۸۵۹۰۷۷
۱۳ نظر
۵۰۰۹
۱۳ نظر
۵۰۰۹
پ

۱۰۰ هزار تن خرما در انبار‌ها موجود است

کاهش ۳۰ درصدی تولید محصول در سال زراعی ۹۷-۹۶ و افزایش ۳۰ درصدی صادرات بعد از جهش قیمت ارز بر نوسان قیمت خرما در بازار تاثیر گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان از قول رشید فرخی، رئیس انجمن ملی خرما نوشت: کاهش ۳۰ درصدی تولید محصول در سال زراعی ۹۷-۹۶ و افزایش ۳۰ درصدی صادرات بعد از جهش قیمت ارز بر نوسان قیمت خرما در بازار تاثیر گذاشت.

وی افزود: زمانی که سامانه نیما راه اندازی نشده بود، بسیاری از افراد که صادرکننده خرما نبودند اقدام به صادرات این محصول کردند که این امر موجب شد تا عرضه خرما در بازار داخل کاهش یابد که خوشبختانه بعد از راه اندازی سامانه نیما، امر صادرات کنترل شد.

فرخی نرخ هر کیلوگرم خرمای مضافتی در شهرستان‌های مبدا را ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در برخی فروشگاه‌های تهران، قیمت خرما ارتباطی به نرخ مبدا ندارد و با قیمت‌های گزافی به مصرف کننده عرضه می‌شود.

این مقام مسئول موجودی خرما در سردخانه‌ها را بیش از ۱۰۰ هزارتن اعلام کرد و گفت: با توجه به موجودی کافی خرما در سردخانه ها، کمبودی در عرضه خرمای ماه مبارک رمضان نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه راهکار کنترل قیمت خرما در بازار ممنوعیت صادرات نیست، اظهار کرد: با توجه به آنکه سال زراعی خوبی در پیش رو داریم، از این رو ممنوعیت صادرات به هیچ عنوان به صلاح صنعت خرما نیست چرا که سال آینده تولید کنندگان دچار مشکل می‌شوند.

رئیس انجمن خرما میزان کنونی صادرات خرما را محدود اعلام کرد و افزود: طبق روال همه ساله تا سال زراعی جدید صادرات چندانی نخواهیم داشت که به همین خاطر تبعات ممنوعیت صادرات بر عهده کسانی است که این محصول را ممنوع اعلام کردند؟

فرخی ادامه داد: با توجه به پیک مصرف خرما در ماه مبارک رمضان پیش بینی می‌شود که نوسان خاصی در بازار رخ ندهد چرا که تمامی افراد که خرما در اختیار دارند، محصول خود را روانه بازار می‌کنند، چرا که بعد از ماه رمضان، قیمت خرما به سبب گرمای شدید در بازار افت می‌کند.

به گفته رئیس انجمن خرما، اگرچه در بحث عرضه خرما در ماه مبارک رمضان مشکلی نداریم، اما در ۲ تا ۳ روز اول ممکن است به سبب ازدیاد تقاضا شوک‌هایی به بازار وارد شود.

وی در پایان با بیان اینکه خرمای پیارم جز خرمای لوکس به شمار می‌رود، تصریح کرد: با توجه به آنکه خرمای پیارم جز کالای خشکبار محسوب می‌شود، از این رو قیمت آن همیشه بالا بوده است و قیمت آن ارتباطی به گرانی‌های اخیر ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یک ملیون تن هم تو انبارها باشه به چه درد میخوره وقتی قیمت بالاست.پس خودتون انبار میکنید تا گرانتر قالب کنید.

    • بدون نام

      لطفا شما چیزی انبار نکنید وقتی شما انبار میکنید دیگه بازار پیدا نمیشه قیمتش میشه ۱۰ برابر .زحمت نکشید

    • بدون نام

      چه فایده نباشه چه فایده

    • بدون نام

      یعنی واقعا مسوولان خجالت نمیکش تو ماه رمضان بجای ارزان گرونی میشه شرم ندارن ...

    • کارمند

      یه عده آدم بی وجدان از خدا بیخبر شدند مسئولین این مملکت که از هر راهی خون مردم را می مکند خدا لعنت کند کسانی که باعث این همه بدبختی هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس لطفا بفرمایید صد هزار تن خرما در انبارها احتکار شده است . !!!!

      • بدون نام

        همشه میگه ارتباطی به گرونی نداره

    • بدون نام

      همش کرم زده به امید خدا

    • بدون نام

      یک پدرها انبار می کنید برای چی؟

    • محمود

      موجوده که شده کیلویی ۲۰تومان خجالت آوره

    • بدون نام

      خدا کنه هیچ کس ازشون خرما نخره ومطلقا صادر نشه تا مجبور شند هم ارزونش کنند هم بدست مردم برسه وهمش کار دااها است که خدا زلیلشون کنه.

    • بدون نام

      خرما را از انبارها خارج کنند.....

    • بدون نام

      تعداد انبارهای کشور ، به احتمال زیاد صد برابر استانداردهای جهانیه ، که همه انها کاربرد داخلی داره ، ......یه عاقلی بیاد وظیفه این انبارها رو از داخلی به منطفه ای تغییر بده....... «دیگه به صدور نفت نیاز نداریم» هلو بپر تو گلو ....... خوردم،ببخشید،حرف بی ربطی زدم ...متوجه شدم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج