۸۵۹۱۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

داور ایرانی در تنیس اوپن استرالیا

داور بین‌المللی تنیس ایران می‌گوید با توجه به قانون جدیدی که وضع کرده‌اند دیگر مشکلی برای قضاوت داوران ایرانی در مسابقات ATP (اتحادیه تنیس بازان حرفه‌ای) پیش نخواهد آمد.

ایسنا: علی کاتبی به همراه علی نیلی و سید عادل برقعی، سه داور ایرانی هستند که در نخستین گرند اسلم ۲۰۱۴ (مسابقات تنیس آزاد استرالیا) قضاوت خواهد کرد. کاتبی درباره برطرف شدن مشکل قضاوت داوران ایرانی در مسابقاتی که از سوی ATP (اتحادیه تنیس بازان حرفه‌ای) برگزار می‌شود، اظهار کرد: پس از اتفاقی که برای یکی از داوران در مسابقات آزاد آمریکا رخ داد، قانونی گذاشتند مبنی بر این که کسانی که در ورزش فعالیت می‌کنند از تحریم‌ها مستثنی هستند و خدا را شکر دیگر مشکلی نداریم. البته ما به دفعات در این مسابقات حضور داشتیم که امسال نیز علاوه بر ما سه نفر (کاتبی، نیلی و برقعی) ، علیرضا چیتگر که ساکن استرالیا است نیز حضور خواهد داشت و با توجه به این که معمولا برای یک دوره مسابقات از یک کشور این تعداد داور دعوت نمی‌شوند، بنابراین این اتفاق باعث خوشحالی است.

کاتبی در مورد پیشرفت زیاد داوران تنیس در ایران نسبت به بازیکنان، تصریح کرد: علت این که چرا بازیکنان به جاهای بالا نرسیده‌اند را نمی‌دانم و باید از کمیته‌ آموزش سوال کرد، اما بحث داوری یک جورایی بحث شخصی است. یعنی به برنامه‌ریزی در سطح گسترده احتیاجی ندارد و مصمم بودن فرد و داشتن استعداد کافی است و نیازی به برنامه‌ریزی زیاد ندارد.

وی افزود: البته سوء تفاهم پیش نیاید و منظورم این نیست که فدراسیون برنامه‌ریزی نمی‌کند، بلکه به جرات می‌توانم بگویم شاید بعد از سال‌ها برای اولین بار است که فدراسیونی صحیح رفتار می‌کند و پیش از این از طرف فدراسیون عامل بازدارنده وجود داشت. یعنی این که به دلیل وجود قوانینی با ما همکاری نمی‌شد که این موضوع باعث شده بود من خودم را از بدنه تنیس ایران ندانم، اما اکنون نه تنها در زمینه داوری، بلکه طی ارتباطی که با سایر بخش‌ها داشتم متوجه شدم در تمام بخش‌ها رضایت خاصی از فدراسیون وجود دارد که جای خوشحالی دارد. من معمولا از این حرف‌ها نمی زنم، اما دیدم واقعا حیف است این موضوع را نگویم.

داور بین‌المللی تنیس ایران درباره دیگر مسابقات پیش روی خود، بیان کرد: پس از مسابقات تنیس آزاد استرالیا، در مسابقات دیویس کاپ گروه جهانی قضاوت می کنم. بعد از آن نیز در مسابقات آزاد دوبی حضور خواهم داشت. همچنین قرار است مسابقات فیوچرز در داخل کشور و با همکاری بخش خصوصی در کیش برگزار شود که در این رقابت‌ها نیز قضاوت می‌کنم. برگزاری مسابقات فیوچرز باعث آشنا شدن بازیکنان با تنیس حرفه‌ای و گرفتن امتیاز برای قرارگیری در رنکینگ جهانی می‌شود. هم‌چنین داوران این موقعیت را پیدا می‌کنند در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند. در واقع این روشی است که کشورهای صاحب نام تنیس در ۱۰- ۱۵ سال گذشته انجام دادند و الان نتیجه‌اش را می‌بینند و اگر این روند ادامه داشته باشد ما نیز در ۱۰ سال آینده می‌توانیم شاهد حضور بازیکنان در سطح بالای تنیس دنیا باشیم.

داور بین‌المللی تنیس ایران در پاسخ به این پرسش که روند رو به رشدی که در میان داوران تنیس ایران وجود دارد آیا تنها به چند داور خاص محدود می‌شود یا در آینده نیز شاهد حضور بیشتر داوران ایرانی در عرصه های مهم بین‌المللی خواهیم بود؟ گفت: قطعا تا جایی که بتوانیم به همدیگر کمک خواهیم کرد تا این روند ادامه دار باشد. شاید علت موفقیت حال حاضر نیز این است که همه با کمک به یکدیگر در مسیر جلو می رویم و اساس و هدف را نیز همین گذاشته‌ایم و اگر شرایط به همین منوال پیش برود مطمئنا جوان‌هایی که بعد از ما می‌آیند به جاهایی بالاتر نیز خواهند رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج