۸۵۹۵۵۹
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

عیاری: ترانه علیدوستی حاضر بود برای «کاناپه» موهایش را از ته بتراشد

“کاناپه” کیانوش عیاری یکی از رئالیستی ترین آثار سینمای ایران در مذمت اختلاف طبقاتی است ولی اصرار کارگردان بر نشان دادن زنان پوستیژ به سر در نماهای داخلی موجب شده که سه سال بعد از تولید این فیلم همچنان توقیف باشد.

سینما دیلی: "کاناپه" کیانوش عیاری یکی از رئالیستی‌ترین آثار سینمای ایران در مذمت اختلاف طبقاتی است، ولی اصرار کارگردان بر نشان دادن زنان پوستیژ به سر در نما‌های داخلی موجب شده که سه سال بعد از تولید این فیلم همچنان توقیف باشد.

کیانوش عیاری که حین تولید "کاناپه" از حمایت محمد امامی سرمایه گذار بازداشتی "شهرزاد" بهره برده بود و بعدتر مدعی پس دادن پول امامی شد، به تازگی در گفتگویی از عطش بالای ترانه علیدوستی برای حضور در "کاناپه" گفته است؟!

عیاری همچنین مدعی آگاهی تمام و کمال علی جنتی وزیر وقت ارشاد و حجت ایوبی رییس وقت سینما از پوستیژ به سر بودن بازیگران زن فیلم شده است.

کیانوش عیاری درباره روند انتخاب بازیگران دختر "کاناپه" گفت: چهار دختر جوان و دو خانم که در حال عبور از جوانی هستند باید برای این فیلم انتخاب می‌شدند.

یک خبر کوتاه باعث شد طی پنج روز نزدیک به ۳ هزار و ۲۵۰ خانم مراجعه کنند. وقتی ما به این ۳ هزار خانم گفتیم که باید موهای‌شان را با نمره ۴ کوتاه کنند همه قبول کردند جز ۳۰ نفر.

وی ادامه داد: تمام آن‌ها موهای‌شان را کاملا با نمره ۴ کوتاه کردند. عکس تست گریم موجود است. البته خانم فریبا کامران هم در این فیلم بازی دارند (مادر بابک حمیدیان) که از میان بازیگران حرفه‌ای انتخاب شدند.

عیاری با اشاره به تمایل بالای ترانه علیدوستی برای بازی در "کاناپه" بیان داشت: جلساتی با خانم ترانه علیدوستی برای ایفای نقش دختر اصلی فیلم داشتیم. ترانه به من زنگ زد و ابراز تمایل کرد که در فیلمم بازی کند و حتی قبول کرد و به من گفت که موهایم را با نمره ۴ می‌زنم…

خودم بسیار علاقه‌مند بودم که او در فیلم «کاناپه» بازی داشته باشد. با تمام احترامی که برای او قائلم به او گفتم ممکن است شرایطی برای این کار پیش بیاید که باعث اخلال کار شما در سینما شود. من از او عذرخواهی کردم که مبادا برای ادامه مسیر کارشان در سینما مشکل به وجود بیاید.

چون همان‌طور که می‌دانید دلواپسان همیشه در راه هستند. ترانه در این فیلم باید موهایش را کوتاه می‌کرد و کلاه‌گیس می‌گذاشت و این ممکن بود برایش مشکل‌ساز شود. او متقاعد شد ولی بالاخره فیلم «کاناپه» برای این بازیگر فرصت خیلی خوبی برای بازی بود که متاسفانه نشد؛ اما به جای او خانم فرگل فرح‌بخش بازی کرد.

عیاری با تأکید بر آگاهی علی جنتی وزیر وقت و حجت ایوبی رییس معزول سینما در استفاده از پوستیژ برای بازیگران زن "کاناپه" گفت: با وزیر وقت آقای جنتی چند جلسه درباره استفاده از پوستیژ صحبت کردم ایشان از این طرح استقبال کرد و به من قول داد که هر کاری بتواند برای پیشبرد این طرح (که همان استفاده از کلاه‌گیس در فیلم‌هاست) انجام دهد.

من به ایشان گفتم می‌خواهم در فیلمم از کلاه‌گیس استفاده کنم و شما به عنوان بالاترین مقام فرهنگی در جریان روند کار باشید.

عیاری ادامه داد: دو ماه بعد از جنتی با حجت ایوبی (رییس سازمان سینمایی در دولت گذشته) دیدار و جلسه داشتم. حجت ایوبی خاطرنشان کردند که طرح استفاده از کلاه‌گیس برای خانم‌ها در فیلم باعث انقلابی در سینمای بعد از انقلاب خواهد بود.

جلسات انجام شد و فیلم هم ساخته شد؛ اما متاسفانه با تمام این رایزنی‌ها که انجام شد، فیلم در دورانی آماده نمایش شد که وزیر وقت عوض شد و آقای ایوبی هم از سازمان سینمایی رفت و من ماندم و فیلمم!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مو با کلاه گیس بخاطر ایجاد گناه فرقی نداره چون فردی که میبینه نمیدونه و کلاه گیس هم باعث زیبایی اون خانم و گناه برای فرد تماشاگر میشه

    • بدون نام

      بازیگرای ما واسه پول هر کاری میکنند...
      گلشیفته بدنام بود خودشون بدترن...

    • سمانه

      بهترین بازیگرای خانم ترانه علیدوستی و لیلا حاتمی هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج