جاباما
۸۵۹۳۹۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ترامپ: درباره مداخله انتخاباتی با پوتین حرف نزدم

رئیس‌جمهوری آمریکا که برای اولین بار از زمان انتشار گزارش بازرس رابرت مولر با پوتین تلفنی گفت‌وگو کرد، با لحنی تند به خبرنگاران گفت حرفی از مداخله انتخاباتی به میان نیامد.

رئیس‌جمهوری آمریکا که برای اولین بار از زمان انتشار گزارش بازرس رابرت مولر با پوتین تلفنی گفت‌وگو کرد، با لحنی تند به خبرنگاران گفت حرفی از مداخله انتخاباتی به میان نیامد.

به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به خبرنگاران کاخ سفید می‌گفت صحبت مختصری از گزارش رابرت مولر، رئیس شورای ویژه تحقیقات با رئیس‌جمهوری روسیه به میان آمد، اما زمانی که کریستن وکر از ان‌بی‌سی پرسید که آیا ترامپ به پوتین درباره عدم مداخله هشدار داده است، به او گفت: خیلی گستاخی!

ترامپ که دوباره با همین سوال مواجه شد، گفت: ما درباره آن صحبتی نکردیم. واقعا حرفی در این مورد نزدیم. در عوض در مورد مسائلی نظیر ونزوئلا، کره‌شمالی و کنترل تسلیحات هسته‌ای با جزئیات صحبت کردیم.

به گفته ترامپ، وقتی حرف گزارش مولر زده شد، پوتین خنده‌ای کرد و گفت: "اول بزرگ‌نمایی کردند و آخر سر چیزی از آن درنیامد." رئیس‌جمهوری آمریکا گفت با ارزیابی پوتین درباره گزارش مولر موافق است.

پیش از این سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفته بود در تماس تلفنی طولانی رهبران روسیه و آمریکا گزارش مولر به صورت "بسیار، بسیار کوتاه" مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

مشاوران ترامپ زیر سوال رفتند

دونالد ترامپ همچنین گفت پوتین "اصلا به دنبال مداخله" در ونزوئلا نیست و در واقع با این سخنان، موضع مشاوران خودش را که از تقویت نیکولاس مادورو به دست مسکو گلایه داشتند، زیر سوال برد. ترامپ در کنار نخست‌وزیر اسلواکی در کاخ سفید گفت: او اصلا به دنبال مداخله در ونزوئلا نیست، جز اینکه می‌خواهد اتفاق مثبتی برای ونزوئلا بیفتد. من هم همین حس را دارم.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، ایالات متحده به ارسال کمک‌های انساندوستانه به ونزوئلا امید دارد. او افزود: معتقدم گفت‌وگوی بسیار مثبتی با رئیس‌جمهور پوتین درباره ونزوئلا داشتم.

اظهارات ترامپ در شرایطی مطرح می‌شود که مقام‌های ارشد دولت او از روسیه و کوبا بابت حمایت از دولت مادورو انتقاد می‌کنند چرا که واشنگتن از خوان گوآیدو به عنوان "رئیس‌جمهوری مشروع ونزوئلا" حمایت می‌کنند و آنها مقابل آمریکا قرار گرفتند.

با این حال سخنگوی کاخ سفید در تلاش برای تقویت موضع ترامپ گفت، او "تلاش داشته است تا آنچه پوتین گفته است بازگو کند، همین!" ساعاتی پیش از اظهارات ترامپ، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در پیامی توییتری گفت: مادورو به خاطر حمایت روسیه و کوبا و تنها به دلیل حضور نیروهای خارجی در ونزوئلا به قدرت چنگ زده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج