۸۵۹۲۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

راه‌ اندازی تماشاخانه‌ «جمشید مشایخی»

تماشاخانه‌ای به نام «جمشید مشایخی» هنرمند قدیمی تئاتر،سینما راه‌اندازی شده است که این روزها میزبان تئاتری به نام «نمایش اسپانیایی» است.

خبرگزاری ایسنا: تماشاخانه‌ای به نام «جمشید مشایخی» هنرمند قدیمی تئاتر،سینما راه‌اندازی شده است که این روزها میزبان تئاتری به نام «نمایش اسپانیایی» است.

کارگردان نمایش «اسپانیایی» درباره‌ی تماشاخانه «جمشید مشایخی» به خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توضیح داد: این سالن، یک تماشاخانه بلک باکس است که حدود ۶۰ نفر ظرفیت دارد.

به گفته‌ی او؛ این تماشاخانه نسبت به خیلی از سالن‌هایی که به تازگی تاسیس شده‌اند امکانات خوبی دارد،‌ البته چون سالن تازه تاسیسی است خیلی شناخته شده نیست و کمی طول می‌کشد تا مخاطبان با آن آشنا شوند.

نمایش «نمایش اسپانیایی» نوشته یاسمینا رضا و به کارگردانی بورژین عبدالرزاقی، داستان آن درباره بازیگرانی است که مشغول تمرین یک تئاتر هستند‌.

به گفته‌ی عبدالرزاقی؛ نمایشنامه «نمایش اسپانیایی» توسط یاسمینارضا در سال ۲۰۰۴ نوشته شده است و تا کنون یک نمایشنامه‌خوانی از آن انجام شده و هیچ اجرای عمومی نداشته است.

او درباره‌ی قصه این نمایش توضیح داد: داستان این نمایشنامه درباره تعدادی بازیگر است که روی صحنه تئاتر در حال تمرین هستند، در واقع این کار یک نمایش در نمایش است. مخاطب بازیگرانی را می‌بیند که هر کدام در سه قالب مختلف بازی می‌کنند در جاهایی در حال بازی در نقش‌شان هستند و در جاهایی از نقش‌شان جدا می‌شوند و با تماشاگر صحبت می‌کنند.

این کارگردان افزود: نمایشی که بازیگران در حال تمرین آن هستند فضای کمدی دارد و وقتی از آن فضا جدا می‌شوند نمایش فضای غیر کمدی پیدا می‌کند. تماشاگر در تابلویی از نمایش خنده‌اش می‌گیرد و در تابلویی دیگر گریه‌اش می‌گیرد.

عبدالرزاقی درباره نگاه‌اش به متن یا سمینارضا در اجرایش گفت: سعی کردم تا حدود زیادی خود متن را اجرا کنیم و تغییرات زیادی در اجرایمان انجام ندهم. اما با این وجود خودم را مقید به این نمی‌دانم که باید عینا همان متن را به صحنه ببرم،‌ چون به هر حال ایده‌های یک کارگردان در اجرا وارد می‌شود.

وی ادامه داد: سعی کردیم در اجرای این متن از کمترین امکانات صحنه‌ای استفاده کنیم و طراحی صحنه‌ی پیچیده‌ای نداشته باشیم.

نمایش «نمایش اسپانیایی» که کاری از گروه تئاتر «اندیشه یکم» است، از ۵ دی ماه اجرای خود را آغاز کرده است و تا ۳ بهمن هر شب ساعت ۲۰ به اجرایش ادامه می‌دهد.

عوامل این نمایش عبارتند از: آناهیتا محب علی‌، یلدا عباسی ،‌ روجا جعفری‌، احسان بیات فر،‌ بورژین عبدالرزاقی(بازیگران)، سارا قادری(مدیر صحنه) احسان بیات فر(دستیار اول کارگردان)،‌ نگین زمانی(دستیار دوم کارگردان)، آزاده حمید خانی(طراح پوستر و بروشور).

تماشاخانه استاد جمشید مشایخی‌ بالاتر از تقاطع میرداماد خیابان قبادیان‌، سرای کاووسیه‌، پلاک ۵۳ واقع است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج