جاباما
۸۵۹۷۶۱
۱۰۰ نظر
۵۵۰۲
۱۰۰ نظر
۵۵۰۲
پ

ترانه‌های این خواننده‌های ترک را حتما گوش کنید

موسیقی ترک همانند فرهنگ این کشور ریشه‌ای تاریخی و کهن دارد و همین امر باعث شده تا ترانه‌های ترکی جذابیت زیادی پیدا کنند. از طرف دیگر ترک‌ها خواننده‌های امروزی و جدیدی دارند که حال و هوای موسیقی ترک را دگرگون کرده‌اند.

برترین ها: موسیقی حد و مرزی ندارد و حتی اگر متن ترانه‌ای که به یک زبان دیگر خوانده می‌شود را متوجه نشویم باز هم حس و حال این ترانه به ما منتقل می‌شود و از شنیدن آن حال خوشی پیدا می‌کنیم. به همین دلیل نیز در میان ترانه‌های ایرانی که همیشه در آرشیو داریم، گاه و بیگاه ترانه‌های خارجی نیز پیدا می‌شود که آهنگ خوش این ترانه‌ها در روح و قلبمان ماندگار شده است.

در میان ترانه‌های خارجی نیز با توجه به نزدیکی که میان فرهنگ ایران و ترک وجود دارد، خواننده‌های ترکی زیادی را می‌شناسیم که جایگاه محبوبی در میان ایرانی‌ها پیدا کرده اند. موسیقی ترک همانند فرهنگ این کشور ریشه‌ای تاریخی و کهن دارد و همین امر باعث شده تا ترانه‌های ترکی جذابیت زیادی پیدا کنند. از طرف دیگر ترک‌ها خواننده‌های امروزی و جدیدی دارند که حال و هوای موسیقی ترک را دگرگون کرده‌اند.

با در نظر گرفتن این موارد قصد داریم موسیقیدان‌های ترکی را به شما معرفی کنیم که جای ترانه‌های آن‌ها در کلکسیون آهنگ‌های ترکی شما خالی است.

سزن آکسو

ترانه‌های این خواننده‌های ترک را حتما گوش کنید

فاطمه سزن ییلدیریم (Fatma Sezen Yıldırım) که در دنیای موسیقی ترک با نام سزن آکسو شناخته می‌شود یکی از پرنده‌های کهنه‌کار و البته خوش‌صدای ترکی است که ترانه‌هایش همیشه در قلب و روح هواداران جا دارند.

سزن آکسو که طرفدارانش به وی لقب ملکه موسیقی ترکیه را داده‌اند در سال ۱۹۵۴ متولد شد و شروع خوانندگی او به سال ۱۹۷۵ باز می‌گردد، او در کنار خوانندگی، دستی در هنرپیشگی و ترانه‌سرایی نیز دارد و کتاب شعری نیز با نام «شهر اکسک» منتشر کرده است. آهنگ‌های سزن یکی پس از دیگری فروش‌های چشمگیری را تجربه کرده‌اند و گفته می‌شود مجموعاً ۴۰ میلیون نسخه از آلبوم‌های سزن آکسو به‌فروش رفته است.

سزن آکسو در دل مردم سایر کشور‌های دنیا نیز ارج و قرب زیادی دارد و ۱۵۰۰ کنسرت را در بیشتر از ۲۰ کشور مختلف اجرا کرده است. از آلبوم‌های معروف و پرطرفدار سزن آکسو می‌توان به شارکی سویلمک لازیم، ایشیک دوغودان یوکسلیر و سن آغلاما اشاره کرد.

گروه راک پین‌های

ترانه‌های این خواننده‌های ترک را حتما گوش کنید

همان‌گونه که اشاره کردیم موسیقی ترک نه‌تن‌ها در زمینه موسیقی سنتی کارنامه‌ای درخشان دارد، بلکه موسیقی این کشور در چند دهه اخیر در سبک‌های نوین و جدید نیز پیشرفت خوبی داشته و خواننده‌ها و گروه‌های ترکی زیادی را سراغ داریم که موسیقی‌های نوین و امروزی اجرا می‌کنند. در این زمینه به گروه راک پین‌های (Pinhâni) برخوردیم. جالب است بدانید پین‌های به فارسی، راز معنی می‌دهد.

این گروه از گروه‌های موسیقی راک قدیمی ترک به حساب می‌آید و تاریخچه راه اندازی آن به سال ۲۰۰۴ باز می‌گردد. گروه آلترناتیو راک پین‌های در آن زمان توسط یک دختر و پسر با نام‌های سینان کیانچی (Sinan Kaynakçı) و زینب ایلول اوسر (Zeynep Eylül Üçer) که با هم فامیل نزدیک نیز هستند، راه‌اندازی شد. این گروه در طول دو دهه فعالیت خود، ترانه‌های زیادی منتشر کرده و اگر اهل سریال‌های ترکی باشید احتمالاً سریال «بال‌های محبوب» (Kavak Yelleri) را که در ترکیه در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ پخش شد را دیده‌اید. جالب است بدانید ترانه اصلی این سریال را گروه راک پین‌های اجرا کرد.

این گروه تاکنون ۷ آلبوم منتشر کرده و در حال حاضر ۷ عضو ثابت دارد و از ترانه‌های این گروه تاکنون ۱۴ موزیک ویدئوی رسمی ساخته شده است.

یالین

ترانه‌های این خواننده‌های ترک را حتما گوش کنید

حسین یالین (Hüseyin Yalın) خواننده ۳۹ ساله ترک است که در سبک موسیقی راک و پاپ ترانه‌های زیادی اجرا کرده و دستی در نوازندگی گیتار نیز دارد. یالین در استانبول به‌دنیا آمده و در کنار خوانندگی، به ترانه‌سرایی و آهنگ‌سازی نیز مشغول است. داستان محبوبیت حسین یالین به سال ۲۰۰۴ باز می‌گردد، در آن زمان یالین ترانه‌ای با نام «ظالم» (Zalim) را منتشر کرد و این آهنگ در نزد هواداران مقبول افتاد و راه را برای سایر موفقیت‌های یالین باز کرد.

حسین یالین ۶ آلبوم و و ۷ تک‌آهنگ را منتشر کرده و در میان این آلبوم‌ها، آلبوم Ellerine Sağlık از جانب داوران شبکه ان. تی. وی ترکیه در میان ده آلبوم برتر دهه گذشته قرار گرفته است. یالین همانند دیگر خواننده‌های موفق علاقه زیادی به اجرای کنسرت دارد و تاکنون در شهر‌های مختلف ترکیه و اروپا نزدیک به ۴۰ کنسرت برگزار کرده است.

یالین در کنار خوانندگی، در تبلیغات بازرگانی نیز حضور پیدا می‌کند و برای مدتی در چندین آگهی بازرگانی برای برند وستل (Vestel) شرکت کرد. یالین سابقه هم‌خوانی با خواننده‌های مطرح ترک و بین‌المللی را نیز دارد و در این زمینه می‌توان به هم‌خوانی حسین یالین و شگی (Shaggy)، خواننده معروف آمریکایی اشاره کرد.

گروه موسیقی تکسیم تریو

ترانه‌های این خواننده‌های ترک را حتما گوش کنید

سه دوست نزدیک با نام‌های حسنو شنلندیریجی (Hüsnü Şenlendirici)، اسماعیل تانچبیلک (İsmail Tunçbilek) و آیتک دوگان (Aytaç Doğan)، گروه موسیقی تکسیم تریو را به‌راه انداختند. حسنو در این گروه کلارینت می‌زند و اسماعیل سازی با نام باغلاما (bağlama) می‌نوازد که یک ساز ترکی است، آیتک نیز برای این گروه ساز قانون را می‌نوازد و اعضای این گروه با تلفیقی از ساز‌های سنتی، سعی در احیای موسیقی سنتی ترک دارند.

انصافاً هم باید گفت گروه تکسیم تریو در طول حیات خود موسیقی‌های بسیار زیبایی را برای علاقه‌مندان عرضه کرده است و اگر اهل موسیقی‌های ملایم ترکی هستید پیشنهاد می‌کنیم حتماً به آهنگ‌های این گروه گوش فرا دهید.

گورکم شم

ترانه‌های این خواننده‌های ترک را حتما گوش کنید

آهنگ‌سازان ترک زیادی را سراغ داریم که برای ساخت موسیقی سراغ ساز‌های سنتی می‌روند، بسیاری از این آهنگسازان نیز به موسیقی‌های امروزی رو آورده‌اند و سعی می‌کنند تا با ساز‌های جدید هنرشان را به نمایش بگذارند. در این بین بعضی از هنرمندان سخت‌گیر و مشکل‌پسند به ساز‌هایی که موجود است بسنده نمی‌کنند و با کمی خلاقیت سازی جدید ابداع می‌کنند.

یکی از این هنرمندان گورکم شم (Görkem Şen)، است، این آهنگساز و خواننده ترک ساز خاص خودش را طراحی کرده، این ساز یای‌بهار (yaybahar)، نام دارد و یکی از عجیب و غریب‌ترین ساز‌هایی که تاکنون بدست بشر ساخته شده است. خوشبختانه صدای این ساز برخلاف ظاهر عجیب و غریبش بسیار دلنواز است و به همین دلیل نیز آهنگ‌هایی که کورگم شم با این ساز نواخته به دل هر علاقه‌مندی می‌نشیند.

جالب است بدانید کورکم شم نزدیک به ۵ سال از عمر خود را صرف ساخت این ساز بزرگ و عجیب کرده و با سازی طرف هستیم که به لحاظ ابعاد به‌راحتی یک اتاق ۳ در ۴ را پر می‌کند.

تارکان

ترانه‌های این خواننده‌های ترک را حتما گوش کنید

امکان ندارد با فهرستی از خواننده‌های ترک سر و کار داشته باشیم و در این فهرست خبری از تارکان نباشد. تارکان که مطمئن هستیم شما هم اسم او را شنیده‌اید و به ترانه‌هایش گوش فرا داده‌اید از خواننده‌های ترک‌تبار آلمان به حساب می‌آید و در سال ۱۹۷۲ در آلمان به‌دنیا آمده است.

تارکان تِوِت‌اوغلو که در (Tarkan Tevetoğlu) که در صحنه‌های موسیقی او را با نام تارکان می‌شناسیم زاده سال ۱۹۷۲ در شهر آلتزی آلمان غربی است و پس از اینکه به همراه خانواده‌اش از آلمان به ترکیه بازگشت برای تحصیل رشته موسیقی را انتخاب کرد و کار خودش را با آموزش موسیقی سنتی ترکیه شروع نمود. جالب است بدانید در آن زمان وضع مالی تارکان خوب نبود و برای تأمین هزینه‌های دانشگاه مجبور بود در مکان‌های مختلفی به اجرای ترانه مشغول شود.

در نهایت نیز بخت با تارکان یار شد و زمانی که در حال تسیلم شدن بود و می‌خواست به آلمان برگردد با یک شرکت پخش موسیقی ترکی قرارداد بست و آلبوم‌هایش یکی پس از دیگری پرفروش شد. تارکان تاکنون ۱۲ آلبوم منتشر کرده است و در میان کار‌های او آلبوم اولوروم سنه که به فارسی معنای «برایت می‌میرم» را می‌دهد به‌عنوان پرفروش‌ترین آلبوم تارکان به‌حساب می‌آید و حدود ۲.۷ میلیون نسخه فروش داشته است.

دمت آکالین

ترانه‌های این خواننده‌های ترک را حتما گوش کنید

دمت آکالین یکی از چهره‌های موسیقی پاپ در ترکیه به‌حساب می‌آید و در جوانی رؤیای خبرنگاری در سر داشت، اما روزگار بازی دیگری برای دمت در نظر گرفته بود و به‌رغم تلاش زیاد دمت آکالین در رشته خبرنگاری قبول نشد، در نتیجه به لطف اندام خوش‌تراشی که داشت به دنیای مد و پوشاک راه پیدا کرد و در سال ۱۹۹۰ توانست جایزه زیباترین دختر ترکیه را از آن خود کند.

دمت به حضور در صحنه‌های مدلینگ ادامه داد تا اینکه به خوانندگی علاقه‌مند شد و اولین آلبوم خود را در سال ۱۹۹۶ با نام «سببیم» (Sebebim) منتشر کرد. این آلبوم به‌سرعت در میان جوان‌های ترک جا پیدا کرد و زمینه انتشار دیگر آلبوم‌های دمت آکالین مهیا شد.

جالب است بدانید دمت از عشق و عاشقی شانس نداشته و ازدواج‌های او با افراد سرشناس به طلاق ختم شده است، ماحصل این ازدواج‌ها یک فرزند دختر است که در سال ۲۰۱۴ بدنیا آمد، دمت دخترش را «هیرا» نام گذاشته است و در کنار علاقه به موسیقی پاپ امروزی، گاهی اوقات ترانه‌های سنتی نیز برای بدست آوردن دل هوادارانش می‌خواهند. دمت آکالین این روز‌ها به مرز ۵۰ سالگی نزدیک می‌شود، اما هنوز هم صدا و خوش‌صدا است و همین امر باعث شده تا همچنان شاهد انتشار آلبوم‌های جدیدی از این خواننده ترک باشیم.

مراد بز

ترانه‌های این خواننده‌های ترک را حتما گوش کنید

با خواننده‌ای خوش‌صدا و خوش‌تیپ طرف هستیم که در کنار خوانندگی دستی در هنرپیشگی نیز دارد، مراد بز (Murat Boz)، در منطقه‌ای نزدیک به دریای سیاه در سال ۱۹۸۰ بدنیا آمد پس از پایان دبیرستان، برای ادامه تحصیل راهی استانبول شد و از آنجایی که صدایی خوش داشت، در کنار درس هر از گاهی خوانندگی نیز می‌کرد.

بخت با مراد بز یار بود و در سال ۱۹۹۸ توانست زمانی که تنها ۱۸ سال سن داشت در یک مسابقه خوانندگی برنده شود. در نتیجه از یکی از دانشگاه‌های معتبر ترکیه بورسیه گرفت و در رشته موسیقی جاز مشغول به تحصیل شد، در نهایت نیز راهی دانشگاه صنعتی استانبول شد و درسش را در رشته فنی به پایان رساند.

فعالیت اصلی مراد بز در زمینه خوانندگی به سال ۲۰۰۴ باز می‌گردد، در آن زمان او در یک موزیک ویدئو از «نیل کارا ابراهیم گیل»، حضور پیدا کرد و ستاره‌اش خوش درخشید و توجه دنیای موسیقی ترک به او جلب شد. از این قضیه یک سال گذشت تا اینکه باخبر شدیم مراد بز در گروه ترکی «هپسی» به‌عنوان خواننده مشغول شده و از آن زمان تاکنون شاهد انتشار ۴ آلبوم استودیویی از مراد بز هستیم. همان‌گونه که اشاره کردیم این خواننده ترک دستی در هنرپیشگی نیز دارد و تاکنون در ۵ فیلم بلند ترکی حضور پیدا کرده است.

ایلهان ارشاهین

ترانه‌های این خواننده‌های ترک را حتما گوش کنید

ایلهان نوازنده سوئدی ترکی است و در استکهلم بزرگ شده، داستان فعالیت موسیقی ایلهان ارشاهین (İlhan Erşahin) داستان جالبی است و بیشتر گروه‌هایی که او با آن‌ها همکاری داشته به با ایلهان در کافه او آشنا شده اند. ایلهان ارشاهین در یکی از خیابان‌های منهتن از سال ۲۰۰۲ تاکنون کافه دارد و علاقه ایلهان به موسیقی باعث شده تا کافه او به مکانی برای دور هم جمع‌شدن آهنگ‌سازان و خواننده‌ها تبدیل شود.

جالب است بدانید ریشه علاقه ایلهان به موسیقی به شهر استکهلم باز می‌گردد، این شهر تاریخچه قدیمی در سبک موسیقی جاز دارد و از آنجایی که برادر‌ها و خواهر‌های ایلهان، ترانه‌های جاز در منزل گوش می‌کردند، او نیز به موسیقی جاز علاقه‌مند شد. ایلهان زمانی که هنوز نوجوان بود راهی آمریکا شد و در سال ۱۹۸۶ در یکی از مدرسه‌های موسیقی بوستون ثبت نام کرد. علاقه ایلهان به موسیقی جاز باعث شد تا با بزرگان جاز آمریکا همنشین شود و در نهایت در سال ۱۹۹۷ شاهد انتشار اولین ترانه ایلهان ارشاهین بودیم.

ایلهان برای استعدادیابی خواننده‌ها و نوازنده‌های جوان، فستیوال موسیقی را نیز در مکان کافه خودش راه اندازی می‌کند. این فستیوال «نابلو جاز فستیوال»، (Nublu Jazz Festival) نام دارد و سالانه در نیویورک برگزار می شود.

با این تعریف و تمجید‌هایی که از ایلهان ارشاهین داشتیم پیشنهاد می‌کنیم اگر به این نوازنده ترک علاقه پیدا کرده‌اید و آهنگ‌های او را به‌خوبی نمی‌شناسید. برای شروع به آهنگ «پرواز» از این نوازنده ترک گوش فرا دهید.

سیلا گنچ‌اوغلو

ترانه‌های این خواننده‌های ترک را حتما گوش کنید

سیلا (Sıla Gençoğlu)، یکی دیگر از خواننده‌های ترک است که حتماً نام او را باید به آرشیو خواننده‌های ترک خود اضافه کنید. او در شهر دنیزلی ترکیه در سال ۱۹۸۰ بدنیا آمد و فعالیت هنری وی به سال ۲۰۰۷ میلادی باز می‌گردد. اولین آلبوم او به سرعت در میان ۲۰ آلبوم پرفروش ترکیه قرار گرفت و موفقیت وی باعث شد در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ نیز دو آلبوم دیگر را از این خواننده شاهد باشیم.

این خواننده محبوب ترکی دوران نوجوانی خود را در شهر ازمیر گذراند و پس از مدتی نیز راهی پایتخت ترکیه شد. سیلا سبک جاز را در دانشگاه موسیقی استانبول فرا گرفته است. ترانه‌های سیلا نه تنها در ترکیه که بلکه در اروپا نیز طرفداران زیادی دارد و آهنگ «دان سونرا»، به‌معنی «بعد از» در سال ۲۰۰۸ به جدول ترانه‌های پرفروش اروپا راه پیدا کرد.

سیلا تاکنون ۶ آلبوم منتشر کرده و از آن دسته خواننده‌هایی به حساب می‌آید که علاقه‌ای به سیاست ندارند و در زمان کودتای سال ۲۰۱۶ ترکیه، مخالفت خود را با کودتا مطرح کرد. این خواننده خوش‌صدای ترک در زندگی شخصی، مشکلات زیادی داشته و همسرش احمد کورال بار‌ها او را مورد ضرب و شتم قرار داده است. به همین دلیل نیز فعالیت هنری سیلا گنچ‌اوغلو در سال‌های اخیر کمتر شده و انتظار داریم در آینده باز هم این خواننده ترک را در صحنه‌های موسیقی شاهد باشیم.

اوزان دوغلو

ترانه‌های این خواننده‌های ترک را حتما گوش کنید

کارشناسان موسیقی، دی‌جی‌ها را موسیقیدان قلمداد نمی‌کنند، اما انصافاً باید گفت بعضی از دی‌جی‌ها را سراغ داریم که کارشان از برترین موسیقیدان‌های دنیا چیزی کم ندارد. در این زمینه نیز دی‌جی اوزان دوغلو (Ozan Doğulu) در دنیای دی‌جی‌های ترک حرف اول را می‌زند. اوزان دوغلو در بهترین باشگاه‌های ترکی دی‌جی اجرا می‌کند و زمان پخش برنامه‌های او در این کلاب‌ها جای سوزن انداختن نیست.

اوزان به لحاظ خانوادگی نیز سهم خوبی از موسیقی دارد و پدر و برادرش دستی در موسیقی دارند، کنان (Kenan)، برادر اوزان دوغلو در مسابقه خوانندگی یوروویژن (Eurovision)، نیز شرکت کرده است. اوزان دوغلو برای اجرای برنامه‌های خودش گاه و بیگاه از برادرش نیز کمک می‌گیرد و اگر به فکر گوش فرا دادن به دی‌جی‌های اوزان دوغلو هستید پیشنهاد میکنیم آهنگ‌های اوزان دوغلو را با آلبوم «۱۳۰ BPM Moderato» شروع کنید.

سرتاب ارنر

ترانه‌های این خواننده‌های ترک را حتما گوش کنید

اگر برنامه‌های مسابقات موسیقی یوروویژن را دنبال کرده باشید احتمالاً سرتاب ارنر (Sertab Erener) را به خاطر دارید، این خواننده ترک توانست در سال ۲۰۰۳ برنده این مسابقات شود و از آن زمان به بعد اسم و رسم خوبی برای خودش در دنیای موسیقی ترک بدست آورد.

سرتاب متولد سال ۱۹۶۴ است و در کنار خوانندگی، ترانه‌سرایی نیز می‌کند و ساز می‌نوازد. او در رشته موسیقی کلاسیک تحصیل کرده و به همین دلیل نیز اوایل کار برای اجرای ترانه‌های پاپ مشکل داشت، اما در نهایت توانست تجربه‌اش را به خدمت بگیرد و به یکی از محبوب‌ترین خواننده‌های روز دنیای موسیقی ترک تبدیل شود. اولین آلبوم سرتاب در سال ۱۹۹۲ با کمک سزن آکسو، دیگر خواننده معروف ترک‌زبان عرضه شد. سرتاب ارنر که رگ و ریشه‌هایش از طرف مادری به نژاد عرب باز می‌گردد تاکنون ۱۲ آلبوم موسیقی منتشر کرده است. سرتاب ارنر در کنار خوانندگی، دستی در هنرپیشگی نیز دارد و چیزی حدود ۶ مجموعه تلویزیونی را در کارنامه‌اش شاهد هستیم.

اورهان گنجه‌بای

ترانه‌های این خواننده‌های ترک را حتما گوش کنید

صاحب‌نظران موسیقی ترک، اورهان گنجه‌بای را یکی پایه‌گذاران موسیقی این کشور می‌دانند و با موسیقی‌دانی طرف هستیم که در نواختن ۱۲ ساز مختلف موسیقی تسلط دارد. اورهان گنجه‌بای از ۶ سالگی موسیقی را شروع کرد و از همان زمان در زیر نظر استادان بزرگ موسیقی ترک آموزش دید.

او زمانی که تنها ۲۰ سال بیشتر نداشت در آزمون رادیو و تلویزیون ترکیه قبول شد و به مدت ۱۰ سال در رادیو و تلویزیون این کشور ساز باغلاما می‌نواخت. مدتی بعد نیز اورهان گنجه‌بای نوازندگی برای خوانندگان مطرح ترکی مانند «احمد سرزگین» و «نوری سسی‌گوزل» را شروع کرد و با دیگر آهنگسازان بزرگ ترک همکاری خود را آغاز نمود. سبک موسیقی اورهان گنجه‌بای در میان موسیقیدان‌های ترک به‌عنوان سبک «ارابسک» شناخته می‌شود در این سبک ملودی‌ها در ریتم و آهنگ عربی نواخته می‌شود. اورهان گنجه‌بای از دید کارشناسان موسیقی ترک به‌عنوان سلطان سبک موسیقی ارابسک شناخته شده است و این موارد باعث شده تا این موسیقی‌دان ترک به یکی از اسطوره‌های موسیقی این کشور تبدیل شود.

نیل کارا ابراهیم‌گیل

ترانه‌های این خواننده‌های ترک را حتما گوش کنید

نیل کارا (Nil Karaibrahimgil)، متولد سال ۱۹۷۶ است و تولد او در خانواده‌ای هنرمند باعث شد تا نیل کارا در بزرگسالی به هنرمندی تمام‌عیار تبدیل شود که در کنار خوانندگی، دستی در نویسندگی و مدلینگ نیز داشته باشد. او فعالیت هنری خود را از سن ۱۲ سالگی با نواختن پیانو شروع کرد. نیل کارا در دبیرستان نواختن گیتار را فرا گرفت و در دانشگاه در رشته علوم سیاسی تحصیل کرد. وی پس از فارغ‌التحصیلی در رشته تبلیغات مشغول به کار شد و در یکی از ویدئو‌های تبلیغاتی که ساخته بود از ترانه‌های ساخت خودش استفاده کرد و همین امر باعث شد تا صدای خوش نیل کارا به گوش علاقه‌مندان موسیقی برسد.

مدتی بعد نیز بخت به نیل رو کرد و فرصت همکاری با تارکان، یکی از ستاره‌های پرفروغ موسیقی معاصر ترکیه را بدست آورد، نیل کارا در سال ۲۰۱۰ با برادر سرتاب ارنر، دیگر خواننده موفق ترک در کنار رود نیل ازدواج کرد. این خواننده ترکی در حال حاضر ۵ آلبوم منتشر کرده و به لحاظ سبک لباس و پوشش نیز یکی از خواننده‌های جنجالی ترک به‌حساب می‌آید.

گی سو اکیول

ترانه‌های این خواننده‌های ترک را حتما گوش کنید

اگر به موسیقی ترک علاقه داشته باشید حتماً در جریان هستید که موسیقی این مرز و بوم در چند دهه اخیر دستخوش موج‌های نوینی بوده و این روز‌ها خواننده‌ها و موسیقی‌دان‌های با استعدادی را شاهد هستیم که حرف‌های بیشتری در دنیای موسیقی ترک برای گفتن دارند.

یکی از این خواننده‌ها را می‌توان گی سو اکیول (Gaye Su Akyol)، نام برد، گی سو در سال ۱۹۸۵ بدنیا آمد و همزمان با تولد، مادرش از دنیا رفت، در نتیجه گی سو را پدرش که یک هنرمند نقاش است به تنهایی بزرگ کرد. گی سو در رشته مردم‌شناسی در سال ۲۰۰۷ از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و قبل از اینکه تنهایی به خوانندگی مشغول شود، برای یک گروه موسیقی، خوانندگی می‌کرد.

گی سو اکیول در سبک راک ترانه می‌خواند و تاکنون ۳ آلبوم از او منتشر شده است. او در اجرای کنسرت نیز ید طولایی دارد و با توجه به سن و سالی که دارد مطمئن هستیم اگر اخبار خواننده‌های ترک را در آینده دنبال کنید بدون شک بیشتر از گی سو اکیول خواهید شنید.

باریش مانچو

ترانه‌های این خواننده‌های ترک را حتما گوش کنید

در ابتدای این مطلب برای شما گفتیم که دنیای موسیقی حد و مرزی ندارد، در انتهای این مطلب نیز برای اثبات بی‌حد و مرز بودن دنیای موسیقی برای شما از باریش مانچو (Barış Manço) می‌گوییم که خواننده‌ای ترک بود و تأثیر زیادی از الویس پریسلی، خواننده آمریکایی گرفته بود.

باریش در استانبول زاده شد و یکی از پرکارترین خواننده‌ها و موسیقی‌دان‌های ترک به‌حساب می‌آید، او در طول عمر خود نزدیک به ۲۰۰ ترانه ساخت و جوایز مختلفی را نیز از آن خود کرد که در میان این جایزه‌ها می‌توان به جایزه «هنرمند دولت»، اشاره کرد که در سال ۱۹۹۱ این جایزه از جانب دولت ترکیه به او اهدا شد. او که از دانشگاه پاموک قلعه، دکترای افتخاری گرفته و فرانسوی‌ها نیز به او نشان ادبیات و هنر این کشور را اهدا کرده‌اند بیشتر در سبک راک خوانندگی می‌کرد.

باریش مانچو خواننده بسیار مردمی بود و در کشور‌های محروم به‌نفع کودکان و فقرا، کنسرت‌های زیادی برگزار کرد. شوربختانه باید گفت عمر باریش به دنیا نبود و در سن ۵۵ سالگی به دلیل سکته قلبی از دنیا رفت. گفته می‌شود میلیون‌ها انسان علاقه‌مند به موسیقی در مراسم تشییع پیکر وی حضور داشتند.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از طرفداران موسیقی ترک هستید و خواننده یا موسیقیدان محبوبی را می‌شناسید، در قسمت نظرات نام و آهنگ‌های زیبای خواننده مورد نظر خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: matadornetwork

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آهنگهای سیمگه هم قشنگن

    • تورک

      هنر نزد ترکان است و بس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مبالغه و افراط در هيچ زمينه اى آخر و عاقبت خوبى به دنبال نداره
        اوضاع و اوحوال فعلى ما بهترين گواه بر صحت اين سخن است

      • بدون نام

        ترک خر

      • بدون نام

        یه فکری به حال عقده هات بکن.البته من ندیدم ترکیه ای ها ترکهای ایران رو تحویل بگیرند.شما هی خودتونو بهشون می چسبونید

    • رحیم رسولی کیا

      سلام باتشکراز دوستان وتهیه کنندگان برترین ها.... اما یه نکته درمورد این خوانندگان ترکی: درست هست که این آهنگ ها خوب وشنیدنی هستن اما آیا در مذهب شیعه واسلام گوش کردن به صدای زن حلال هست که این خوانندگان رو هم گذاشتین دراین مطلب؟؟؟؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از مرجع تقلیدت بپرس تقلید کن

      • بدون نام

        خواسته چیز خورش پیدا بشه ک ماشالله خودتو نشون دادی

      • بدون نام

        دقیقا
        کلا موسیقی های پاپ و راک ذهن و فکر رو آسیب میزنه چه برسه خواننده زن که اشکال شرعی هم داره
        یواش یواش تبلیغ برند مواد مخدر و سیگار رو هم باید شاهد باشیم مثل موسیقی های چرند ترک!!!

      • آرش

        آفرین حرف حق رو زدی

      • پویان ۳۶

        برو بابا ادم دگم رادیکال ....کی میشه جامعه از دست شماها راحت بشه ولمون کنین بابا خستمون کردین....

      • احمدد

        حرام است حرام شما گوش نده داداش

      • بدون نام

        شما گوش نده

      • بدون نام

        بسمه تعلی
        سلام علیکم
        تا وقتی آدم های ابلهی مثل تو در این سرزمین زندگی میکنن وضعیت همینی هست که میبینی
        از کی مردم ما اینطوری شدن؟؟؟

      • بدون نام

        کاشکی وسط تایپ کردن به اذن خدا خشک شی ما راحت شیم

      • بدون نام

        شماها فکر کردید فقط مردها موسیقی گوش میدن؟؟ اصلا محور کائنات نرینه هان.هه

      • بدون نام

        گمشو برو صدای خر ضبط کن صبح تاشب گوش بده

      • حمید

        چرت نگو اَفَندی،،،تو برو رساله بخونو محمودکریمی گوش کن،،جایی که به شعبه تو نمیخوره نظر نده

    • بدون نام

      ابراهیم تاتلیس .ابرو.سیبل جان.ماهسون .امراه.و....

    • آیهان صیادی

      ممنون از مطلب جالب و زیباتون،،لازمه چند خواننده که پایه گذار و در واقع از ستونهای موسیقی ترک هستن رو معرفی کنم،،۱_زکی مورن که از او بعنوان خورشید بدون غروب یاد میشه ۲_مسلم گورسس که جزو بهترین خواننده های سبک آرابسک هستش ۳_کایاهان که خواننده و آهنگساز معروف ترکیه بود و ترانه معروف (آشک هیکایسی )جزو هیتهای زمان خودش در ترکیه اروپا و حتی ایران بود و ترانه های بسیار معروف دیگری نیز ساخته هر سه این هنرمندان جزو تراز اولهای موسیقی ترک بودند که در قید حیات نیستن از هنرمندان زنده بسیار معروف میتوان به بلنت ارسوی اشاره کرد که جزو خواننده های بسیار معروف با وسعت صدای بسیار بالا ترکیه هستش که آشنایی کامل به موسیقی ترکیه و سبک اصیل درباری آن دارد و جزو حافظه های زنده موسیقی ترکیه به شمار میرود البته خواننده های بسیار معروف دیگری همچون احمد کایا_یلدز تیلبه _ کیباریه _ ابرو گوندش_ سیبل جان_ سلدا باغجان _ سرکان کایا _ گروه ام اف او _ و.....بسیار هنرمندان دیگر که مجال نوشتن بسیار می طلبد، ،ببخشید یه مقدار مطلب دراز شد بهر حال خواستم مطالبی را به این پست زیباتون علاوه کنم ممنون از بردباریتون

      پاسخ ها

      • حمید

        عالی بود افندی ،،عالی

    • رسول

      پس آرمان های... چی میشه؟!

    • تد

      آقا ابراهیم تاتلیسس و باریش مانچو با اختلاف بهتریت خواننده های ترکیه هستن و کلی از خواننده های بزرگ الان رو این دو بزرگوار معرفی کردن

    • بدون نام

      خاک تو سرتون این همه خواننده خوب و خوش صدا داریم واس ترکیه و ترکا تبلیغ میکنین .
      بنده خدا مهران صفوی از همین کاراتون دغ مرگ شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما اول برید اسم خواننده های کشورتون رو یاد بگیرید بعدا نظر بدید.بهنام صفوی،روحش شاد

      • بدون نام

        خاک تو سر خودت

      • بدون نام

        خاک تو سر نادون هایی مثل تو..خواننده های کشورمون جای خودش رو داره و همه میشناسنشون..هدف معرفی خواننده های ترک این بود که بد نیست که صدای اونا رو هم گوش کنیم..چه ربط به بهنام صفوی یا خواننده ایران داره.خیلی داغونی

      • بهروز

        ایشون مهران نبود بهنامبود

      • بدون نام

        دقیقا
        برترین ها مطلب نداره تبلیغ موسیقی های داغون ترکی رو میکنه!

      • بدون نام

        مهران کیه

      • بدون نام

        بهنام

      • پویان ۳۶

        مهران نه بهنام

      • Arzin 888

        اولا بهنام صفوی هستش ثانیا هیچ ربطی نداره که شما بخوای با موسیقیدانان کشورهای دیگه آشنا بشی ثالثا تعداد زیادی ترک زبان در ایران وجود داره که عاشق موسیقی ترکیه هستن همچنین از هموطن فارس زبان هم خیلی ها علاقه مند به موسیقی ترکی هستند

      • ایلیا

        منظورش بهنام صفوی

      • بدون نام

        سیییییییحدییییییررر

      • مریم

        تو حتی اسم صفوی و هم نمیدونی خاک تو سرررر

      • بدون نام

        نترکی از شدت نژادپرستی خونت!!!

      • بدون نام

        موسیقی پاپ جدید ایران واقعا جفنگه.انگار روی اوپس اوپس روضه می خونن.همه شون هم مردند

      • بدون نام

        ۸:۴۶
        می بینی چقدر بده نژادپرستی که همیشه تو و امثالت درحالش هستید و در حال عقده گشایی ازش عبرت بگیر

      • بدون نام

        چه معنی داره آخه عقب افتاده اینهمه بازیگر خوب داریم پس ؟.میخوری میری فیلم هالیوودی نگاه میکنی

    • سام

      سلطان فقط امراه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        استغفرالله

    • رهگذر

      سیبل جان چی؟
      خخخخ

    • pari

      خیلی ها رو ننوشتین مثل مصطفی ججلی و مصطفی صندل و گوکهان تپه و ....

    • بدون نام

      گوش دادن به صدای زن حرام نیس مگه؟
      اگه حرامه که دارید ترویج منکر میکنید
      اگه حرام نیست چرا تلویزیون پخش نمیکنه و به خانما اجازه خوانندگی نمیدن؟
      کاش به جای اینکه یه آدم تو ایران متولد بشم یه کرم خاکی تو ترینیدات و توباگو متولد میشدم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیز جان الانم انگار طرز فکرت با همون کرم خاکی زیاد توفیری نداره ها!
        چرا نمیخوای یاد بگیری اعتقادات شخصی خودت رو داشته باشه و نکنیشون تو حلقوم بقیه؟اگه حرامه شما گوش نده و به انتخاب بقیای که میخوان گوش بدن هم احترام بذار

    • من

      با توجه به اینکه خوانندگی زن در اسلام حرام است، چرا رسانه ای مثل برترین ها به تبلیغ خوانندگان زن پرداخته است؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر تو کوچیکی
        نود درصد ایران غیر مسلمونه
        شما اقلیتی
        کوچولو

      • بدون نام

        بالای 98 درصد ایران به جهوری اسلامی رای دادن پس مسلمان بودن پس الکی مردم کشور رو نامسلمون خطاب نکن
        اتفاقا مردم ایران بسیار خوب و دوست داشتنی هستن اگر رسانه ها خرابشون نکنن

    • M

      احمدکایا چرا بین گزینه ها نیست ؟

    • بدون نام

      که چی بشه؟ تو گوش کن ما دوست نداریم

    • بابک

      واقعا خواننده های خوبین.یه عمره داریم با ترانه هاشون خاطره میسازیم.
      استعداد عجیبی تو مو سیقی دارن.یاشاسین

    • دانیال

      آجدا پکان - احمد کایا - ادیپ آک بایرام - گولدن کارابوجاک - نشه کارابوجاک - سیبل جان و... سنبل موسیقی ترکیه هم که ابراهیم تاتلیسس. چرا از اینا نام برده نشده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطلب تبلیغیه و سلیقه شخصی فقط!

    • احمد

      سلطان صدا ماهسون کیرمیزی گل و نمیگین معلومه از موسیقی هیچی حالیتون نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خز و جوات

    • بدون نام

      گایَه سو، پینهانی،گورکم شَن،
      اسماشونو چرا اشتباه نوشتین؟

    • بدون نام

      خوبه ننوشتی ابرو گوندش وگرنه ازتون نا امید میشدم. ابرو گوندش آهنگ ترانه هاش قشنگه ولی صدای خودش افتضاحه. گروه تکسیم واقعا عالیه. اون نوازنده ساز بادی با ظافر یوسف اجرای عالی داشت

    • صفدر

      فقط مراد بز

    • رضا

      اگر مسلمان شیعه هستید. گوش کردن به خواننده زن مجاز نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عقیدت مال خودت داعشی

      • بدون نام

        سعادتش را نداشتیم متاسفانه

      • بدون نام

        داعش که کافر بودن و ساخت آمریکا و ترکیه
        ایرانی نبودن

    • بدون نام

      یعنی در این لیست ابرو گوندش جایی نداشت؟این لیست کاملا سلیقه ای بود.جای خیلی ها خالی در این لیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ابرو گوندش صداش مزخرفه

    • بدون نام

      الان یه عده اسکل میان میگن چرا خواننده زن معرفی کردی-_-

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسکل بی دین ها هستن
        دینداری عین عقلانیت است و بی دینی عین سفاهت

    • سید مجتبی جدی

      کمی فکر به نظرم لازمه ! واقعا دارین چیکار میکنین ؟ ماه رمضان ، ماه بندگی ، ماه نزول قرآن ....انوقت معرفی خواننده زن ترک برای روزه داران .کلمه خجالت به نظرم کوچیک میاد برای مطلبتون.دین خود تون رو به دنیای دیگران نفروشیداقا.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ...نزن بابا

      • بدون نام

        در این دنیای وانفسا انسانهایی که بر دین خود باقی بمانند بسیار اندک هستند.

    • بدون نام

      بلد نیست مطالب خوب تولید کنین چرا مطالب بد تولید میکنین؟!
      موسیقی اراده و شخصیت انسان رو تضعیف میکنه ذهن رو اسیر میکنه و قدرت خلاقیت رو از آدم میگیره مخصوصا این مدل موسیقی ها...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صدای عرعر میدی

    • بدون نام

      پس‌حادیثه وسیمگه کجان

    • بدون نام

      خوبه شنیدن صدای زن حرومه ها حالا برای ترکا تبلیغ میکنین
      تو شاهنامه بین ایران و توران همیشه جنگ بوده تو جامعه خودمون هم ترکا همه جا گند میزنن هر جا باشن کارگرشون از کار میزنه مسعولشون هم پول بیتالمال بالا میکشه خودمون داریم میبینیم کسی هم نگه, پدر خود من ترکه ۲۰۰ میلیون سرشو کلاه گذاشتن مثل بچه ها خیلی کم عقلن ترکا اگه هم ترکیه پیشرفت میکنه به این خاطره که ما داریم درجا میزنیم وگرنه با ژاپن و کره و اروپا قابل مقایسه نیستن

      پاسخ ها

      • چنگیزخان

        چرت نگو خود ایران یه کلمه تورکی هست و در اصل عیران هست که بخشی از توران(ترکستان) به شمار میرفته
        فردوسی ورداشته تاریخ رو جعل کرده

      • بدون نام

        نام ایران 5000 سال قدمت داره
        تاریخ ترک ها که به 700 سال هم نمیرسه
        وقتی فریدون قلمروی خودش رو بین پسراش تقسیم میکرد
        ایرج نام سرزمین خودش رو گذاشت ایران
        تورج هم مال خودشو گذاشت توران
        و رود جیحون در ازبکستان امروزی مرز بین ایران و توران شد
        تازه الان دیگه کشوری به اسم توران وجود نداره و به چند کشور کوچولو تقسیم شده قزاقستان و ازبکستان و قرقیزستان و ... و این نام ایران که تا ابد باقی خواهد ماند

      • بدون نام

        این عیران رو از کجات دراوردی پان تورک احمق

    • بدون نام

      خیلی دوست دارم اهنگ ترکی،البته در صورتیکه ترجمشو هم بدونم...

    • صفدر

      فقط مراد بز...صفدر هستم

    • بدون نام

      سزن فوق العادس من که عاشقشم و تمام آلبوم هاش رو گوش کردم

    • بدون نام

      چیه بابا حرامه حرامه راه انداختین مثلا شما خودتون اصلا آهنگ با صداز زن گوش نکردین
      اگه گوش نکردزن مشکل خودتونه
      به نظرم کم گوه خوری کنید :/

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی ادب بودنت نشون میده صدای زن گوش میکنی

      • بدون نام

        چقدر بی ادبی. معلومه تربیت خانوادگیت صفره

      • بدون نام

        بی ادبی چه ربطی به صدای زن داره

      • بدون نام

        بی دینی یعنی نادانی

    • بابک اردبیلی

      اون هموطنایی که به ترکا توهین میکنن خواستم بهشون بگم
      نظر شما اصلا برای ما ترکا مهم نیست.چون اصلا خودش شما چی هستین که نظرتون چی باشه.تو دنیا آریایی ها به وحشی گری فساد عقده ای بازی اعتیاد و... معروفند.البته اگه کسی بشناسدتون.خیلیا ایرانو یک کشور عربی با زبان عربی و افغانی میشناسند.
      ولی ترکا همه جا شناخته شده و شاخص اند.پس بیخومد خودتونو خسته نکنین.ما ترکا اصلا به شما فکرم نمیکنیم که نظرتون برامون مهمم باشه.خوش باشین با کوروش خیالی و افغانیتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افغانی ها خودشون در اصل از نژاد ترک هستن که زبانشون با گذشت زمان فارسی شده

      • بدون نام

        بس کن دیگه آقا. هر محیطی را تا به لجن نکشید دست بردار نیستید. اونا که توهین کردند کثافت خوردند شما دیگه ادامه نده

    • بدون نام

      بابک اردبیلی تو که کلا روانی هستی،بیکار هم هستی انگار ،همه جا هستی همین حرف های تکراری رو می گی ، ما هم در جواب ات جوابهای تکراری میدیم که شما ایران غارت کردید و ویران ،یاد گرفتید رفتید روم شرقی پیاده کردید ،شما ها افغانی های ترکیه هستید ترکیه که هر چی داره از اروپا داره .
      تورک اصل اتفاقا همون افغانیا هستند ،نه ترکیه ایای رومی ،مردای ترک زنهای رومی رو دیدن هر کدوم هفت هشت ده تا گرفتن حاصل شد بچه های دو رگه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خود تو هم درست مانند بابک یک روانی هستی
        شما قبیله پرستهای روانی همتون سر و ته یک چیز هستید

    • بدون نام

      در ضمن وحشی گری رو احتمالا ما از تورکای مغول یاد گرفتیم هنرتون چشم درآوردن بوده

      کم لشگر کشی کردید به ارمنستان و گرجستان و نسل کشی راه انداختید ؟یا آقا محمد خان چشمهای چندین هزار از مردم کرمان درآورد؟ روانی وسواس !
      چشم بچه خودشون رو در می آوردن چه رسد به بقیه !
      برو پیش یکی از خودت تعریف کن که گذشته ات رو ندونه

      در

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوشا به سعادتت که از دیرباز هرچی گند و گوه بوده از این و اون یاد گرفتید تا الان

    • بدون نام

      اونی که گفته خر،پارس نکنه

    • بدون نام

      خیلی بی انصافید پس کو احمد کایا

    • بدون نام

      بس بگردید و بگردد روزگار دل به دنیا درنبندد هوشیار

      تورکها یه روزگاری غلام بودن

      حافظ میگه :
      یا رب این نودولتان را با خر خودشان نشان
      کاین همه ناز از غلام تورک و استر می کنند

      مثلا سلجوقیان غلامان غزنویان بودن ،یا در دربار عباسیان و بنی امیه بیشتر غلامان تورک بودن ،
      ببینید یا خیلی ساده بودن و یا برعکس خیلی عصبی و جنگجو و.ویرانگر ،حد وسط نداشته اند .

      منتها کار براشون عار نبود رفتن ،مهاجرت کردن ،شاگردی کردن ،پادویی کردن و یاد گرفتن ،و دارن پیشرفت می کنند .

    • کوروش صغیر

      از پارسهای عزیز خواهش دارم کمتر پارس کنند.

    • m.gh

      همتون احمقید

    • بدون نام

      متاسفم واقعا
      ما چه با زبان فارسی و چه ترکی داریم یه موضوع رو فراموش میکنیم که هممون تو ایران زندگی میکنیم چه خوشمون بیاد و چه نه الان که داشتم نظرات رو میخوندم حالم از این همه توهین گرفته شد وقتی داریم خودمون با همدیگه همچین کاری میکنم چه انتظاری میشه داشت از یه مشت ژن خوک که دارن دولت رو میگردونن پس حقمونه پدرمونو دربیارن

    • فاطمه

      خوب بود

    • shiva

      فقط الیاس❤

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج