۸۵۹۰۳۵
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

اعتراض چین مانع ناوهای آمریکایی نشد

یک روزنامه چینی گزارش کرد به رغم اعتراضات مکرر چین، ناوهای آمریکایی همچنان از تنگه تایوان عبور می کنند و به دفعات موفق شده اند با برنامه ریزی مشترک با مقام های تایوان، سفرهایی به این منطقه داشته باشند.

ایرنا: یک روزنامه چینی گزارش کرد به رغم اعتراضات مکرر چین، ناوهای آمریکایی همچنان از تنگه تایوان عبور می کنند و به دفعات موفق شده اند با برنامه ریزی مشترک با مقام های تایوان، سفرهایی به این منطقه داشته باشند.

روزنامه 'اس سی' روز جمعه گزارش کرد از سال ۲۰۰۷ میلادی به این طرف ناوهای آمریکایی توانسته اند ۹۲ سفر به تنگه تایوان انجام دهند و اعتراضات چین خللی در این برنامه ایجاد نکرده است.

در تازه ترین مورد نیز روزهای یکشنبه و دوشنبه گذشته ناوهای آمریکایی وارد تنگه تایوان شدند چین فقط اعلام کرد این منطقه برای این کشور از حساسیت بالایی برخوردار است.

اعتراض چین مانع ناوهای آمریکایی نشد

از زمانی که چین وارد گفت و گوهای تجاری با آمریکا شده است، اعتراضات و واکنش های این کشور نسبت به اقدامات واشنگتن در قبال تنگه تایوان تا اندازه ای کمرنگ تر شده است و ظاهرا پکن نمی خواهد برای رسیدن به توافق تجاری، مشکلی ایجاد شود.

مساله عبور ناوهای آمریکایی از این منطقه با توجه به اینکه این کشور روابط رسمی با تایوان ندارد، بیشتر جلب توجه می کند و همزمان دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به فروش های تسلیحاتی به این جزیره ادامه داده است.

نشریه خاطر نشان می کند: دولت آمریکا بدون اعلام اینکه ناوهایش چه زمانی از این منطقه عبور می کنند در حال عادی سازی و مقرر کردن این رفت و آمدها است.

کمیته ملی سیاست خارجی آمریکا در تازه ترین نوشتار خود آورده است: چین بتدریج هر اعتمادی را نسبت به خانم تسای اینگ ون رهبر تایوان از دست داده است.

این کمیته می افزاید: چین شاهد است که تسای بیشتر از هر رهبر دیگری در تایوان تلاش کرده است تا روابط این جزیره را با آمریکا مستحکم کند.

موسسه بروکینگر آمریکا نیز در گزارش دیگری آورده است که چین اصلا خوشحال نیست امیدی به تسای ندارد او را بدتر از رهبران قبلی تایوان می داند و شاهد حمایت های واشنگتن از چین تایپه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آمریکا چین رو حساب نمیکنه

    • بدون نام

      چین در برابر امریکا عددی نیست

    • بدون نام

      چین در مقابل آمریکا عددی نیست:-) داداش عدد شناس نیستی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج