جاباما
۸۵۹۴۶۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آنچه در پایان فصل ۵ لیگ اروپا انتظار ما را می‌کشد

یک اتفاق جالب یا تکراری تاریخی می‌تواند هواداران ۵ لیگ معتبر اروپا را هیجان‌زده کند.

سایت نود: ۵ لیگ معتبر اروپا در حالی به پایان خود نزدیک می‌شوند که مانند بیش‌تر فصول پیشبن، اکثر این لیگ‌ها چند هفته قبل از پایان قهرمان خودشان را شناخته‌اند.

در ایتالیا، یوونتوس رکورد تاریخی ۸ قهرمانی متوالی را در تاریخ ۵ لیگ معتبر قاره سبز ثبت کرده، اسپانیا برای دومین فصل متوالی، بارسلونا را قله‌نشین خودش می‌بیند و در فرانسه، پاری‌سن‌ژرمن پس از ثبت رکورد بیش‌ترین برد متوالی از شروع فصل در تمام ادوار ۵ لیگ معتبر برای دومین فصل متوالی و ششمین بار در ۷ فصل اخیر قهرمان شده است.

پیش به سوی هیجان پایانی

در این بین به احتمال بسیار زیاد، تکلیف قهرمان لیگ برتر انگلیس و بوندس‌لیگا در هفته پایانی مشخص می‌شود و در این صورت برای اولین بار در۹ فصل اخیر بیش از یک لیگ از ۵ لیگ، قهرمان زودهنگام نخواهد داشت. در لیگ برتر انگلیس، آخرین بار در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ وقتی درست مانند این فصل منچسترسیتی و لیورپول رقیب بودند، قهرمان در هفته پایانی مشخص شد.

در سری A، فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹، آخرین دوره‌ای بود که در آن قهرمان زودهنگام وجود نداشت. لالیگا اما ۲ فصل پیش قهرمانش را در هفته آخر شناخت. برای پیدا کردن نام آخرین قهرمان هفته پایانی لوشامپیونه باید به فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ برگردیم؛ زمانی که مون‌پولیه با درخشش اولیویه ژیرو در هفته پایانی پیروز شد و آخرین قهرمانی قبل از شروع امپراطوری پاری‌سن‌ژرمن در لوشامپیونه را رقم زد.

در بوندس‌لیگا هم آخرین بار فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ قهرمان خودش را در هفته پایانی شناخت. با این اوصاف به احتمال زیاد برای اولین بار از فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ بیش از یک لیگ از ۵ لیگ معتبر اروپا در هفته آخر قهرمانش را می‌شناسد.

احتمال یک تکرار تاریخی

در عین حال اگر صدرنشینان فعلی بوندس‌لیگا و لیگ برتر قهرمان شوند، برای اولین بار از فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۵ ، هر ۵ قهرمان ۵ لیگ معتبر اروپا موفق به تکرار عناوین خود می‌شوند. پاری‌سن‌ژرمن، بایرن‌مونیخ، منچسترسیتی، بارسلونا و یوونتوس در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ قهرمان شدند و ۳ تیم از این ۵ تیم قهرمانی این فصل خودشان را قطعی کرده‌اند و اگر بایرن و سیتی هم صدرنشین بمانند، اتفاقی تاریخی در ۵ لیگ معتبر اروپا رخ می‌دهد. آخرین بار در فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۵، لیون، بایرن‌مونیخ، چلسی، بارسلونا و یوونتوس موفق به تکرار قهرمانی فصل قبل شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج