۸۵۹۲۵۲
۲۱ نظر
۵۰۰۱
۲۱ نظر
۵۰۰۱
پ

اتحادیه فروشندگان اتومبیل: بازار ترسناک شده است

عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل گفت: بازار به شدت خریدار شده و نهایتا ظرف ۵ دقیقه برای خودرو می‌توان مشتری پیدا کرد. این درحالیست که من با سابقه چند ده ساله در این صنف می‌ترسم این طور بی محابا خودرو بخرم. بازار ترس آور شده، اما مردم این فکر را نمی‌کنند و فقط می‌خواهند پول خود را از بانک بکشند بیرون و آن را تبدیل کنند. با این شرایط نباید انتظار داشته باشیم که حداقل در آینده نزدیک، قیمت‌ها ریزش پیدا کند و این روند افزایشی قطع شود.

خبرگزاری ایلنا: عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل گفت: پدیده‌ای به اسم کپی پول آمده به طوری که برخی افراد که وابسته به نمایندگی‌ها هستند هر خودرویی که بخواهید را ظرف یک هفته صفر کیلومتر و سند دست اول کمپانی تهیه می‌کنند. در حالی‌که شما اگر به صورت عادی به نمایندگی بروید می‌گویند خودرو ندارند. این افراد با گرفتن کپی شناسنامه و پول در عرض یک هفته تا ۱۰ روز، خودرویی که مد نظر شما است تهیه می‌کنند و هر چه قدر رنج قیمتی خودرو بالاتر باشد، تهیه آن ساده‌تر است.

حسین عبدالهی در خصوص وضعیت بازار خودرو گفت: این افزایش قیمت‌ها کاملا طبیعی است! و فعالان این حوزه انتظار آن را داشتند.

اتحادیه فروشندگان اتومبیل: بازار ترسناک شده است

عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل ادامه داد: نظام بازار در تمام دنیا یکی است و آن هم عرضه و تقاضا است. در کشور ما هم همین‌گونه قیمت خودرو مشخص می‌شود. در سال قبل به دلیل عرضه قطره چکانی خودرو از سوی دو خودرو ساز اصلی قیمت‌ها افزایش پیدا کرد و تفاوت معناداری بین قیمت کارخانه و بازار به وجود آمد.

وی ادامه داد: در سال جدید به رغم اینکه اعلام شد مبلغی به قطعه سازان پرداخت شده و آنها نیز شروع به تولید کردند اما همان تزریق قطره چکانی هم قطع شد. از طرف دیگر با موج جدید تحریم‌ها و نابسامانی‌های اقتصادی تعداد زیادی از مردم اقدام به حفظ ارزش پول خود کردند به طوری که الان فقط مردم عادی خریدار نیستند بلکه از صنف‌های دیگر هم با تمام سرمایه خود به این بازار آمده‌اند. من امروز مشتری دارم که طلا فروش بوده اما اکنون دارد تمام سرمایه خود را به خودرو تبدیل می‌کند.

عبداللهی گفت: بازار به شدت خریدار شده و نهایتا ظرف 5 دقیقه برای خودرو می‌توان مشتری پیدا کرد. این درحالیست که من با سابقه چند ده ساله در این صنف می‌ترسم این طور بی محابا خودرو بخرم. بازار ترس آور شده اما مردم این فکر را نمی‌کنند و فقط می‌خواهند پول خود را از بانک بکشند بیرون و آن را تبدیل کنند. با این شرایط نباید انتظار داشته باشیم که حداقل در آینده نزدیک، قیمت‌ها ریزش پیدا کند و این روند افزایشی قطع شود.

وی افزود: وقتی بازار اینگونه می‌شود شرایط فساد نیز مهیا می‌شود. الان پدیده‌ای به اسم کپی پول آمده به طوری که برخی افراد که وابسته به نمایندگی‌ها هستند هر خودرویی که بخواهید را ظرف یک هفته صفر کیلومتر و سند دست اول کمپانی تهیه می‌کنند. در حالی‌که شما اگر به صورت عادی به نمایندگی بروید می‌گویند خودرو ندارند. این افراد با گرفتن کپی شناسنامه و پول در عرض یک هفته تا 10 روز، خودرویی که مد نظر شما است تهیه می‌کنند و هر چه قدر رنج قیمتی خودرو بالاتر باشد، تهیه آن ساده‌تر است.

عبداللهی در خصوص راه حل درست شدن این وضعیت گفت: جواب این سوال ساده است فقط با عرضه می‌توان این قیمت‌ها را شکست، آن هم در تیراژ بالا زیرا افرادی که در پشت پرده هستند آن قدر قدرت دارند که بتوانند تزریق‌های مقطعی و محدود را مدیریت کنند. از طرف دیگر آزاد سازی واردات باعث خواهد شد که این افراد دور بخورند زیرا دیگر کنترل این مورد در اختیار آنها نیست.

عبدالهی درباره راه‌حل پیش‌روی دولت گفت: واقعیت این است که دولت نمی‌تواند با این دو خودرو ساز بازار را تغذیه و اشباع کند پس بهتر است سقف 40 هزار دلاری را بردارد و بگذارد خودروی خارجی با هر قیمتی وارد شود اگر دولت نخواهد درآمد خود را کم کند و باز هم سود 100 درصدی در هر خودروی خارجی بخواهد به دست آورد یک خودروی کره‌ای 10 هزار دلاری با احتساب دلار بازار آزاد و تمام هزینه‌ها نهایت 200 میلیون تومان به مصرف کننده می‌رسد خب اگر این خودرو با کیفیت خارجی با این قیمت در بازار باشد دیگر چانگان چینی سایپا 230 میلیون تومان آن هم به شرط موجود بودن نخواهد بود و قیمت آن به زیر 100 میلیون خواهد رسید.البته این باعث شکست انحصار خواهد شد و این امری نیست که برخی آقایان آن را بخواهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا برای مسعولین متاسفم.نه سرمایه مردم واسشون مهمه نه جان مردم.فقط یک فتوا نیاز داره که جان هزاران آدم رو نجات بده از دست دزدان خودروساز. افسوس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالشو ببیرین شرکت سایپا ایراخودرو لذت ببیرین از زنگیتون تو خواب همچین احمقایی رو نمیدید

      • بدون نام

        فتوا مگه دیگه اعتقادی موند برادر کجا زنگی میکنی

    • رضا ملی

      گرانی یه معنی داره ، این کاری که با ملت میکنین یه معنی دیگه

    • گلعلی

      پراید باید یک میلیارد بشه این حق پراید فروشانه انصافا تاثیر والایی در جلوگیری از رشد جمعییت داشته

    • محمد

      فردی میشناسم که تو این ٢ ماه ٩ تا ماشین از ایرانخودرو ثبتنام کرده وهمشونم به اسم اینو اونن , همین فرد میگفت نمایندگی یک ملیون میگیره ماشینو برات ثبتنام میکنه , گفتم تو چجوری ثبتنام کردی گفت یه روشی داره که خیلیها نمیدونن و من این روشو به دست آوردم , این مملکتو با این اوضاع باید چی گفت باید چیکار کرد , مردم بیچاره شدن از این دلال بازیها و گرانی ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مملكت دزد بازار

    • بی نام

      انچنان رونق اقتصادی ایجاد کردن که ، ملت برای پراید صف میکشن . علی برکت الله

    • بدون نام

      اين حقه دلال ها و وارد كننده هاست تا دولت و مجبور كنند خودروهاي دپو شده تو گمرك و ترخيص كنند

    • بدون نام

      این هم مقصر سلبریتی هستند حتما.مقصر وضع موجود رها کردن عمدی بازاره اسمشه نظارت هست نیست

    • کاربر

      سراتو مونتاژچند؟

    • بدون نام

      همه چی عمدیه تابلوس

    • ایرانی

      بجای این همه فرمولای مقطعی و غیرتجربی بیاید انحصار خودرو رو کنار بذارید و خودروهای دست دوم کم سوز و استاندارد اروپایی را اجازه ورود بدهید که زیر دو سه هزار دلارند تا پراید زیر بیست ملیون سقوط کند نه اینکه خوروهای لوکس بکام پولدارا رو اجازه ورود بدید و به چپاول جیب مردم و یا کشتار مردم با پراید ادامه دهید ،،، راستی چرا دادستان بعنوان مدعی عموم در این همه سال کشتار مستضعفین توسط پراید و باقی مزخرفات ورود و اعلام جرم نمیکنه ؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بلی درسته

      • بدون نام

        بلی درسته

      • بدون نام

        بلی درسته

    • بدون نام

      از ترامپ خواهش کنید یکم سرو سامان بده وگرنه نابود میشه

    • بدون نام

      اتحادیه برنج فروش ها هم چند لینک پایین گفته بازار صاحب نداره چرا خوب اینطوریه نظارت درست ربطی به ترامپ نداره

    • مستضعف کارگر

      ... حتی اگه ده تا دولت دیگه بیاد درست بشو نیست, حتی با ارتباط با آمریکا هم درست نمیشه, الان مردم برای خودشون نرخ میذارن, همه دلال شدن, همه به چیز رفتیم

    • بدون نام

      چرا بازار اتومبیل در دولت رفاه زده اصلاحطلب ، ترسناک شده ؟؟؟؟!!؟!!!!؟!!؟؟؟؟!؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      پراید ۶ تومان ارزش ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج