۸۵۹۰۶۳
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

کوشنر پایان «راهکار دو دولتی» را اعلام کرد

مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا که پرونده فلسطین را پیش می‌برد، برای اولین بار به صراحت اعلام کرد که دولت کنونی آمریکا به راهکار دو دولتی اعتقادی ندارد.

خبرگزاری فارس: «جرد کوشنر» مشاور ارشد و داماد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه برای اولین بار به صراحت اعلام کرد که کاخ سفید به آنچه که «راهکار دو دولتی» خوانده می‌شود، اعتقادی ندارد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، کوشنر که در مؤسسه «واشنگتن برای سیاست‌های خاور نزدیک» صحبت می‌کرد، در این مورد گفت: «اگر بگویید "دو دولت"، این برای اسرائیلی‌ها یک معنی دارد و برای فلسطینی‌ها یک معنای دیگر. ما گفتیم، "می‌دانید، بیایید دیگر این را نگوییم... بیایید روی جزئیات معنای آن کار کنیم.»

پیش از این هم گزارش شده بود که بر اساس طرحی که آمریکا برای ارائه به طرفین آماده کرده، چیزی تحت عنوان کشور فلسطین وجود ندارد و تنها یک منطقه خودگردان که مرزهای آن هم تحت کنترل رژیم صهیونیستی است، به فلسطینی‌ها پیشنهاد می‌شود. علاوه بر این، در این طرح، قدس اشغالی هم به پایتختی رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته شده است.

ریشه راهکار دو دولتی به قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل متحد بازمی‌گردد که در آن عنوان شده است که مناقشه فلسطین باید به تشکیل دو دولت مستقل بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ حل و فصل شود.

رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۶ روزه با اعراب در سال ۱۹۶۷، بخش‌های گسترده‌ای از کرانه باختری، نوار غزه و قدس را به اشغال خود درآورد. با این وجود مراجع بین‌المللی همچنان مرزهای آتش‌بس سال ۱۹۴۹ را به رسمیت می‌شناسند. سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۳ هم با تصویب قطعنامه‌ای بار دیگر بر این موضع، که در توافقنامه «اسلو» میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی هم به آن اشاره شده، تأکید کرد.

کوشنر که خود پیش از ورود به دولت ترامپ از سهامداران یک شرکت شهرک‌ساز در کرانه باختری بوده، ماه‌هاست که مسئولیت پیشبرد تدوین آنچه را که به «معامله قرن» معروف شده، بر عهده گرفته است. این در حالی است که تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اقدامات ضدفلسطینی آمریکا از جمله انتقال سفارت به قدس اشغالی، مشارکت در روند مذاکرات درباره این طرح را متوقف کرده است.

به گفته کوشنر، قرار است بعد از ماه مبارک رمضان از طرح پیشنهادی آمریکا برای حل مناقشه فلسطین رونمایی شود. این هفته اسنادی منتشر شد که نشان می‌داد «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی تشکیلات خودگردان را برای پذیرش این طرح و چشم‌پوشی از بخش بزرگی از اراضی فلسطین و حقوقی مانند بازگشت آوارگان، تحت فشار قرار داده است.

خبرگزاری «رویترز» هم این هفته گزارش داد که آمریکا و رژیم صهیونیستی تشکیلات خودگردان را تحت فشار مالی قرار داده‌اند تا این سازمان مفاد طرح پیشنهادی واشنگتن را بپذیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علي

      قرارداد عادلانه چيست؟
      به قراردادي گويند که طرفين اگر سهم همديگر را عوض کنند هيچ کس از طرفين قرارداد، ناراضي نباشد.

    • بدون نام

      به درک
      به جهنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج