگذاری غرفه به غیر، یک مورد، ارائه فروش کتاب‌های سایر ناشران و فروش کتاب‌های بدون شناسنامه ۶۱ مورد، فروش کالاهای غیرکتاب ۲۱ مورد، عدم رعایت سایر مقررات ۲۷ مورد، و فروش کتاب فاقد مجوز از وزارت ارشاد ۶ مورد از میان مجموع ۱۲۳ مورد رأی صادر شده را تشکیل داده است.

رئیس هیأت رسیدگی به تخلفات نمایشگاه همچنین از کاهش تعداد محرومان ناشران داخلی به دلیل تخلف در مقایسه با سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته، حدود ۹۰ ناشر داخلی به دلیل تخلف، محروم شده بودند ولی امسال تا پایان هشتمین روز نمایشگاه تنها ۳۷ ناشر دچار محرومیت شده‌اند که نسبت به سال گذشته از کاهش بیش از ۶۰ درصدی برخوردار است.

رضوانی، علت کاهش تخلفات ناشران را ریشه در ثبات رای‌های سال گذشته دانست و اظهار کرد: پس از این‌که آرای صادره در دوره‌های گذشته، در تجدیدنظر تأیید شد و هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات نیز با قاطعیت بر اجرای حکم تاکید کرد، موجب شد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه با جدیت بیشتری قوانین را رعایت کنند و همین امر باعث شده آمار تخلفات در این دوره به یک سوم کاهش پیدا کند.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۱۴ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلی امام خمینی (ره) میزبان بازدیدکنندگان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج