جاباما
۸۵۹۲۴۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

رقابت ملودرام‌ها برای جذب مخاطب پس از افطار

درحالی که تنها دو روز تا آغاز ماه مبارک رمضان باقی مانده است، شبکه‌های مختلف سیما، هنوز درگیر ساخت و تکمیل سریال‌های ویژه ماه رمضان ۹۸ هستند. امسال به نظر می‌رسد تلویزیون کوشیده است سریال‌هایش را با ترکیب بازیگران شناخته شده‌تر روی آنتن ببرد تا شاید در جذب مخاطب موفق‌تر از گذشته باشد.

خبرآنلاین: سریال‌های مناسبتی حالا بخش جدانشدنی از ماه مبارک رمضان هستند. تلویزیون تمام تلاشش، پر کردن باکس‌های پیش و پس از اذان مغرب با برنامه‌های مناسبتی برای روزه‌داران است. هرچند تلویزیون سال‌هاست با بهانه کمبود بودجه از دورانی که سریال‌های اصطلاحا «خیابان خلوت‌کن» گذشته، فاصله گرفته است اما هنوز هم شبکه‌های مختلف برای این باکس، تدارک ویژه می‌بینند.

رقابت ملودرام‌ها برای جذب مخاطب پس از افطار

امسال حضور بازیگران شناخته شده سینما و تلویزیون در سریال‌های ماه رمضان، پُر رنگ‌تر از چند سال گذشته شده است؛ علی نصیریان، بهزاد فراهانی، حسین یاری، حسین پاکدل، میترا حجار، پوریا پورسرخ، بیتا فرهی، لیلا بلوکات، سیما تیرانداز و ... از جمله نقش‌آفرینان ملودرام‌های بعد از افطار هستند. شاید با این روش، تلویزیون تلاش می‌کند تماشاگران بیشتری نسبت به دو سه سال گذشته، جذب کند.

خبر خوب رمضان امسال؛ بازگشت بزرگ آقا

اگر بخواهیم یک فهرست از اولین‌ها و پیشکسوت‌های عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون نام ببریم، قطعا نام علی نصیریان یکی از نام‌هایی است که در صدر این جدول قرار می‌گیرد. علی نصیریان اولین‌بار با تله تئاتر «مارگریت» در سال ۱۳۳۹ وارد تلویزیون شد. اولین حضور او در سریال‌های مناسبتی تلویزیون، سریال«نسیم» به کارگردانی ابوالقاسم معارفی بود که در رمضان سال ۱۳۷۶ از شبکه یک سیما پخش شد، پس از آن علی نصیریان در سریال‌ «میوه ممنوعه»در سال ۱۳۸۶ و «در مسیر زاینده رود» در سال ۱۳۸۹ به کارگردانی حسن فتحی، که از شبکه دو سیما پخش شد، ایفای نقش کرد.

او بعد از سریال «در مسیر زاینده رود» دیگر در هیچ سریال مناسبتی حضور نداشت و حضورش در تلویزیون بسیار کمرنگ شد. در همین میان که حضور او در تلویزیون کم‌رنگ شده بود، این هنرمند در حال درخشیدن در سریال نمایش خانگی «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی بود و با کاراکتر بزرگ آقا نقش مهمی در موفقیت این سریال داشت. علی نصیریان امسال دوباره آمده تا پس از سال‌ها حضور نداشتن در تلویزیون، این‌بار در سریال «برادر جان» ایفای نقش کند و خوش بدرخشد.

شبکه سه؛ «برادر جان» با موضوع حق‌الناس

شبکه سه امسال سریال «برادرجان» را که یک ملودرام خانوادگی و با مضمونی اجتماعی و مذهبی است، تدارک دیده است.

موضوع اصلی جدیدترین ساخته محمدرضا آهنج، حق‌الناس است و داستان آن این‌گونه است: «پسری بعد از، از دست دادن پدرش می‌خواهد بدهی‌های او را ادا کند. نویسنده فیلمنامه «برادر جان» سعید نعمت‌الله است که معمولا فیلمنامه‌هایی پر کشمکش و ملتهب می‌نویسد.»

علی نصیریان، حسن پورشیرازی، حسام منظور، آفرین عبیسی، سعید چنگیزیان، کامران تفتی، سجاد افشاریان، نسیم ادبی، مارال فرجاد، شیوا ابراهیمی، محبوبه صادقی و جلیل فرجاد از بازیگران سریال «برادرجان» هستند.

سعید نعمت‌الله فیلمنامه سریال‌هایی چون«رستگاران»، «زیر هشت»، «دیوار»، «مدینه» و «میکائیل»به کارگردانی سیروس مقدم، سریال‌های«جراحت» و«شیدایی» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور، «پشت بام تهران»، «زیر پای مادر» و «عقیق» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و همچنین سریال «مادرانه» به کارگردانی جواد افشار را در کارنامه نویسندگی خود ثبت کرده. نعمت‌الله را می‌توان یکی از نویسنده‌های سریال‌های مناسبتی شناخت و اگر نگاهی به این آثار بیندازیم، متوجه می‌شویم او با دیالوگ‌نویسی‌های متفاوت خود، سلیقه مخاطبان تلویزیونی را خوب شناخته است.

رقابت ملودرام‌ها برای جذب مخاطب پس از افطار

شبکه دو؛ «دلدارِ» عاشقانه

شبکه دو، مجموعه تلویزیونی «دلدار» را به عنوان سریال مناسبتی خود در ماه مبارک رمضان برگزیده است. این سریال به کارگردانی برادران محمودی هم اکنون در حال تولید است، مهدی حمزه و آزیتا ایرایی نویسندگان این سریال هستند.

«دلدار» سریالی در قالب یک ملودرام عاشقانه و با مضمونی اجتماعی است و در دل نمایش یک داستان عشقی، به مسائل و چالش‌های امروز نسل جوان هم می‌پردازد. چالش‌هایی چون ازدواج، اشتغال، انحراف که دغدغه‌های جوان امروز جامعه ما است و سریال شبکه دو نیز به آسیب‌شناسی آن‌ها توجه کرده است.

«دلدار» داستان جوانی به نام آرش است که به رغم موفقیت علمی و تحصیلی به دلیل بیماری مادرش دانشگاه را رها می‌کند و بعد از چند ماه و بر اثر اتفاقی، عشق دوران دانشگاهش یعنی رونا را می‌بیند.

محمدرضا غفاری، الناز حبیبی، مریم بوبانی، حسام محمودی، سوگل خلیق، بهزاد فراهانی، علی اوسیوند، رویا جاویدنیا، مهران نائل، پریوش نظریه، همایون ارشادی، شادی مختاری، کمند امیرسلیمانی، نیما رئیسی و پیمان جعفری از جمله بازیگران این سریال هستند.

جمشید محمودی که امسال با فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» تا آستانه رسیدن به مراسم اسکار پیش رفت، آخرین بار دو سال قبل با «سایه‌بان» چندان در تلویزیون موفق نبود و باید دید این‌بار موفقیت سینما را در تلویزیون تکرار می‌کند؟

رقابت ملودرام‌ها برای جذب مخاطب پس از افطار

شبکه یک سیما؛ مرور تاریخ با «از یاد رفته»

شبکه یک سیما، امسال آخرین سریال از نظر زمان پخش را هر شب روی آنتن خواهد برد. این شبکه برای ماه مبارک رمضان، مجموعه تلویزیونی «از یادها رفته» که روایتی تاریخی دارد را پخش خواهد کرد. «از یادها رفته» به کارگردانی بهرام بهرامیان، در دل تاریخ معاصر و دوران پهلوی اول می‌گذرد. داستان این سریال درباره دختری جوان در سال ۱۳۱۹ است که به دلیل نداشتن شناخت از وضعیت کشور و آداب رسوم دچار بحران شدیدی می‌شود اما کشف حقایق و واقعیت‌هایی، موجب تحول زندگی او می‌شود. سریال «از یادها رفته» در ۵۰ قسمت ساخته شده که پخش آن، پس از ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد یافت.

حسین یاری، حسین پاکدل، هلیا امامی، میترا حجار، پوریا پورسرخ، بیتا فرهی، کامران تفتی، لیلا بلوکات، سیما تیرانداز، مهدی سلوکی، رضا یزدانی، رسول نجفیان، علیرام نورایی، حبیب دهقان‌نسب، مهرداد ضیایی در این سریال ایفای نقش می‌کنند.

بهرامیان که همراه با برادرش با «ساعت شنی» مهمترین دوره سریال‌سازی‌اش را گذراند، امید دارد بتوانند بار دیگر، سریالی تحسین‌برانگیز بسازد و باز نامش سر زبان‌ها بیفتد.

رقابت ملودرام‌ها برای جذب مخاطب پس از افطار

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج