۸۵۹۰۳۷
۱۵ نظر
۵۰۰۸
۱۵ نظر
۵۰۰۸
پ

قاضی‌عسکر‌:

حجاج ایرانی نگران ‌امنیت در عربستان نباشند‌

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت آخرین تمهیدات این نهاد برای کاروان‌های اعزامی را تشریح کرد و گفت: قاضی‌عسکر‌: حجاج ایرانی نگران ‌امنیت در عربستان نباشند‌.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام سید‌علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ظهر امروز در همایش آموزشی حجاج بیت‌ الله الحرام اظهار داشت: مردم با توجه به قطع روابط سیاسی میان ایران و عربستان نگرانی‌هایی از سوی مردم در زمینه امنیت حج وجود دارد اما با عربستانی‌ها این مسئله را مطرح کرده‌ایم که باید حج را از مسائل سیاسی جدا کنند و آنها نیز به صورت عملی این مسئله را پذیرفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عنوان کرد: به فضل الهی مشکلی از این بابت متوجه حجاج ما نیست و البته در این زمینه تجربه دو سال اخیر نیز موید این مسئله است.

حجاج ایرانی نگران ‌امنیت در عربستان نباشند‌

حجت‌الاسلام قاضی عسگر بیان کرد: امیدواریم با این شرایط حجاج ما با مشکل خاصی در سال جاری مواجه نباشند زیرا با حادثه سال 94، عملا حج در سال 95 تعطیل شد و حدود 90 هزار نفر از مردم ما توفیق انجام مناسک حج را از دست دادند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم حج در سال 96 و 97 با برنامه‌ریزی صورت گرفته تصریح کرد: حج نماد وحدت میان امت اسلامی است و در مناسک حج، حجاج ما با حجاج 32 کشور دیگر برخورد و دیدار دارند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه مردم باید از فرصت باقی مانده تا ایام حج برای آمادگی بیشتر بهره بگیرند اظهار داشت: به صورت عادی برای افراد یک بار در عمر این اتفاق رقم می‌خورد و باید از آن بیشترین بهره را گرفت؛ در حال حاضر مردم انتظاری 13 یا 14 ساله را برای نوبت حج خود می‌کشند که اگر روند ثبت نام باز باقی می‌ماند شاید این انتظار 40 یا 50 ساله می‌شد.

وی همچنین در زمینه مراکز اقامتی آماده شده برای حجاج خاطرنشان کرد: تدابیری در این زمینه اتخاذ شده تا با کمبود مکان اقامتی در مدینه منوره که طی سال‌های اخیر با توجه به رکود شدید عربستان وجود داشت مواجه نشویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدایش این پولها توهمین مملکت خرج کنید هزاربرابرثوابش بیشتر از اینکه برتوجیب این وهابی‌های کثیف بره

    • بدون نام

      حاجی کسی است که خانه خدا را زیارت می کند و فرمان خدا را اجرا می کند،هر کسی با رفتن به حج مخالفت کند،با خدا و حکم خدا مخالفت کرده است ،و آن شخص در روز قیامت و حساب و کتاب باید جوابگو باشد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تکبیر

    • بدون نام

      یعنی همه اینها بازیه.

    • محمد

      چقدر خوبه مردم عزیز هزینه سفر حج به مردم مستحق بدن الان که اوضاع اقتصاد خرابه و درامد بسیاری از مردم زیر صفره ،خدا همینجاس نزدیک خودمان ،به خدا رسیدن از بین خلایق رد شدنه

    • انتقاد سازنده

      چرا همه دنیا مارو تحریم میکنه ولی ما نمیتونیم حداقل این حج رو تا اطلاع ثانوی تحریم کنیم و این پول یامفت رو توی جیب خاندان آل سعود نریزیم . واقعا چرا . چرا دولت برنامه ای در این زمینه نداره .

    • بدون نام

      حاجی هستش خیالتان راحت

    • بدون نام

      اینقدر برای عربستان تبلغ نکن

      سید مردم‌بیچار کردین

    • بدون نام

      برید پولها را بدین دشمنان ایران تا برعلیه خودمون استفاده کنند یا موشک وبمب بشه تو سر مردم کودکان یمنی ،چی میخایی از حج بیا پولت خرج دوتا دختر دم بخت بکن که الان میخان برن خونه بخت اما به علت فقر مالی نمیتون. برید حج بینم میخاید چکار کنید ،حاجی برو. ،،،،

    • بدون نام

      بخاطرسودش میگه وگرنه حج درکشورزیادهست

    • بدون نام

      آقا چرانباید نگران ناموس جان ومالمان نباشیم خداوند به انسانها عقل داده شماچرابزور میخواهدمردم را تواین شرایت به حج ببرید چندسال صبرکردن بازهم صبر میکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شرایط

    • مهدی

      چگونه تضمین و اطمینان وجود دارد که اتفاقی رخ ندهد؟

    • مسعود

      خواهشمندم هیچگاه اینگونه قاطعانه نسبت به کشوری که سابقه خوبی در پذیرایی زائران خانه خدا ندارد اظهار نظر کنید و من فقط یک حرف دارم اینکه این پولی که ما می دهیم مگر بمب و موشک عربستان نمی شود بر سر مردم یمن و سوریه و همینطور تهدید علیه خودمان دلیل این سفر در این برهه زمانی برای مردم ما چیست؟

    • خودم

      اره نگران نباشید...نهایتش شهید میشید دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج