۸۵۹۲۷۹
۵۲۶۱
۵۲۶۱
پ

مضرات همبرگر؛ این قاتل چرب و خوشمزه

در زندگی لحظاتی است که قدرت تشخیص انسان فدای خواسته‌ها و نیاز‌های کوتاه‌مدت ما می‌شود. لحظه‌ای که در رستوران نشسته‌اید و سس گوجه را روی آخرین سیب‌زمینی مقابل خود می‌ریزید. در این لحظه است که خسته از خوردن یک ناهار یا شام سنگین، به عواقب این اشتباه به‌ظاهر ساده فکر می‌کنید و با احساس پشیمانی رستوران را ترک می‌کنید.

برترین‌ها - سهیل بالینی: در زندگی لحظاتی است که قدرت تشخیص انسان فدای خواسته‌ها و نیاز‌های کوتاه‌مدت ما می‌شود. لحظه‌ای که در رستوران نشسته‌اید و سس گوجه را روی آخرین سیب‌زمینی مقابل خود می‌ریزید. در این لحظه است که خسته از خوردن یک ناهار یا شام سنگین، به عواقب این اشتباه به‌ظاهر ساده فکر می‌کنید و با احساس پشیمانی رستوران را ترک می‌کنید.

همان‌طور که همه ما می‌دانیم، علم در نقطه مقابل تمامی لذت‌های زندگی قرار دارد و این‌بار هم قصد دارد تا لذت تجربه یک فست‌فود خوشمزه و چرب را از ما بگیرد. آزمایش‌ها و تحقیقات جدید نشان می‌دهد که حتی خوردن یک وعده همبرگر یا دیگر ساندویچ‌ها و پیتزا‌ها می‌تواند تا مدت‌ها بدن شما را دچار مشکل کند. میزان بالای کالری، چربی و سدیم موجود در مواد غذایی فرآوری شده آن‌قدر زیاد است که بدن نمی‌تواند به‌راحتی از شر این مشکلات خلاص شود.

مضرات همبرگر؛ این قاتل چرب و خوشمزه

یک همبرگر به‌ظاهر ساده بیش از ۵۰۰ کیلو کالری را در خود جا داده که معادل یک سوم از کالری لازم برای یک انسان با قد و وزن متوسط است. میزان چربی موجود در همبرگر ۲۵ گرم است. بدن ما حداکثر به ۵۰ گرم چربی در برنامه غذایی روزانه خود نیازمند است. فراموش نکنید که اغلب چربی‌های موجود در همبرگر از نوع چربی ترانس است که حتی میزان اندکی از آن، سلامت انسان را به خطر می‌اندازد.

به مواد ذکر شده ۴۰ گرم کربوهیدرات، ۱۰ گرم قند و ۱۰۰۰ میلی‌گرم سدیم را اضافه کنید تا به‌راحتی متوجه شوید یک همبرگر به‌ظاهر بی‌خطر، یک بمب ساعتی خطرناک در گوشه معده شما است. تنها ۱۵ دقیقه بعد از ورود همبرگر به سیستم گوارشی، جسم ما در تلاش برای تبدیل کالری به انرژی، حجم زیادی از گلوکز را مصرف می‌کند که منجر به رها شدن انسولین در بدن انسان می‌شود.

انسولینی که آن‌قدر زیاد است که خود منجر به احساس گرسنگی دوباره می‌شود. تکرار این ماجرا در بلندمدت می‌تواند قدم‌های اولیه برای ابتلا به بیماری دیابت باشد. فراموش نکنید که درد‌های نامشخص معده، مشکلات روده، افت شدید فشارخون و فشار بالای سلولی ناشی از حجم زیاد انرژی، از دیگر عوارض خوردن یک ساندویچ همبرگر است.

تأثیر منفی چربی بالای غذا‌های فست‌فودی بر قلب انسان نیز اثبات شده است. تنها چند وعده از غذای پرچرب فراوری‌شده لازم است تا دریچه‌های قلب از شکل عادی خود خارج شوند و راه را برای بیماری‌های قلبی کشنده هموار کنند. سدیم بالا در این مواد غذایی خوشمزه و پر نمک، بر عملکرد عروق بسیار مهم بدن تأثیرگذار است. تنها ۳۰ دقیقه زمان لازم است تا یک همبرگر، شکل جابجایی خون را در بدن شما تغییر دهد.

مضرات همبرگر؛ این قاتل چرب و خوشمزه

تنها با خوردن ۱۰۰۰ کالری از مواد غذایی فست‌فودی مانند ساندویچ و پیتزا و در کمتر از چهار ساعت، میزان تری گلیسیرید و اسید‌های چرب در خون شما افزایش می‌یابد. فراتر از آن اینکه سیستم ایمنی بدن ما نیز در مقابل مواد غذایی این‌چنینی، عملکردی مشابه با یک بیماری ویروسی را دارد. درست مثل‌اینکه شما یک ویروس بزرگ، چرب و خوشمزه را بلعیده باشید.

با این اوصاف، دفعه بعد که هوس خوردن یک همبرگر خوشمزه را کردید، به این موضوع فکر کنید که حتی یک بار امتحان کردن این سموم دوست‌داشتنی می‌تواند جان شما را به خطر بیندازد. این موضوع را هم در نظر بگیرید که خوردن همبرگر بدون سیب‌زمینی سرخ‌شده و نوشابه چندان لذتی ندارد. سیب‌زمینی و نوشابه‌ای که در میزان خطر، دست‌کمی از غذای اصلی ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج