۸۵۹۳۴۹
۲۵ نظر
۵۰۰۲
۲۵ نظر
۵۰۰۲
پ

دبیر انجمن برنج: بازار صاحب ندارد

دبیر انجمن برنج کشور، گفت: هیچ دلیل علمی و منطقی برای افزایش قیمت برنج وجود ندارد و مسئولان نظارتی نباید اجازه دهند به رغم وجود برنج کافی در کشور قیمت‌ها بالا رود.

خبرگزاری فارس: قیمت برنج طی چند هفته گذشته به ویژه در یک هفته گذشته به شدت افزایش یافته است. به طوری که در بازار تهران قیمت برنج از ۲۰ هزار تومان هم عبور کرده است. درباره دلایل افزایش قیمت برنج با جمیل علیزاده دبیر انجمن برنج کشور گفت‌وگو کردیم.

علیزاده در پاسخ به اینکه چه دلیلی برای افزایش اخیر قیمت برنج وجود دارد، گفت: هیچ دلیل علمی و منطقی برای افزایش قیمت برنج وجود ندارد.

وی توضیح داد: تولید برنج در سال ۹۷، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بود که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن هم وارد شده است. در حالی که کل نیاز کشور به برنج ۳ میلیون تن است.

دبیر انجمن برنج کشور با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۴۰۰ هزار تن برنج مازاد نیاز در کشور وجود دارد، گفت: دلیلی که امروز قیمت برنج را افزایش داده مسائل فنی نیست بلکه نقش دلالی و واسطه‌گری بایددر آن دخیل دانست.

*سیل اخیر به شالیکاران خسارت نزد

علیزاده گفت: سیل اخیر هم هیچ خسارتی به شالیکاران وارد نکرده چرا که اصلاً آن زمان مزارع برنج وجود نداشته و کشت نشا معمولاً از اواخر اردیبهشت کشت می‌شود و اوایل مرداد و شهریور هم برنج برداشت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کشاورزان برنج را نهایتاً کیلویی ۸ هزار تومان فروخته‌اند، گفت: با این وضعیتی که به وجود آمده خود کشاورزان هم ناراحت هستند و حرص می‌خورند.

به گفته دبیر انجمن برنج کشور، دلالان با این قیمت‌ها بازی می‌کنند و البته برخی مواقع کارخانه‌داران هم در این مسأله نقش دارند.

علیزاده همچنین اضافه کرد: برخی مسائل هم نشأت گرفته از اتفاقات سیاسی است مثلاً اینکه افزایش قیمت‌ها در حوزه مسکن، خودرو و غیره هم به دلیل وجود داشته و در برنج هم مصداق دارد.

وی در پاسخ به اینکه در حال حاضر چه کسی باید پاسخگوی این افزایش قیمت‌ها به رغم وجود ذخایر کافی در کشور دانست گفت: سازمان‌های نظارت باید به این مسأله پاسخگو باشند و اجازه ندهند در حالی که ذخایر برنج در کشور به حد کافی است قیمت آن بالا برود.

*در تنظیم بازار هر کسی ساز خودش را می‌زند

دبیر انجمن برنج کشور در پاسخ به اینکه در حال حاضر مسئول تنظیم بازار محصولات کشاورزی کیست، گفت: از نظر قانونی وزارت جهاد کشاورزی است اما زمانی آقای رئیس جمهور به آقای شریعتمداری وزیر وقت وزارت صمت تنظیم بازار را محول کرده بود و اکنون که ایشان رفته است حالت دوگانگی وجود دارد و معلوم نیست و هر کسی ساز خودش را می‌زند و معلوم نیست نظارت بر تنظیم بازار محصولات کشاورزی بر عهده چه کسی است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مملکت ش هم همین طوره ...

    • حمید زرتشت

      زین پس بجای واژه بیگانه و نامأنوس بازار از واژه مملکت استفاده کنید.

    • بدون نام

      درود بر شرفت
      حرف حق رو زدی

    • مهران

      تو این مملکت هر کی ساز خودش میزنه چون هیچ جا ودر هیچ موردی نه نظارت هست ونه دل سوز ونه کنترلی هرکسی. فقط وفقط فکر منافع شخصی خودشه مردم بدبخت وبیچاره باید تاوان بی لیاقتی مسئولان رابدهند وبا نداری و درامد کم ونا چبز زیر بار این هزینه های سرسام اور کمرشان خمیده و خجالت زده اهل وعیالشان هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زمام امور در کشور یا در دست دلال است یا دشمن ناشناخته .!»!!»

      • بدون نام

        زمام امور در کشور یا در دست دلال است یا دشمن ناشناخته .!»!!»

    • کسبه مومن

      بازار صاحب دارد و خوبش را هم دارد . کسبه و بازاریان متشرع و متدین .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما کجا هستی بنده خدمت برسم از شما خرید کنم

      • بدون نام

        زمام امور کشور یا در دست دلال است ویا دردست دشمن ناشناخته.!!!!!

      • بدون نام

        لابد تو از همونایی ک ۴ انگشتر گنده و تسبیح بدست و ریش بلند ک با ریشش تیغ میزنه هستی اخووی زیارت قبول

    • حجت

      واقعان این مسوولان حساب کتاب بلد نیستن یا خودشونو زدن به اون راه ,,,پارسال کارگر 40تا50هزارتومان بود امسال 100تا110هزارتومان است ,,,مصالحه ساختمانی از پارسال تا امروز حداقل 4برابر شده یعنی اگر متری یک میلیون تومان هزینه ساخت بودشده چهارمیلیون تومان است واقعان سوادندارن یا نمی فهمند یا نمیخان قبول بکنند وگرنه باحرف مفت زدن هیچی ارزان نمیشه خیلی از ساختمان سازهای کرج که سال 97فروختند کل سرمایه ی داشتن از بین رفت والان نارحتی قلبی گرفتن ودیگه نمی تونند ملک بخرند ,,,بعدآ بعضی از آقایان میگند کارکاردشمنه والله خجالت داره

    • بدون نام

      اینقدر جنس های الکی رفت بالا ،همین که برنج رفت بالا شما صداتون درامد،شما چه میدونید بدبخت برنج کارها چه زحمتی میکشن چه تحقییرای تحمل میکنن، بعد یه بار در طول چهل سال برنج رفت بالا ،شما میفرماید هیچ دلیلی نداره ،تاسف

      پاسخ ها

      • صابر

        دقیقا همین حرف تو رو دامداری ها هم میگن و دقیقا همین حرف تو رو مرغداری ها هم میگن و کشاورزها هم میگن و.... بگیر برو تا اخر !! مملکتی که صاحاب نداره هر کی به فکر منفعت خودشه !!!

    • بدون نام

      امروزه هر کسی به فکر جیب خودشه هیچکس مسئول نیست

    • کامران

      کشور ودولت تدبیر وامید!؟
      خخخخخه
      این وصله ها به اش نمی چسبه!؟
      البته تدبیر ش ما خودشان کابینه داداش هااقازاده ها و....
      امیدش هم برای محتکران سلطان ها دزدان اختلاس گران وحقوق نجومی هاو....
      امیرکبیر ومصدق روحتان شاد بیائید ببیند کی جایتان نشسته!؟

    • بدون نام

      وقتی بجای توجه به بالارفتن دلار وبی ارزش شدن پول ملی به سرشاخه ها وبرکها و موارد تک موردی وتابعه وتحت تاثیر ورود میکنید نتیجه ش این میشود ریشه وعامل اصلی رو رها وهی دنبال دلیل بلا وپایین رفتن این جنس وان جنس میکنید ، مثل روز روشنه که بالارفتن دلار باعث این مصیبت هاست ومیبینید که حتی کالاهای اساسی که مثلا قرار بود با ارز مبادله ایی تهیه ودر اختیار مردم قراربکیرد یک به یک وبنوبت داره به قیمت بازارازاد میرسه،وهمه قیمتها بالطبع بالا رفتن دلار سه وچهار برابر میشه وخواهد شد ،شک نکنید، دنبال نظارت وگرونفروش ودلال هم نباشید مشکل اصلی همونیه که گفتم نه تقی ونقی اصغر واکبر

    • سعید

      خوب بزارین همه چی بره بالا. شمام کاری نکنید. چون کاری از دستتون نمیات. فقط تابستان نزدیکه طرح حجاب یادتون نره. مهمتره اینو دیگه حداقل کنترل کنید. ممنون

    • سعید

      خوب بزارین همه چی بره بالا. شمام کاری نکنید. چون کاری از دستتون نمیات. فقط تابستان نزدیکه طرح حجاب یادتون نره. مهمتره اینو دیگه حداقل کنترل کنید. ممنون

    • بدون نام

      اولا بفرمایید کدوم بازار صاحب داره که برنج داشته باشه.ثانیا برنج گران شده کشاورز که الان برنج برا فروش نداره الان برنج دست واسطه هاست کشاورز بدبخت تو مهر ماه بخاطر بدهی سر زمین برنجش را می فروشد تا بدهی خود را بپردازد.کاس ممللکت صاحب داشت اونوقت همه چیز صاحب دار میشد حتی برنج.هرروز سر مردم فیلم در میارن یه روز برنج یه روز....

    • بدون نام

      وقتی دولت دست غربزده های اصلاحطلب تن پرور مغرور و بی تدبیر باشد وضعیت بازار بهتر از این نمی شود؟!!!؟؟؟؟؟؟؟؟!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بهزاد

      فقط شما خبری را به خدا واگذار میکنم شما خودتان طرفدار سرمایه دارهستید من نمیدونم هرکسی توهین میکنه چاپ میکنید ولی نظر من را چاپ نمیکنید من حذف میکنم به همین علت

    • بدون نام

      کجا صاحب داره

    • بدون نام

      بابا ملت و کشور بی صحابه میگی بازار برنج .
      شیر تو شیره

    • امیر

      بازار صاحب دارد دولت باید دستش را از جیب مردم در آورد وبه بهانه کسر بوجه این گرانی ها را به وجود نیاورد دیگر نداریم مثل زمان قرن بوق که به زور از مردم پول میگرفتند

    • عباس گلدوست

      چه چیزی در این مملکت صاحب دارد که بازار برنج صاحب داشته باشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج