۸۵۸۹۹۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

امیدواری کوشنر درباره برنامه صلح خاورمیانه

مشاور ارشد کاخ سفید گفت که امیدوار است اسرائیل پیش از اقدام برای هرگونه برنامه‌ای در راستای الحاق شهرک‌های کرانه باختری، به پیشنهاد صلح خاورمیانه رئیس جمهوری آمریکا نگاهی با دقت بیندازد.

ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در روزهای آخر کمپین انتخاباتی خود وعده داده بود تا شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری را به اسرائیل ملحق کند؛ اقدامی که با محکومیت‌های گسترده از سوی فلسطینی‌ها و جهان عرب همراه بوده و اقدامات صلح آمریکا را دچار پیچیدگی می‌کند.

جارد کوشنر، مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی در مؤسسه سیاست گذاری خاور نزدیک در واشنگتن گفت که پیشنهاد صلح خاورمیانه (معامله قرن) که تنظیم شده، به زودی منتشر می‌شود و اسرائیل و فلسطین باید پیش از انجام اقداماتی یکجانبه، منتظر آن بمانند.

امیدواری کوشنر درباره برنامه صلح خاورمیانه

وی ادامه داد، این مساله زمانیکه نتانیاهو دولت ائتلافی جدید را تشکیل می‌دهد با دولت اسرائیل بررسی می‌شود.

کوشنر با اشاره به این مساله که الحاق شهرک‌ها را با نتانیاهو مورد بررسی قرار نداده، افزود: امیدوارم دو طرف نگاهی با دقت به آن بیندازند پیش از آنکه اقداماتی یکجانبه انجام دهند.

کوشنر و جیسون گرینبلات، فرستاده خاورمیانه دو سال گذشته را به ارائه و تدوین پیشنهاد صلح و با این امید گذرانده‌اند که چارچوبی را برای یک گفتگوی مجدد بین اسرائیل و فلسطین ارائه کنند.

فلسطینی‌ها گفتگو با طرف آمریکایی را از زمانی رد کرده‌اند که ترامپ تصمیم گرفت تا سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس منتقل کند و آن را پایتخت اسرائیل اعلام کرد.

فلسطینی‌ها خواهان ایجاد یک کشور در کرانه باختری، قدس و نوار غزه هستند.

کوشنر قرار است پیشنهادهای خود را در ژوئن و پیش از ماه رمضان اعلام کند.

وی گفته است: آنچه که ما می‌توانیم ارائه کنیم، راه‌حلی است که باور داریم یک نقطه آغاز خوب برای مسائل سیاسی و طرح کلی برای چیزی است که می‌تواند به این افراد برای یک زندگی بهتر کمک کند. من به دنبال تلاشی برای یافتن یک راه حل برای دو طرف بودم و فکر می‌کنم آن چیزی که ما ارائه می‌کنیم، چارچوبی است که به نظرم واقعی است. این اجرایی است و چیزی است که به نظرم باعث می‌شود تا دو طرف زندگی بهتری داشته باشند.

به گفته کوشنر، این پیشنهاد اقدامی برای اعمال خواسته‌های آمریکا در منطقه نیست.

فلسطینی‌ها تردید خود را بابت تلاش‌های داماد ترامپ ابزار کرده و مقام‌ها و تحلیلگران عرب بر این باورند که این طرح قطعا حامی اسرائیل است چون دولت ترامپ موقعیتی سختگیرانه در قبال فلسطینی‌ها گرفته که شامل قطع کمک‌ها و تعطیلی دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین، ساف در واشنگتن می‌شود.

گرینبلات نیز گفته که مذاکره کنندگان آمریکایی انتظار دارند که هم فلسطینی‌ها و هم اسرائیلی‌ها به بخش‌هایی از این طرح معترض شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج