۸۵۸۸۸۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

تراریخته مضر است یا مفید؟

کارشناس تغذیه با تأکید بر اینکه باید بر روی بسته‌بندی محصولات ترایخته عبارت دستکاری ژنتیکی یا GMA درج شود، گفت: بهتر است تا زمانی که سلامت این محصولات تأیید نشده کمتر مورد استفاده قرار بگیرد.

خبرگزاری فارس: تینا جعفری امروز در گفت‌وگویی در رابطه با نگرانی‌های مردم در خصوص محصولات تراریخته، گفت: تراریخته به معنی دستکاری ژنتیکی محصول است و این کار به دلیل افزایش بهره‌وری و بهبود و مقاومت محصول در برابر آفات انجام می‌شود.

کارشناس تغذیه ادامه داد: باتوجه به افزایش جمعیت در جهان اگر محصولات کشاورزی بخواهد به حالت طبیعی کشت شود، پاسخگوی نیازهای مردم نیست، بنابراین به ناچار برای افزایش بازدهی مزارع دستکاری ژنتیکی در این محصولات انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تغییر ژنتیکی بر روی محصولات کشاورزی می‌تواند تا چه اندازه برای انسان مضر باشد هنوز به اثبات نرسیده، خاطرنشان کرد: واقعیت امر این است که در حال حاضر باتوجه به اینکه مطالعات دقیقی بر روی این حوزه توسط کارشناسان انجام نشده است نمی‌توان با قطعیت گفت که محصولات تراریخته برای انسان مضر است.

جعفری اضافه کرد: باید مطالعات بالینی بر روی افرادی که از این محصولات استفاده می‌کنند انجام شود تا بتوانیم بگوییم چه زمانی طول می‌کشد تا علائم ناشی از استفاده از محصولات تراریخته در انسان بروز پیدا کند؛ اما عده‌ای از کارشناسان در این امر معتقدند دستکاری‌های ژنتیکی در محصولات کشاورزی می‌تواند سلامت انسان را به مخاطره بیندازد و موجب ایجاد سرطان و بیماری در انسان شود.

کارشناس تغذیه افزود: محصولاتی از جمله دانه‌های روغنی، غلات، سویا، کنجد و ذرت بیشتر به صورت تراریخته تولید می‌شود و بهتر است تا زمانی که سلامت این محصولات تأیید نشده کمتر مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید بر روی بسته‌بندی محصولات ترایخته عبارت دستکاری ژنتیکی یا GMA درج شود، اظهار کرد: توصیه می‌شود خانواده‌ها قبل از خرید محصول به این مسئله دقت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • @arashsangesabor

      خب برخی تولید کنندگان محصولات تراریخته فقط بفکر تولید بیشتر و بیشترن و سود بالا و بالاتر!!اونا براشون سرطان گرفتن مردم و عقیمی مردان و ناباروری زنان مهم نیس...اونا خداشون پوله و ثروت و قدرت...یه نیگاهی به دورو برتون بندازین اینهمه بیماری صعب العلاج و سرطان و عقیمی وناباروری و ...ازروزی بوجود اومد که پای محصولات غیرارگانیک و شیمیایی و هورمونی وآغشته به سموم دفع افات و...به ایران باز شد...الان چیزی از ایرانی مقاوم وصبور و..نمونده ...ملتی شدیم خسته..عبوس...پرخاشگر..طلبکار ازهمه

    • kardook

      جناب اقای روحانی و دولت کارامدش هم به همین منظور این محصولاتو وارد میکنن. و به خورد ملت میدن
      ابشان در راستای خدمت به جامعه بشریت مبگیخوان ببینن که اگه این محصولات ایرادی داره رو مردم ایران خودشو نشون بده و اگرم سالم بود که کل دنیا میتونن مصرف کنن

    • مهدی

      کارشناس تغذیه این چند سال خواب تشریف داشتن

    • بدون نام

      تراریخته یک تجارت کثیف است ویک مافیای بزرگ .بزرگترین کشورهای اقتصادی جهان حتی اسرائیل اجازه ندادده اند حتی یک متر از خاک مرزهاسون ترا ریخته کشت شود .شما حد اقل اسم این کارشناس به ظاهر محترم رو ببرید وفقط نگید کارشناس تغذیه .
      اگر راست میگویید با پرفسور کرمی صحبت کنید ...
      جان مردم رو برای پول نگیرید ننگ برشما تف به شرفتون ...تمام کشور رو یغمی بردید ...

    • بدون نام

      اگر تولید بالا برود مفید است .
      اگر برای انسان ضرر دارد باز هم رد نکنید .

    • بدون نام

      خیلی جالب وعجیب هنوزثابت نشده مضریانه ولی ایران واردمیکنه دست تون دردنکنه چقدربه فکرمنلکت هستین

    • علی کرمی

      سلام فکر می کنید خواننده این متن بتواند بالاخره نتیجه بگیرد تراریخته مفید است یا خیر؟ خودتان متن را مجدد مطالعه کنید اینهمه احتیاط در گفتن این حقیقت که تراریخته های کنونی برای سلامتی، مفید نیست چنند دلیل می تواند داشته باشد 1- گوینده تخصص و اطلاعات کافی در مورد تراریخته ها ندارند بنابر این اتیاط می کند 2- از گفتن حقیقت هراس دارند چون می دانند مورد هجوم سرکردگان تراریخته قرار خواهند گرفت بنابر این چنان سخن گفته اند بقول عوام نه سیخ بسوزد نه کباب؟

    • پروفسور علی کرمی

      با توجه به نظرات خوب مطرح شده در این پایگاه خبری ما آمادگی داریم تا در مصاحبه ای حقایق مضرات تراریخته ها را برای شما مظرح کنیم

    • بدون نام

      تراریخته بهترین روش برای نابودی نسل ایرانی هاست و از این نظر بسیار مفید است. انشاالله با تلاش بیشتر مسئولان محترم، ایران بیست سال آینده را نخواهد دید.

    • امید

      پس حرفهای پروفسور کرمی چی؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج