۸۵۹۷۵۰
۱۹ نظر
۵۰۰۸
۱۹ نظر
۵۰۰۸
پ

لاریجانی: صفر شدن فروش نفت ایران شدنی نیست

رئیس مجلس گفت: برخی کشور‌های منطقه امروز گرفتار نابسامانی در امر استقلال سیاسی و اقتصادی هستند و همین امر آمریکایی‌ها را گستاخ‌تر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه) در نطق پیش از دستور، اظهار کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و از خداوند متعال می‌خواهیم که بهره کامل را از رحمت خویش به ملت بزرگوار ایران برساند.

وی افزود: هفته کارگر را به تمام کارگران عزیز و زحمتکش که امروز استوانه دفاع ملی ما در برابر دشمن فریبکار هستند را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، بار اصلی تولید کشور و استقلال اقتصادی به دست کارگران و کشاورزان فداکار است و پرورش زمینه‌های تولید کشور مخصوصا در کارگاه‌های خرد و متوسط از وظایف جدی امروز اقتصاد کشور است.

لاریجانی تصریح کرد: هفته معلم را به همه معلمان و فرهنگیان گرامی تبریک عرض می‌کنم، رهبری معظم انقلاب نکات مهمی را در جلسه با کارگران و معلمان گرامی قرائت فرمودند که در زمینه حفظ اشتغال در کارگاه‌ها، رفع مشکلات تولید و همچنین صیانت از جایگاه و منزلت معلم و اجرای همه جانبه سند تحول آموزش و پرورش بود که بسیار پر اهمیت و ثمربخش است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از کمیسیون آموزش می‌خواهم که بر روی موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند که همگی نیز جزء امور ضروری و مهم کشور است برنامه ریزی‌های مهمی را انجام دهد.

وی اظهار کرد: تأکید مقام معظم رهبری بر مهارت آموزی و توسعه آ‌ن در مدارس و بررسی جامع در زمینه کنکور و حل این معضل و همچنین حل مشکلات معوقات فرهنگیان عزیز مورد توجه کمیسیون قرار گیرد.

لاریجانی گفت: کمیسیون صنایع، کشاورزی و اجتماعی باید در زمینه حفظ اشتغال کارگاه‌ها و اشتغال خرد و متوسط با کمک دستگاه‌های اجرایی و اتاق‌ها بررسی لازم را عمل آورند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سالروز شهادت استاد مطهری را گرامی می‌داریم شخصیتی که واقعا عالم انقلاب و همه جانبه گر بودند و تفکرات ایشان عمیق و آینده نگرانه بود؛ امام خمینی (ره) درباره ایشان کلماتی را فرمودند که کمتر سابقه داشته، ایشان فرمودند در اسلام شناسی و فنون مختلف اسلام و قرآن کریم کم نظیر بودند.

لاریجانی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند آثار و قلم شهید مطهری و زبان وی بی استثنا آموزنده و روان بخش است و مواعظ و نصایح او که سرشار از قلبی سرشار از ایمان و عقیدت نشأت می‌گیرد برای عارف و عامی سودمند و فرح زا است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این بیانات از زبان امام خمینی(ره) نشانگر عمق توجه ایشان به تفکر این مرد الهی است، استاد مطهری اقتصاد سالم را برای یک جامعه اسلامی ضروری می‌دانست و مراد او از یک اقتصاد سالم اقتصاد مولد و ثروت‌زا بود، همچنین برای استقلال کشور استقلال اقتصادی را لازم می‌دانستند.

وی بیان کرد: شهید مطهری درباره استقلال سیاسی بر این باور بودند که همان طور که درباره یک فرد مسئله استقلال و عدم استقلال مطرح است درباره جامعه و کشور نیز به طریق اولا چنین مسئله‌ای مطرح است، در زمان ما و در میان افراد مسئله بردگی و ارباب و رعیتی دیگر به شکل قدیم مطرح نیست، اما در سطح کشور‌ها روابط آقایی و بندگی به شدت رواج دارد و با نگاهی به نقشه سیاسی جهان به خوبی نشان می‌دهد که پاره‌ای از کشور‌ها آقا و فرمانده هستند و در مقابل کشور‌هایی نیز قرار دارند که مستقل هستند، اما عملا تحت سیطره کشور‌های دیگر قرار دارند و این امر را در منطقه خودمان نیز به خوبی تجربه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: می‌دانیم که در خلیج فارس و اقیانوس هند مبارزات سیاسی شدیدی میان ابرقدرت‌ها برقرار است، آمریکا می‌خواهد خلیج فارس را برای خودش حفظ کند و آنچه آمریکایی‌ها در اینجا انجام می‌دادند از این قرار بود که از یک سو با پول ایران نفت را در مقیاس وسیع که به غارت بیشتر شباهات داشت استخراج کند و از سوی دیگر پول اعظمی که بابت خرید نفت به ایران پرداخت می‌کردند را به اسم فروش اسلحه مدرن دوباره از ایران پس می‌گرفتند.

لاریجانی خطاب به نمایندگان مجلس افزود: این وضعیتی که استاد مطهری برای جوهره استقلال رهنمون کردند و سیاست استعمارگران که متأسفانه بسیاری از کشور‌های منطقه امروز گرفتار آ‌ن هستند و همین امر آمریکایی‌ها را گستاخ‌تر کرده، ظاهرا نظرات بی منطق مسئولان آمریکایی تمامی ندارد و به نظر می‌سد به جای سیاست ورزی به عملیات روانی اشتغال دارند و با خلق ماجرا‌های زنجیره‌ای قصد ایجاد سردرگرمی بین المللی دارند و پس از اقدامات غیرقانونی در قبال سپاه پاسداران امریه صفر نمودن نفت ایران نیز گام دیگری است که تحقق پیدا نخواهد کرد، حرف‌های نسنجیده دیگر آنان در مورد همکاری هسته‌ای کشور‌ها در چارچوب توافق هسته‌ای از جمله خرید آب سنگین و فروش مواد اولیه نمونه‌ای از آشفتگی فکری آمریکا را نشان می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر می‌رسد آنان به مانند سوارکاران قایقی هستند که برای سرعت بخشیند به آن قایق بار آ‌ن را افزایش می‌دهند، چون در هر اقدامی تصور می‌کردند که حادثه‌ای را در ایران خلق می‌کنند، اما موفق نشدند؛ با عصبانیت ماجرای جدیدی را با تبلیغات راه می‌اندازند و به نظر می‌رسد امر مهم دیگری در انبارشان نداشته باشند.

لاریجانی تاکید کرد: همان طور که رهبر انقلاب در دیدار با معلمان و کارگران به خوبی ایراد فرمودند در این زمان وحدت و انسجام داخلی مهم‌ترین عامل تعیین کننده این اراده‌های دشمنان است و به تعبیر ایشان اختلاف سلایق را باید کنار گذاشت و بر روی هدف اصلی یعنی مقاومت در برابر استبداد بین المللی مدرن ایستادگی کرد که آن‌ها عزت ملت را هدف گیری کرده‌اند و باید از هرچیزی که به ساختار وحدت جامعه لطمه می‌زند پرهیز کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم که به همکار گرامی جلالی و خانواده محترم ایشان رحلت والده مکرمه‌شان را تسلیت عرض کنم و از خداوند برای آن سفر کرده علو درجات را آرزومندیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجيد

      تا شما تو اين مجلس سلفى بگير هستى همه چى ممکنه

    • فرمانده ناتو

      هست یعنی شده

      پاسخ ها

      • پ ز

        یعنی صفر چطوری که شماها حالی تون نیست مگر مثل اختلاسها داخلی که بلد هستید همون بابک خان ها بوجود بیاورید شما ها که همه کاره هستید

    • بدون نام

      صفر میشه نترس

    • بدون نام

      اونقدر بگین تا صفرش بکنه

    • بدون نام

      حالا ترامپ گفت صفر می کنیم منظورش محدود کردن تاحد صفره.همین بلایی که الان سرتون اومده

    • بدون نام

      رای ما و همه شما نوبخت دلسوز مردم جانباز مخفی که هیچ وقت

    • بدون نام

      دیشب یه دهه هشتادی در افق میگفت ما دهها عسلویه و توتال میتونیم بسازیم ! واقعا میتونن بسازند بدید بهشون ؟البته از خیانت و دزدی و نفت چیزی نصیب مردم نکرده ولی میتونن بسازن بدید سرگرم باشن

    • لاریجانی

      یک بشکه که میتونیم بفروشیم ! من و اخوی هام حداقل 100 بشکه میخریم .

    • کارمند

      بجای این اراجیف مثل آدم دست از دشمنی آشکار با دیگر کشورها بردارید و اینقدر خون مردم را در شیشه نکنید ودرست حکومت کنید تا از این وضع نجات پیدا کنیم

    • کیا

      تو که خم به ابروت نمیاد . مگر موقعی که روزی 4میلیون بشکه میفروختید وضع مردم بهتر بود ؟ شما نگران درآمدهای خودتانید.

    • بدون نام

      دولت ترسوی اصلاحطلب که وعده داده بود تنگه هرمز را می بندد ، چرا به وعده اش عمل نمی کند ؟؟؟؟؟؟!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      فعلن که صفر شده هیچ کشوری جرات خریدن نداره خجالت بکشید اهن شده کیلوی 20 هزار تومن دلار تا 100 تومن هم میرسه بس کنید تا ملتا به کشتن ندادین

    • m@tem.com

      مسولین ایران جوری از صفر شدن صادرات صحبت میکنند که گویی. خود انها تلاش برای صفر شدنش دارند

    • بدون نام

      به حر ف شمابعله به عمل که شده

    • ممد

      خوب حالا بشه 80 تا در روز باز هم برای ایران همون صفره عظمت ایران در نظر بگیرید

    • کامران

      به مفت باشه ترکیه هست قرقیزستان ازبکستان افغانستان حتی مفت عراق هم می خواهد.!

    • بدون نام

      اما زیر صفرشدن زندگی معلولین شدیدبهزیستی درمنزل با ماهی 100 وهشت تومن صد در هزار مدت زیادی هست که شدنی هس .

    • بدون نام

      خخخخخخخخخ این حرفا جبران نبستن تنگه هرمز را نمیکنه ..عمل کن نه حرف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج