۸۵۹۴۸۳
۸ نظر
۵۰۱۰
۸ نظر
۵۰۱۰
پ

وزارت نیرو:

۸۳ سد بزرگ کشور۱۰۰ درصد پر هستند

ورودی آب به سدهای کشور از ابتدای مهر سال گذشته تاکنون به ۶۴.۰۸ میلیارد مترمکعب رسیده، که این رقم در مقایسه با ورودی ۱۶.۱۵ میلیارد مترمکعبی مدت مشابه سال گذشته ۲۹۷ درصد افزایش داشته است

خبرآنلاین: میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ۳۱۹ میلیمتر رسیده است که این رقم در مقایسه با (۱۳۹ میلیمتر) مدت مشابه سال گذشته ۱۲۹ درصد و در مقایسه با (۲۱۹ میلیمتر) مدت متوسط بلندمدت ۴۵ درصد افزایش داشته است.

روند افزایشی بارندگی‌ها موجب شده است تا کشور ما پربارش‌ترین سال آبی نیم قرن اخیر خود را تجربه کند و حجم بارندگی تمامی استان‌های کشور از مدت میانگین ۵۰ سال اخیر کشور هم فراتر برود.

سدهای کشور نیز تحت تاثیر بارندگی‌های مناسب سال آبی جاری وضعیت بسیار مناسبی را تجربه می‌کند به طوری که ورودی آب به سدهای کشور از ابتدای مهر سال گذشته تاکنون به ۶۴.۰۸ میلیارد مترمکعب رسیده، که این رقم در مقایسه با ورودی ۱۶.۱۵ میلیارد مترمکعبی مدت مشابه سال گذشته ۲۹۷ درصد افزایش داشته است.

در حال حاضر میزان ذخیره آب سدهای کشور با رشد ۶۰ درصدی نسبت به سال گذشته به ۷۴.۳۹ میلیارد مترمکعب رسیده است و ۷۹ درصد از ظرفیت مخزن سدهای کشور نیز پر شده است. میزان خروجی از سدها نیز با افزایش ۲۰۲ درصدی به ۴۴.۳۱ میلیارد مترمکعب رسیده است که همین امر نوید سال زراعی بسیار مناسبی را می‌دهد.

بارش‌های مناسب سال آبی جاری باعث شده است تا از میان ۱۷۸ سد مهم کشور حدود ۸۳ سد بزرگ که ۵۹ درصد از ظرفیت کل مخازن سدهای کشور را شامل می‌شود بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پر شده باشد.

هم اکنون ۹۲ درصد مخازن سدهای حوضه آبریز خلیج فارس، ۷۸ درصد مخازن سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه، ۷۰ درصد مخازن سدهای حوضه آبریز هامون، ۶۱ درصد مخازن سدهای حوضه‌های آبریز دریای خزر و مرکزی و ۵۶ درصد مخازن سدهای حوضه آبریز سرخس نیز پر است.

سیلاب‌های فروردین در کنار بارش‌های مناسب چندماه اخیر موجب شده است تا سدهای استان خوزستان نیز در وضعیت بسیار مطلوبی قرار گیرد؛ به طوری که ورودی به سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به حدود ۳۷.۵ میلیارد مترمکعب رسیده است. این رقم سال گذشته در چنین زمانی تنها هفت میلیارد مترمکعب بوده است.

در حال حاضر ۹۴ درصد مخازن سدهای خوزستان پر است و آب موجود در مخزن سدهای استان با افزایش ۷۴ درصدی نسبت به سال قبل به بیش از ۲۳ میلیارد مترمکعب رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شنگول

      خدا را شکر حالا ديگه موقع گران کردن آب هست

    • بدون نام

      شکر خدا.ای کاش مدیریت ها هم درست میشد

    • آذین

      دو روز دیگه اینم تکذیب میشه و میگن بدلیل خشکسالی آب هم سهمیه بندی و اب بها افزایش می یابد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هشتادودو درصد طرفیت سدها پر است .وصددرصد جیب وزارت نیرو ویا وزارت فشار و سازمان اب خالی میباشد .و قیمت اب بها را بالابرده اند.!!!!!!!

    • بدون نام

      ظرفیت راباچه می سنجید؟ نزدیک به نیمی ازحوضچه های پشت سدها پرازرسوبات ست که چندین دهه ست لایروبی نشده وظرفیت خالص نیست

    • بدون نام

      خداروشکر

    • بدون نام

      خداروشکر

    • بدون نام

      حتما آب هم شما تولید کردین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج