۸۵۹۳۸۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بوتفلیقه و خانواده‌اش به ابوظبی رفته‌اند؟

گزارش رسانه‌های الجزایر حاکی از آن هستند که عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری مستعفی این کشور اوایل هفته گذشته به همراه برخی از اعضای خانواده‌اش الجزایر را به مقصد امارات ترک کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: گزارش رسانه‌های الجزایر حاکی از آن هستند که عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری مستعفی این کشور اوایل هفته گذشته به همراه برخی از اعضای خانواده‌اش الجزایر را به مقصد امارات ترک کرده‌اند.

برخی منابع در گفت‌وگو با سایت "سبق پرس" اظهار کردند: انتخاب امارات به عنوان مقصد سفر از سوی بوتفلیقه و خانواده‌اش در ساعات پایانی پیش از اعلام استعفا صورت گرفت و این سفر کاملا محرمانه از فرودگاه نظامی بوفاریک انجام شد.

سبق پرس در ادامه به نقل از منابع خود آورد، احتمال دارد بوتفلیقه از هواپیمای ریاست جمهوری برای این سفر استفاده کرده باشد و یا اینکه با توجه به وضعیت جسمانی ناپایدار بوتفلیقه، یک فروند هواپیمای پزشکی ویژه از امارات برای انتقال او استفاده شده باشد.

یکی از منابع یاد شده با تاکید بر خروج اعضای خانواده بوتفلیقه از الجزایر گفت: تماس با آنها که از هفت سال قبل در ویلای ریاست جمهوری در زرالده ساکن هستند، دیگر ممکن نیست و تمامی گوشی‌های همراه آنها از روز یکشنبه آنتن نمی‌دهند.

سایت مذکور افزود: مشخص نیست السعید بوتفلیقه، برادر کوچک رئیس جمهوری مستعفی و مشاور او که در پرونده‌های فساد و دخالت در امور کشور باید به دستگاه قضایی این کشور ارجاع داده شده و از او تحقیقات به عمل بیاید، همراه خانواده از الجزایر خارج شده است یا نه.

بوتفلیقه ارتباط ویژه‌ای با خاندان حاکم در ابوظبی دارد و در دهه هشتاد به عنوان مشاور زاید بن سلطان آل نهیان، رئیس فقید و بنیانگذار امارات فعالیت داشت و روابط خود با فرزندان بن سلطان را ادامه داد و به همین دلیل در شرایط حاضر ترجیح می‌دهد همراه با خواهر و برادرزاده‌هایش در ابوظبی اقامت داشته باشد.

تظاهرکنندگان در الجزایر شعارهایی سر داده و پلاکاردهایی در مخالفت با امارات و عربستان در دست داشتند و این دو کشور را به تلاش برای سرکوب جنبش مسالمت‌آمیز برای تغییر حاکمیت در این کشور متهم کردند.

پس از استعفای بوتفلیقه، شایعاتی از بازداشت خانگی سعید و ناصر، برادران او منتشر شد و پس از آن تصاویری از ناصر منتشر شد که نشان می‌داد او همچنان به عنوان دبیرکل وزارت آموزش حرفه‌ای فعالیت دارد.

در عکس‌های یاد شده، ناصر بوتفلیقه در کنار بلخیر داده موسی، وزیر جدید در حین بازدید از دفاتر وزارتخانه دیده شد.

سفیان تسیره، سخنگوی وزارتخانه یاد شده هدف از انتشار این عکس‌ها را تاکید بر این مساله دانست که ناصر بوتفلیقه همچنان دبیرکل است و بر خلاف اخبار منتشر شده به شکل عادی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج