۸۵۹۳۶۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

جایزه بهروز غریب‌پور برای گروه تئاتر عروسکی

جایزه «بهروز غریب‌پور» توسط انجمن نمایشگران عروسکی در هفته تئاتر رونمایی می‌شود.

خبرگزاری مهر: جایزه «بهروز غریب‌پور» توسط انجمن نمایشگران عروسکی در هفته تئاتر رونمایی می‌شود.

جایزه بهروز غریب‌پور برای گروه تئاتر عروسکی

به گزارش خبرگزاری مهر، جایزه «بهروز غریب پور» با طراحی و ساخت علی پاکدست و با هدف تشویق گروه‌های نمایشی که سال‌ها در ارائه آثار عروسکی با سبک و شیوه مخصوص خودشان کوشا بوده‌اند در هفته تئاتر رونمایی شد.

متن بیانیه انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر ایران به شرح ذیل است:

«بی تردید یکی از عوامل مهم تداوم فعالیت، امنیت شغلی، شکوفایی و تبادل سازنده توانایی‌های هنرمندان تئاتر، تشکیل گروه‌های تئاتری منسجم، با برنامه، همراه با ترسیم افق روشن فعالیت‌ها و تداوم باور به توانمندی گروهی است.

گروه‌هایی که نه بر اساس شوری هیجانی و فروکاهنده، که برمبنای تعقل و باورمندی تشکیل می‌شوند.

گروه‌هایی که نه براساس نیاز و منفعت طلبی فردی و مقطعی، که برمبنای منافع جمعی و با نگاهی مبتنی بر برنامه ریزی روشن، در جهت تعالی و شکوفایی تئاتر تشکیل می‌شوند.

گروه‌هایی که اعضای آن با عشق و جدیت، تمام ظرفیت‌ها و توان خود را در جهت ارتقای محتوایی و تکنیکی آثار تولیدی به کار می‌برند و یقین دارند که در سایه «کار گروهی، منافع جمعی، و کسب شهرت و اعتبار گروه» به رفاه و منفعت فردی خواهند رسید.

انجمن نمایشگران عروسکی ایران افتخار دارد که هنرمندی بزرگ و مدیری موفق با سابقه درخشان در عرصه مدیریت هنری ایران عزیز را در جمع صمیمانه خود دارد. کسی که در عرصه مدیریت هنری یادگارهایی ماندگار چون فرهنگسرای یهمن و خانه هنرمندان را به جا گذاشته و در عرصه هنر عروسکی الگوساز تشکیل یکی از پابرجاترین و فعال‌ترین گروه‌های تئاتر عروسکی است:

چهره نام آشنای بهروز غریب پور و گروه موفق «آران»...

گروهی که با تلاش فراوان و غلبه بر موانع بیشمار، توانسته است محل استقرار و سالن اجرای اختصاصی داشته باشد و به مدت ۱۵ سال با دل وجان به تولید آثار ارزشمند نمایش عروسکی بپردازد.

انجمن نمایشگران عروسکی، به پیشنهاد یکی از هنرمندان تئاتر کشور، و پس از رایزنی با صاحبنظران، و کسب اجازه از استاد بهروز غریب پور؛ و به منظور تشویق و ترویج تشکیل و دوام فعالیت گروه‌های منسجم تئاتر عروسکی، طراحی و اجرای «جایزه استاد بهروز غریب پور» را به تصویب رساند.

این جایزه که از سال آینده به گروه‌های منسجم و پرسابقه نمایشگران عروسکی اهدا خواهد شد، شامل لوح گرامیداشت و تندیسی ماندگار خواهد بود.

انجمن به منظور حفظ اعتبار و جایگاه جایزه فوق، با کسب نظرات علاقمندان و صاحبنظران هنرهای نمایشی، نسبت به تهیه آئین نامه تخصصی نحوه اعتبارسنجی و اهدای جایزه اقدام و تا پایان خردادماه ۱۳۹۶ آئین نامه را برای جلب نظر و مشارکت کلیه گروه‌های نمایشی عروسکی منتشر خواهد کرد.

هیأت مدیره ی انجمن تئاتر عروسکی در جشن نمایشگران عروسکی در هفته تئاتر با خوانش متنی با حضور بهروز غریب پور از این جایزه رونمایی کرد: مخلوق تفکر، اراده و آفرینشی هم سو با تکیه بر قواعد و قانونمندی‌های سازنده می‌باشد. گروه در تئاتر از مهمترین فاکتورهای ساخت و ارتقای یک اثر نمایشی است، زیرا تعهد گروهی و قانون مندی، نظم و تفکر مشترک را به دنبال دارد.

از این رو انجمن نمایشگران عروسکی در نظر دارد با هدف تشویق گروه‌های نمایشی که سال‌ها در ارائه آثار عروسکی با سبک و شیوه مخصوص خودشان کوشا بوده اند و به احترام سال‌ها فعالیت مستمر و با کیفیت گروه «آران» هر ساله جایزه‌ای تحت عنوان «استاد بهروز غریب پور» به گروه‌های فعال نمایش عروسکی اهدا کند.

اولین گروه نمایش عروسکی منتخب در اردیبهشت سال ١٣٩٩ در جشن نمایشگران عروسکی در هفته تئاتر بوسیله ی این انجمن معرفی خواهد شد.

در همین راستا از گروه‌های محترم نمایش عروسکی تقاضا داریم با ثبت و تکمیل فرم «گروه های انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر» امکان بررسی و پیگیری فعالیت گروهیتان را فراهم آورید.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج