۸۵۸۸۹۸
۴ نظر
۵۰۱۳
۴ نظر
۵۰۱۳
پ

فراکسیون امید به وعده‌ انتخاباتی خود عمل کرد؟

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان گفت: انتقادی که می توان به عملکرد فراکسیون امید گرفت آن است که باید به مردم گزارش دهند و بگویند «مردم شما رای دادید و ما با شما پیمانی داشتیم. مثلا برنامه ای که در شورای سیاست گذاری تصویب شد هر سال چه میزانش به اجرا درآمد».

خبرآنلاین: عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان گفت: انتقادی که می توان به عملکرد فراکسیون امید گرفت آن است که باید به مردم گزارش دهند و بگویند «مردم شما رای دادید و ما با شما پیمانی داشتیم. مثلا برنامه ای که در شورای سیاست گذاری تصویب شد هر سال چه میزانش به اجرا درآمد».

محسن رهامی عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در نقد و بررسی فراکسیون امید گفت: فراکسیون امید تا به امروز توانسته انسجام خودش را حفظ و تا حد زیادی از جریان اصلاحات حمایت کند. ازاین جهت عملکرد مثبتی داشته‌اند و آن انتظاراتی را که از آن‌ها می رفت تا حدی ارائه کنند.

وی ادامه داد: اصلاحات علی‌رغم مخالفت‌ها و کارشکنی‌هایی که با آن شده و بسیاری از نیروهای شاخص آن اجازه نیافتند به مجلس وارد شوند؛ اما همین تعداد از اعضای فراکسیون امید نمادی از جریان اصلاحات در مجلس هستند و آرمان‌های و خواسته‌های این جریان را برای مردم عزیز ایران بیان می‌کنند اما انتقاداتی هم به عملکرد آنان وارد است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: انتظارعمومی این بوده که فراکسیون امید با معضلاتی مثل بیکاری، تورم، اشتغال، بالارفتن قیمت ارز، بی اعتبار شدن ارزش پول ملی و پایین آمدن توان خرید مقابله کند و قدرت بیشتری از خودش نشان دهد و موثر واقع شود. لیست امید زمان انتخابات مجلس دهم برنامه‌هایی را در ۱۲۰ سرفصل به مردم اعلام کرد، حال باید ارزیابی شود و این فراکسیون بگوید از این وعده ها به طور مثال به ۱۰۰یا ۵۰ مورد عمل کرده است.

وی با اشاره به انتقادات افکارعمومی به عملکرد فراکسیون امید گفت: انتقادی که می توان به عملکرد فراکسیون امید گرفت آن است که باید به مردم گزارش دهند و بگویند «مردم شما رای دادید و ما با شما پیمانی داشتیم. مثلا برنامه ای که در شورای سیاست گذاری تصویب شد هر سال چه میزانش به اجرا درآمد».

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: در واقع ما درجریان اصلاحات مثل یک جبهه عمل کردیم. جبهه یک آرمانی داشت و آرمانش منسجم کردن یک برنامه‌ی کاری و ارائه به مردم بود. مردم اشکال کاری که به آن وارد می کنند این است که می گویند «به ما گزارش ندادند و برنامه هایی را که گفتند معلوم نشد تا چه اندازه به آن عمل کردند و یا عمل نکردند؛ چه مشکلاتی وجود داشت؟ خودشان نخواستند اوضاع عوض شود یا از اول برنامه‌شان طوری بوده است که نتوانستند به آن عمل کنند». آن زمان تکلیف مردم مشخص و متوجه می شوند، فراکسیون امید به برنامه های خود عمل کرد یا خیر؟.

او افزود: خیلی از نیروهایی که در دولت مسئولیت گرفتند ‌بیشتر به جریان اصول‌گرا معتقد بودند تا جریان اصلاحات، این امر هم درعمل باعث شد؛ میدان اجرای برنامه کمتر برای نیروهای اصلاح طلب فراهم شود که این می تواند در انتخابات بعدی که مردم به لیست های متمرکز مثل گذشته اعتماد می کنند تاثیر بگذارد. مسئله ی مهم دیگر تحریم های بسیار جدی آمریکا علیه جمهوری اسلامی است. در این فضا باید برای مردم انگیزه کافی ایجاد شود ومردم وقتی آثار عملی رای‌های خودشان را ببینند برای حضور بیشتر در انتخابات تشویق می شوند.

این فعال اصلاح طلب درباره علت قوی تر ظاهر شدن جبهه پایداری ها در مجلس نسبت به فراکسیون امید گفت: پایداری ها هم به لحاظ ساختاری و هم قدرت منسجم تر عمل می کنند مدعی رای طلبی هستند و می خواهند قدرت بگیرند. فراکسیون امید اما خودش را خیلی در قدرت نمی بیند که نظرات خودش را بتواند تحمیل کند اما پایداری ها باتوجه به دسترسی بیشتری که به قدرت های بالادستی دارند و خود را با آنها هماهنگ می کنند به طور مثال در انتصاب وزرا نیز دخالت می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رسول

      فراکسیون امید ودولت تدبیر وامید بمعنای اکمل کلمه به دروغهای انتخاباتی خود عمل کرد در سرویس کردن دهن مردم.در سرویس کردن دهن اقتصاد .کاری که با کشور واقتصاد واعتماد مردم کردید آمریکا نکرد

    • بدون نام

      فراکسیون امیدناامیدباامثل عارف وسلحشوری گندزدن ودروغگوفریبکارترینن

    • بدون نام

      همین که امید ما را نا امید کردید به اهداف خود رسیدید

    • بدون نام

      بی خاصیت ترین فراکسیون مجلس در طول تاریخ همین فراکسیون اصلاح طلبا بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج