۸۵۹۰۲۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

فرانسه: از خلیفه حفتر جانبداری نمی‌کنیم

وزیر امور خارجه فرانسه در سخنانی گفت که کشورش از رهبر نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" جانبداری نکرده و بخشی از مسؤولیت بحران این کشور را بر عهده می‌گیرد.

ایسنا: به نقل از سایت النشره لبنان، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر حمایت پاریس از خلیفه حفتر، رهبر نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" اظهار داشت: فرانسه از حفر جانبداری نمی‌کند بلکه خواستار آتش بس در این کشور و تلاش برای برگزاری انتخابات در آن است.

وی افزود: این درست است که ما معتقدیم که حفتر جزئی از حل و فصل مسأله لیبی است. وی در بنغازی و جنوب لیبی با تروریست‌ها مقابله کرد و این به سود ما و کشورهای منطقه ساحل و همچنین همسایه‌های لیبی است و پاریس انتظار حمله حفتر به طرابلس را نداشت و در تمامی دیدارهایی که با وی داشتم تأکید کردم که صبر و بردباری داشته باشد و لیبی نیازمند یک راه حل سیاسی است.

فرانسه: از خلیفه حفتر جانبداری نمی‌کنیم

لودریان ادامه داد: ما به عنوان عضوی از ائتلاف مداخله نظامی در لیبی در سال ۲۰۱۱، بخشی از مسئولیت این بحران را بر عهده می‌گیریم و فرانسه به دلیل مقابله با تروریسم به پرونده لیبی ورود کرده است و این هدف اصلی ما در منطقه است.

این درحالی است که وب‌سایت خبری الخلیج الجدید اخیرا به نقل از منابعی در لیبی فاش کرد که دولت فرانسه به شکل پنهانی در حال کمک به ژنرال خلیفه حفتر جهت تصرف پایتخت این کشور است.

دولت توافق ملی لیبی به رهبری فائز السراج نیز فرانسه را به حمایت از حفتر متهم و روابط امنیتی خود را با این کشور قطع کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج