جاباما
۸۵۸۸۹۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تحرکات «تیم ب» برای کشاندن آمریکا به دو جنگ!

بسیاری از ناظران بر این باورند که یکدستی و اجماع واحدی بر سر سیاست خارجی آمریکا در دولت دونالد ترامپ وجود ندارد و علی رغم همه اقدامات یکجانبه ای که ترامپ و تیم سیاست خارجی و امنیت ملی او، درپیش گرفته اند، تفاوت های میان جهت گیری های نهایی دونالد ترامپ و حلقه مشاوران او وجود دارد.

تابناک: بسیاری از ناظران بر این باورند که یکدستی و اجماع واحدی بر سر سیاست خارجی آمریکا در دولت دونالد ترامپ وجود ندارد و علی رغم همه اقدامات یکجانبه ای که ترامپ و تیم سیاست خارجی و امنیت ملی او، درپیش گرفته اند، تفاوت های میان جهت گیری های نهایی دونالد ترامپ و حلقه مشاوران او وجود دارد.

در این میان، یکی از افرادی که علی رغم نزدیکی مواضع اش به ترامپ، دیدگاه های تندتر و تهاجمی تری را نسبت به ترامپ در عرصه سیاست خارجی دنبال می کند، جان بولتون مشاور امنیت ملی است.

کسی که دیدگاه هایی شدیدا ضد ایرانی را دنبال می کند و بارها در نوشته ها و اظهارات خود، از لزوم حمله نظامی به ایران سخن گفته است.

در همین راستا، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان از برنامه «تیم ب» متشکل از بولتون، بنیامین نتانیاهو، بن سلمان و بن زاید برای کشاندن ترامپ به سوی جنگ با ایران پرده برداشته است و عنوان کرده که برخلاف ترامپ که به دنبال به راه انداختن جنگ با ایران نیست، تیم ب در پی متقاعد کردن او برای حمله نظامی به ایران هستند.

در این میان، بدون تردید سرکرده و هدایت کننده تیم ب را باید جان بولتون دانست. کسی که در پی متقاعد کردن ترامپ برای مداخله نظامی در ونزوئلا نیز است.

در این مورد، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مطلب عنوان کرده که بولتون قصد دارد تا آمریکا را به انجام عملیات نظامی در ونزوئلا ترغیب نماید.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، مشاور امنیتی دونالد ترامپ جان بولتون، بر سیاست تحریک آمیز آمریکا در قبال ونزوئلا اصرار دارد.

واشنگتن پست در مقاله خود می نویسد: ترامپ به گونه ای تمایل به حمله به ونزوئلا را از خود نشان نمی دهد. رئیس جمهور ایالات متحده در میان سخنان خود بارها اشاره نموده است که بولتون خواهان اقدامات نظامی و جنگ است.

به نقل از سخنان دو مشاور ترامپ، وقتی سخن از ونزوئلا به میان می آید، ترامپ شروع به صحبت در خصوص وقایع سیاسی در فلوریدا و یا باشگاه گلف خود می کند. احتمالا رئیس جمهور آمریکا خواهان اقدامات نظامی طولانی مدت در ونزوئلا نیست.

گفتنی است، اعتراضات گسترده علیه رئیس جمهور فعلی ونزوئلا، نیکلاس مادورو، در تاریخ ۲۱ ژانویه آغاز شد. روز ۲۳ ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.

کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوئه، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند. در تاریخ ۳۰ آوریل، خوآن گوآیدو در سخنرانی خود که در«توییتر» منتشر شد، از نظامیان خواست در تظاهرات مردمی شرکت کنند تا به «غصب حکومت» پایان داده شود. این حوادث، کودتا در ونزوئلا نامیده می شود.

به طور کلی، به نظر می رسد سرکرده تیم ب بر این باور است که تنها راه حل برای مقابله با دشمنان آمریکا اقدام نظامی علیه آن هاست. مسئله ای که چندان مورد موافقت متحدان آمریکا نیست و شکاف هایی میان واشنگتن و متحدان آن ایجاد کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج