۸۵۹۷۵۳
۱۱ نظر
۵۰۰۶
۱۱ نظر
۵۰۰۶
پ

آزادی فرهنگیان بازداشتی در اعتراضات اخیر

وزیر آموزش و پرورش از آزادی فرهنگیان بازداشت شده در اعتراضات اخیر خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر آموزش و پرورش از آزادی فرهنگیان بازداشت شده در اعتراضات اخیر خبر داد.

آزادی فرهنگیان بازداشتی در اعتراضات اخیر

سیدمحمد بطحایی (وزیر آموزش و پرورش) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه:

(درباره اعتراضات روز پنجشنبه معلمان): باید تشکر کنم از اینکه در روز تعطیلی مدارس این اتفاق افتاد و با تأکید به استان ها فضای مناسبی برای بیان اعتراض و گلایه‌های فرهنگیان پیش بینی کرده بودیم اما از آن استفاده نکردند. همکاران عزیزم شرایط کشور در حال جنگ است و دشمن پشت دیوارهای خانه ما آمده و در چنین شرایط ملتهبی باید هوشمندانه تر مشکلات و خواسته‌های خود را بیان کنیم.

تمام دغدغه‌های آنها مربوط به آموزش و پرورش است و یک بند آن درباره معیشت است آن هم نه برای اینکه معلم رفاه داشته باشد برای اینکه دغدغه معیشت نداشته باشد تا بتواند به وظایف تخصصی خود رسیدگی کند.

معلم اعتراض می کند و می گوید وضع امکانات مدارس خراب است و تجهیزات لازم را ندارم و باید آن را به من برسانید، اما شرایط کشور همانند سال ۹۶ است و باید آن را درک کرد. وقتی در خیابان جمع می شوند ده ها آدم شر که دغدغه معلم‌ را ندارند درکنار معلم قرار می‌گیرند و مطالبی را بیان می کنند که اصلا دغدغه معلم نیست و با مصالح کشور نیز همخوانی ندارد.

روز پنجشنبه در همدان بودم و به من گزارش دادند که در برخی شهرها همکاران بازداشت شده آزاد شدند اما در یک شهر دو نفر هنوز بازداشت هستند وبه صورت مستمر در حال پیگیری برای آزادی آنها هستیم تا به جمع خانواده برگردند اما از همکارانم می خواهم با بصیرت بیشتری این کار را انجام دهند و اجازه سوءاستفاده به متخلفان را ندهند.

(درباره جای گزینی و تکلیف مشق شب): باید این نقص بزرگ را برطرف کنیم. این کار از دوره ابتدایی شروع شد که تکلیف شب باید تصحیح شود زیرا تکلیف فعلی جز اینکه بچه‌ها را از یادگیری متنفر کند فایده‌ای ندارد.

می‌دانم معلم در کلاس ۴۰ دانش آموز و مدرسه دو شیفته نمی تواند هم درس بدهد هم تکالیف مرتبط را در کلاس انجام دهد و این امکان پذیر نیست اما مدارسی که شرایط را دارند می‌توانند این کار را انجام دهند و مرحله به مرحله کار را جلو ببریم.

برای آنکه انگ نخوریم اصولی را کنار می گذاریم. مبادا به خاطر انگ ۲۰۳۰، خودمان را منزوی کنیم و حرفهایمان را به جامعه بین المللی نزنیم. ما حرف داریم در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان. در فرمایشات رهبری نیز اشاره زیبایی شد. به سند ۲۰۳۰ و اسناد دیگر که بخواهد به ما راه نشان دهد نیاز نداریم. بسیاری تئوری های تعلیم و تربیت قرن نوزدهم بیستم ریشه اش تعلیم و تربیت اسلامی بوده است.

(درباره ابهاماتی پیرامون تلویزیون تعاملی سینا): سینا، دولتی است و هیچ کس نمی‌تواند سهام دار آن باشد. تلویزیون تعاملی فرصتی است که می تواند استفاده کنندگان فراوانی جذب کند. تا کنون ریالی هزینه نکردیم، ریالی هم دریافت نکردیم. قراردادی منعقد کردیم و امیدواریم این پلتفرم بتواند منبع درآمدی برای آموزش و پرورش در آینده باشد.

هیچ فرد حقیقی سهام دار نیست تا از درآمدهای آن بخواهد منتفع شود. شایعات فضای مجازی منتشر شده که افرادی در سینا ذینفع هستند و مفروضات غلطی را پایه گذاری می‌کنند. چون فضای اجتماعی ما به دلایل مختلف دارد ضد مدیران شکل می‌گیرد، فرض آن است که همه شان ماشین و خانه لوکس دارند و همه چیزشان مرتب است، حالا هرچه بگویی من مدیر خودم مثلا از گذشته سمند داشتم، باور نمی‌کنند. در این فضا چطور اثبات کنیم اینها همه دروغ، خطا و تهمت است؟ چون خبر دروغ پخش شده، همه آن را باور می‌کنند و باید تلاش کنیم تا آن را خنثی کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تاسف برای شما

    • بدون نام

      آقای محترم جنگ و دشمن درست نمیکنه دشمن پشت دیوار شهرمون نیامده جنگ و بعضی از سودجوسان و سرمایه داران دارن با گرانی هر روزه اجناس و مایحتاج زندگی مردم جنگ روانی درست میکنن چرا فکر میکنیم همیشه دشمن دنبال خراب کردن ماست

    • بدون نام

      چون از حق خانوادشون دفاع میکنند بازداشت کردید ؟
      خدا سایتون از زمین برداره بی عرضه ها

    • زیر خط فقر

      خبرهاتون مضحکه.خبری از اعتراض فرهنگی ها نمی زارید ولی خبر آزادی معترضین رو تیتر یک می کنید.شما هم رفیق دزدید و شریک قافله

    • بدون نام

      لطفا برای ازادی این معلمان عزیز یک هفته جشن عمومی اعلام گردد.!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقا وزیر آیا همکاران شما در وزارت خانه هم مثل فرهنگیان حقوق میگیرند

      • بدون نام

        همه این اعتراضات ازکم بودجگی که دولت خرج حدود۲۰ملیون افغانی اشغالی میکنه بودجه بالا۲۰۰سال منلکت

    • بدون نام

      ای معلما دیگه چی میگن !! هرچی از ایران میخورند بازم سیر نمیشند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین دو کلام سوادم را مدیون معلم‌های هستی که با عشق و زحمت بهت آموزش دادند هر وقت تونستی حداقل یک آدم بیسواد را باسواد کنی اونوقت میفهمی که چه زحمت زیادی دارد

    • معلم

      من یک معلم با سابقه هستم, همسرم خانه دار, و چند جوان تحصیل کرده بیکار, باید فرقی بین حقوق من که مرد خانه هستم و تنها نان آور خانه با خانمهایی که شاغل هستن باشه,

    • بدون نام

      اقای بطحایی متاسفانه آبی ازدیگ شما هم برای ما فرهنگیان گرم نشد و کماکان شماهم مانند دیگر وزرا که آمدند و رفتند قدمی که مشکل گشای معلمان وبازنشستگان باشد یا برنداشتیدیانتوانستید بردارید چون بقول خیلی ها سازمان مامصرفی است نه تولیدی ولی من نمیدانم اینهمه مقام علمی دراین چندساله از کدام مصرف خانه بیرون آمده اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج