جاباما
۸۵۹۱۶۷
۱۳ نظر
۵۰۰۳
۱۳ نظر
۵۰۰۳
پ

حلول روح قلعه‌نویی در کالبد دایی

ظهر روز گذشته در مجتمع سیدالشهدا در بلوار لاکچری اندرزگو نشست خبری علی دایی برگزار شد.

فرهیختگان: ظهر روز گذشته در مجتمع سیدالشهدا در بلوار لاکچری اندرزگو نشست خبری علی دایی برگزار شد. سرمربی سابق سایپا بعد از اخراج از این باشگاه قصد داشت حرف‌های ناگفته‌ای از این اتفاق را برای خبرنگاران روایت کند. گویا بعد از خبر برکناری، خبرنگاران ورزشی‌نویس زیادی برای پرس‌وجو از صحت و سقم این ماجرا با او تماس گرفته بودند که درنهایت این تماس‌ها باعث شده بود دایی تصمیم بگیرد حرف‌هایش را در این خصوص یک‌بار برای همیشه در جمع خبرنگاران و در یک نشست خبری بزند.

او در همین رابطه گفت: «روز گذشته خیلی از خبرنگاران با من تماس گرفتند و خواستار مصاحبه بودند. برای همین تصمیم گرفتم در کنار شما باشم تا خودم صحبت‌ کنم و کسی از من نقل‌قول نکند.»

آن مرد با خوشرویی آمد!

نشست خبری دایی مثل همه نشست‌های خبری دیگر در ایران با تاخیر آغاز شد و این درحالی بود که تقریبا در موعد مقرر (ساعت ۱۲ ظهر روز جمعه) بیشتر خبرنگاران در محل کنفرانس گرد هم آمده و منتظر دایی بودند. بهمن دهقان‌، یار همیشگی دایی نیز برخی هماهنگی‌ها را انجام داده و به‌طور نامحسوس این نشست را زیرنظر داشت و نکته جالب در این بین، برخورد توام با خوشرویی علی‌آقا با اصحاب رسانه به محض ورودش بود. اگرچه دایی با نیم‌ساعت تاخیر آمد، اما این موضوع هم نشانه آغاز نشست نبود و سرمربی سابق سایپا برای آخرین هماهنگی‌ها برای آنچه لازم بر گفتنش بود، دوباره دقایقی از دسترس خارج شد.

دعوا بر سر پایه میکروفن

اما از جامعه خبر بخوانید که حضور وسیع و پرتعداد آنها طبق معمول همیشه ناهماهنگی‌هایی را پیش آورده که در این بین، اختلاف‌نظر بر سر پایه میکروفن برای تعبیه میکروفن‌های رسانه‌های متبوع و حضور در جلوی سن برای گرفتن عکس و فیلم و البته پخش زنده اینستاگرام باعث شده بود سروصدای آنهایی که برای شنیدن آخرین نقطه‌نظرات دایی روی صندلی‌های محل نشست خبری مستقر شده بودند، دربیاید.

در این بین، چند نفری از هواداران دایی هم در این نشست به همراه دو خانم حضور داشتند! یکی از این تعداد با دسته‌گلی به‌منظور تجلیل از زحمات و تلاش‌های دایی خودش را رسانده بود. دایی در مجموع روز آرامی را سپری کرد و کمتر از کوره دررفت، اما لحظاتی هم که احساسی می‌شد و به قول خودش می‌خواست برخی حقایق پشت‌پرده را عیان کند، رگ گردنش بیرون زده و با خشم و عصبانیت خاصی آنها را بیان می‌کرد تا همگان به جدی بودن این اظهارات ایمان بیاورند.

امیر یا دایی؟!

بعد از پرسش و پاسخی که او با خبرنگاران داشت، نشست خبری دایی بعد از حدود ۴۵ دقیقه با پخش یک آهنگ اساطیری در وصف دایی به پایان رسید و جالب، نمایش عکس علی دایی با سربند یازهرا در دقایق پایانی این نشست بود. درنهایت هم دایی درحالی که روح قلعه‌نویی به کالبدش حلول کرده بود، با شعار معروف وی یعنی تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ «عزت و ذلت دست آن بالایی است. همه‌چیزم را از آن بالایی دارم. خیلی جاها می‌خواستند ما را زمین بزنند ولی نتوانستند.» به صحبت‌هایش پایان داد.

عکس باران بعد از نشست

دایی به محض پایان کارش در جمع خبرنگاران و دوستدارانش عکس‌باران شد و درنهایت هم او با عکس یادگاری با اصحاب رسانه، محل نشست را ترک کرد. کنایه علی دایی به یکی از خبرنگاران درشت‌اندام هم خیلی جالب بود. درحالی که این خبرنگار به‌واسطه اندامش جمعی از خبرنگاران را ماسکه کرده بود، دایی به او با خنده گفت: «جان‌کوچولو! بنشین» تا صدای قهقهه حضار بلند شود.

صحبت‌های مهم دایی

قبل از بازی ذوب‌آهن اخراج شده بودم

حق طبیعی یک باشگاه است که مربی‌اش را اخراج کند. خداراشکر می‌کنم به خاطر احقاق حق اخراج شدم. جز این چیزی نیست. شاید شما خیلی چیزها را ندانید. من قبل از بازی با ذوب‌آهن اخراج شده بودم.

از اسم کارگر سنگر ساختند

آقایان دلایلی آورده‌اند که خودم در آن مانده‌ام. در حکم اخراجم از واژه مقدس کارگر سوءاستفاده کردند. از این واژه سنگر ساختند و پشت‌سرش قایم شدند. همیشه کنار کارگر بوده‌ام، افتخارم این است. از آقایان می‌پرسم شما کجا بودید؟ حداقل من علی دایی سال‌ها به خاطر کاری که انجام داده‌ام، دل کارگران را خوشحال کرده‌ام. در تیم ملی شاید خیلی‌اوقات اتفاقاتی افتاده که به کمک هم‌بازی‌هایم دل کارگران را خوشحال کنیم.

آقایانی که ادعا دارید، کجا بودید؟ من گفتم پراید گران شده، تیبا گران شده، آیا دروغ گفتم؟ من درد جامعه را گفتم. از باشگاه سایپا خواستم به تعهداتش عمل کند. کجای این بی‌احترامی به کارگر بود؟ شما که تعهدات‌تان را نسبت به مردم انجام نداده‌اید. پول مردم را گرفتید و تا الان به تعهدات‌تان عمل نکرده‌اید. مردم رنو ثبت‌نام کردند و شما می‌خواهید ماشین دیگری به آنها بدهید که معلوم نیست کی و کجا این اتفاق بیفتد. آیا مقابل کارخانه شما مردم اعتراض کرده‌اند یا جلوی خانه یا محل کار من؟

سه بار اخراج شدم؛ هر سه بار غیرورزشی

سه بار در فوتبال اخراج شدم و هر سه بار غیرورزشی بود. یک‌بار رئیس‌جمهور وقت مرا از تیم ملی برکنار کرد، یک‌بار وزیر ورزش از پرسپولیس و یکی هم الان. آقایانی که مرا اخراج کردند، کجا هستند؟ نمی‌دانم چه کسانی مرا اخراج کردند. پنجشنبه، روز تولد دوباره‌ام بود. انگار دوباره از مادر متولد شدم. سخت است با کسانی کار کنید که دوست نداشته باشند موفق باشید. سرم را زیر بیرق هیچ‌کس خم نمی‌کنم؛ نه چپی و نه راستی. فقط زیر بیرق آقا امام حسین(ع) هستم، نه هیچ‌کس دیگر.

هویت مدیرعامل سایپا جعلی است!

مصطفی مدبر، مدیرعامل باشگاه برای من حضور حقیقی ندارد. تا جایی که ذهن ناقصم یاری می‌کند و من ایشان را می‌شناسم، از زمانی که ریاست حراست سازمان صداوسیما را برعهده داشت، نامش سردار غفور بوده است. برای من جالب بود که مدبر را برای اولین‌بار در برنامه نود دیدم و گفتند مصطفی مدبر، رئیس سازمان توسعه و تجهیز! تلویزیون را نگاه نمی‌کردم ولی صدا آشنا بود. وقتی تلویزیون را دیدم، متوجه شدم همین سردار غفور خودمان و اردبیلی است! اینکه ایشان چطور مصطفی مدبر شده است، برایم سوال است!

کاش یکی از سازمان ثبت‌احوال اینجا بود و می‌توانستم سوال کنم آیا یک نفر می‌تواند کل اسم و فامیلش را عوض کند؟ مگر می‌شود با عوض کردن شناسنامه، گذشته طلایی و شخصیتت را عوض کنی! متاسفانه موقعی نامه اخراجم به دستم رسید که به کسی دسترسی نداشتم. از شنبه پیگیری می‌کنم. کسی که به اسم مدبر، نامه را امضا کرده و قبلا سردار غفور بوده، می‌تواند مرا اخراج کند؟

مردم مربی در حد کی‌روش می‌خواهند

من در جایگاهی نیستم که درباره ایرانی یا خارجی بودن مربی تیم ملی حرف بزنم. مردم دوست دارند مربی بزرگ خارجی باشد. آیا فدراسیون می‌تواند با این وضعیت دلار، مربی خوب خارجی بیاورد؟ مردم دوست دارند مربی خوب خارجی در سطح کی‌روش بیاید. فکر می‌کنید چنین اتفاقی می‌افتد؟

برای مدیریت به دنیا نیامده‌ام

دنبال این هستیم با مردم روراست باشیم ولی همیشه مورداتهام هستیم. اگر بخواهم بگویم همه‌چیز گل و بلبل است، خیانت کرده‌ام. نمی‌توانم چیزی را ببینم و نگویم. افتخار می‌کنم سه بار به خاطر گرفتن حقم، اخراج شدم، این افتخار من است. آدم‌هایی که فوتبالی نیستند و خودروساز هم نیستند، کسی را مدیر کارخانه اتومبیل‌سازی می‌گذارند که مدیر پتروشیمی بوده است. اینها چه ربطی به هم دارد. خیلی چیزهاست که آدم نمی‌خواهد بگوید و دوست ندارم خیلی مسائل را بگویم.

شاید چیزهایی را در دلم بگذارم. من برای مدیریت به دنیا نیامده‌ام. کسانی که مرا اخراج کردند، الان کجا هستند؟ مطمئن باشید آینده، بزرگ‌ترین قاضی است و همه‌چیز را نشان مـی‌دهد. آینده نــــشان مـــــــی‌دهد علی دایی چه کــسی بـــــوده اســت، امثال مدبرها چه کسی بوده‌اند، امثال گودرزی‌ها (وزیر پیشین ورزش) چه کسانی بوده‌اند. نسل‌های آینده می‌فهمند. عده‌ای شعار می‌دهند که ما فدایی مملکت هستیم. شما که عاشق مملکت هستید، چرا چند سال است بچه‌هایت آن‌طرف آب زندگی می‌کنند، با این وضع دلار چقدر هزینه آنها می‌شود؟

خبر اخراجم ۲۴ ساعت زیرنویس شد!

چرا سایپا به بدهی‌های هزار میلیاردی‌اش اشاره نمی‌کند تا مردم و سهامدارانش بدانند. چرا اینها زیر‌نویس شبکه خبر نمی‌شود ولی خبر اخراج من که می‌دانم این آقا (مدبر) در صداوسیما با چه کسی صحبت کرده است، عین پلنگ صورتی ۲۴ ساعت می‌آید و می‌رود و زیر‌نویس می‌شود! فکر می‌کنید نمی‌فهمم؟ به این خاطر گفتم بعضی‌ها دوست دارند آرامش را از من بگیرند، با توجه به جاهایی که به آن وصل هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دعای بعضی ها بخاطر تبانی کردن شما مستجاب شد . چون کاری غیر اخلاقی کردی .

    • مهدی آبودانی

      علی دایی برای ماهمیشه علی دایی است .علی دایی اسطوره ملی وبرندفوتبال ملی ایرانه بی شک هم دردل مااستقلالیاوهم پرسپولیسیاوهم تمام فوتبال دوستان قرارداره.کمترین حق دایی ریاست فدراسیون فوتباله امامتاسفانه کمترین احترام روبین مسولین ورزش کشورداره.علی دایی ازهرپست ومقامی حذف بشه ازدل مردم حذف نمیشه.

      پاسخ ها

      • سعیدالا

        دورد بر شرفت اقا دایی

      • بدون نام

        دمت گرم

      • بدون نام

        ایول سالاره علی دایی

      • بدون نام

        یک ایول به تارتار هم بگید . گفته من سرنوشت قهرمانی تعیین می کنیم .

      • لنگی کبیر

        سلطانی آقا دایی
        اینا از جای دیگه سوختن
        نیست یکی بهشون بگه اخه علی دایی گیر ۱ میلیارده؟
        میلیارد میلیارد داره کار خیر میکنه
        شما تو سایپایین که خون مردمو میمکین و آشغال ۵ میلیونی رو ۵۰ میلیون میندازین به مردم
        درود به شرفت علی آقا و امیدواریم سایپا و ایران خودرو با خاک یکسان بشن

    • بدون نام

      یارو با یه اسم تو صدا سیما بوده اونم تو حراست ....
      حالا با یه اسم دیگه اومده شده مدیرعامل سایپا ....با چه پیشینه ای
      از این جور موارد زیاد داریم . چه خبره اون پشت پشتا؟؟
      نشون میده که کارشون برا سیستم چقدرر بوده که پاداششون اینجوریه
      حالا چرا اسمشونو عوض میکنن ِِِِ.... معلومه که میخوان از گذشته. درخشانشون کسی خبر دار نشه. حالا چرا؟ خدا داندو همکاران قدیم.

      پاسخ ها

      • عاشق استقلال

        اینجا ایران است و هر غیر ممکنی ، ممکن

    • بدون نام

      دیروز..سردار غفور
      امروز..مدبر
      عجب شفافیتی..چقدرررررر اسامی جعلی!!!!!!!

    • بدون نامممم

      دایی سیلی میزنه،خبرنگار بیرون میکنه،زندان میندازه دیگرانو، با آبروی دیگران بازی میکنه،کجای دنیا یه فوتبالیست اینچنین قرت داره یا درست تر بگیم لابی قدرتمندی داره،مردک احمدی نژاد تورو گذاشت تیم ملی، مجبورم شذ بخاطر مردم عصبانی اخراجت کنه که جلو عربستان تو آزادی جشن صعود گرفتن

    • لنگی کبیر

      سلطانی آقا دایی
      اینا از جای دیگه سوختن
      نیست یکی بهشون بگه اخه علی دایی گیر ۱ میلیارده؟
      میلیارد میلیارد داره کار خیر میکنه
      شما تو سایپایین که خون مردمو میمکین و آشغال ۵ میلیونی رو ۵۰ میلیون میندازین به مردم
      درود به شرفت علی آقا و امیدواریم سایپا و ایران خودرو با خاک یکسان بشن

    • مینا

      دایی ظرفیت این همه شهرت و ثروت را نداره . خیلی خودشو گم کرده .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج