۸۵۹۱۹۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

فروش ۹۹میلیاردی در نمایشگاه کتاب

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران از فروش ۹۹ میلیارد تومانی نمایشگاه تا روز نهم خبر داد و گفت:‌ ما تاکنون ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از نمایشگاه درآمد وصولی داشته ایم.

تسنیم: نشست خبری قادر آشنا قام مقام سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پیش از ظهر امروز جمعه ۱۳ اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

فروش ۹۹میلیاردی در نمایشگاه کتاب

آشنا در این نشست گفت:‌ طبیعی است کار با این حجم گسترده نقاط ضعف و قوتی خواهد داشت، باید نقاط ضعف احصا شود و به نقاط قوت سال آتی بیفزاییم.هر نمایشگاه باید به نسبت قبل بهتر باشد.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی این دوره گفت:‌ در بخش داخلی 160 برنامه از سوی کمیته علمی فرهنگی تاکنون برگزار شده است، از تجلیل نویسندگان تا رونمایی و برگزاری یادبودها. در بخش بین‌الملل نیز علاوه بر برنامه‌هایی که با مهمانی ویژه یعنی چین داشتیم، قرارهای خوبی با عراق و یونان گذاشته شد تا ضمن مبادله غرفه رایگان حضور در نمایشگاه‌های دو کشور صورت گیرد.

آشنا به مذاکره با نمایندگان نمایشگاه فرانکفورت برای کوتاه کردن فرآیند ارائه ویزا جهت حضور ایرانی‌ها در نمایشگاه کشور آلمان اشاره کرد و گفت: با معاون نمایشگاه فرانکفورت مذاکراتی داشتیم تا مشکلات در تخصیص ویزا را تسهیل کنند.

وی با اشاره به بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب گفت:‌ نکته اول که آقای صالحی در محضر رهبر انقلاب به آن تاکید کرد، توجه به کشورهای همسایه و شرکت ما در نمایشگاه‌های آنها و بالعکس بود. قطعا ما این مسئله را دنبال خواهیم کرد چرا که فرهنگ و هویت مشترکی با کشورهای همسایه داریم. نکته دوم که آقای صالحی مطرح کرد بحث سیاست خارجه و محور قرار دادن کشورهای مقاومت و فعالیت در حوزه ادبیات پایداری و مقاومت بود، چرا که در این دوره برخی از کشورهایی که در محور مقاومت هستند، نتوانستند در نمایشگاه تهران حضور یابند.

اما ما باید تلاش کنیم ضمن حضور این کشورها در تهران توانمندی‌های نشر ایران را در حوزه مقاومت معرفی کنیم. اما نکته محوری سوم، موضوعاتی حول محور گام دوم انقلاب بود که پرداختن به دستاوردهای انقلاب و گام دوم در این بخش با اهتمام بیشتری پیگیری خواهد شد.

آشنا با اشاره به مبادلات رایت نیز گفت:‌ در نمایشگاه این دوره، 120 رایت خرید و فروش شد که 100 رایت توسط کشور چین و 20 رایت از سوی دیگر کشورها خریداری شده است.

وی به افزایش فروش کتاب در این دوره نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت:‌ به لحاظ مبلغ این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره گذشته با 37 درصد افزایش روبرو بودیم. ما در بخش تراکنش‌ها نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش تراکنش داشتیم که به نسبت گرانی کاغذ و کتاب، آمار خوبی را شاهد بوده‌ایم، اما آنچه از سوی بانک عامل نمایشگاه منهای خریدهای نقدی اعلام شده، 99 میلیارد تومان فروش تا روز گذشته بوده است.

قائم مقام نمایشگاه کتاب در ادامه گفت:‌ جلسه‌ای با وزیر ارشاد و سایر معاونین نمایشگاه داشتیم و قرار است از اواسط ماه رمضان، کار نمایشگاه سی و سوم کلید زده شود. ما برای زمان برگزاری نمایشگاه دوره آتی سه گزینه پیش رو داریم: اول اینکه قبل از ماه مبارک آن را برگزار کنیم، دوم اینکه بعد از ماه رمضان نمایشگاه را برگزار کنیم و سوم اینکه زمان دیگری را در نظر بگیریم. بنابراین در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر هزینه حضور میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران گفت:‌ ما هیچ هزینه‌ای بابت حضور هیأت چینی در نمایشگاه کتاب نکردیم.

آشنا هم‌چنین در پاسخ به این پرسش که چرا هیأت چینی تنها چند روز در تهران حضور داشت، گفت: طبق قانونی که در کشور چین وجود دارد، مسئولان تصمیم‌گیرنده چین تنها 5 روز می‌توانند خارج از کشورشان باشند، از این رو پس از 5 روز ایران را ترک کردند.

وی با اشاره به درآمد نمایشگاه کتاب تا روز نهم گفت: درآمدی که تاکنون نمایشگاه داشته است، 8 میلیارد و 700 میلیون تومان بود است.

آشنا در پایان درباره خرید کتاب هم اعلام کرد: ما در این دوره خرید کتاب از ناشران خواهیم داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج