۸۵۹۸۱۱
۳۱ نظر
۵۰۱۶
۳۱ نظر
۵۰۱۶
پ

قیمت ارز تا کجا بالا می‌رود؟

سید کمال سیدعلی گفت: قیمت فعلی دلار در بازار آزاد ایران منطق اقتصادی ندارد.

خبرآنلاین: سید کمال سیدعلی گفت: قیمت فعلی دلار در بازار آزاد ایران منطق اقتصادی ندارد.

معاون اسبق ارزی بانک مرکزی افزود: قیمت ارز در بازار در حالی افزایش می یابد که بررسی ها نشان می دهد این افزایش منطق اقتصادی ندارد و اتفاقات اخیر تماما تحت تاثیر فشارهای سیاسی آمریکا علیه ایران رخ می دهد.

این کارشناس ارزی با اشاره به اینکه در بدبینانه ترین سناریوها، قیمت واقعی ارز در ایران نمی تواند بیش از ۱۲ هزار تومان باشد، گفت: اگر از نظر اقتصادی حساب کنیم ارز باید در کانال یازده تا دوازده هزار تومان بایستد اما تشدید فشارها جو روانی بازار را به هم می ریزد و مقابله با این وضعیت نیز تدابیر خاص این شرایط را می طلبد.

او گفت: پیش از این نیز دلار تا قیمت ۱۸ هزار تومان پیشروی کرده است اما دیدیم که با کنترل معاملات و ... قیمت به حدود ۱۱ هزار تومان برگردانده شد اما در شرایط فعلی طبیعتا لازم است از ابزارهای متناسب با این وضعیت استفاده کنیم.

او با تاکید بر اینکه نگرانی مردم از کاهش ارزش پول ملی به جاست، اضافه کرد: البته آنچه در بازار رخ می دهد تحت تاثیر سوءمدیریت نیست و باید بین سوء مدیریت و تنش سیاسی و فشار بر بازار فاصله گذاری کرد.

این کارشناس در پاسخ به این سئوال که قیمت ارز تا کجا بالا می‌رود؟ گفت: قیمت ارز تحت تاثیر فشار سیاسی بالا می رود و نمی‌توان حد خاصی برایش تصور کرد اما باز هم تاکید می‌کنم این قیمت ماندگار نیست.

سید علی در پاسخ به این سئوال که آیا پیش بینی می کنید روند افزایشی قیمت ارز ادامه یابد؟ گفت: طبیعی است که ما در ابتدای فشار جدید سیاسی قرار داریم و ممکن است این تنش ها به رشد قیمت دامن بزند اما مهم افزایش قیمت نیست، مهم این است که ورود به بازار در این شرایط خطرناک است چرا که قبلا هم دیدم کسانی که دلار ۱۸ هزار تومان خریدند، ضرر کردند.

او در توضیح این مطلب اضافه کرد: به عبارت دیگر مردم باید از ورود به بازار پرهیز کنند، این پرهیز هم به نفع خودشان است هم به نفع سیاستگذار چرا که از دامن زدن به التهاب پیشگیری می کند و مانع از بازی کردن ما در زمین دشمن خواهد شد.

سید علی گفت: اطمینان می‌دهم با توجه به تجربه ارزی، این قیمت‌ها ماندگار نیست و از منظر اقتصادی نیز این عدم ماندگاری قابل اثبات خواهد بود.

او افزود: در حقیقت قیمت واقعی ارز قیمتی است که خرید و فروش به آن در جامعه صورت گیرد. شما ببنید، یک خودروی سی هزار دلاری در شرایط کنونی به قیمت یک میلیارد و سیصد میلیون تومان فروخته می‌شود در حالی که قیمت آن باید حدود ۶۰۰ میلیون تومان، در بدبینانه ترین حالت باشد، حالا چه اتفاقی رخ داده؟ بازار قفل شده است و دیگر کسی خرید نمی کند، همین مولفه نشان می دهد قیمت ها غیرواقعی است و ماندگاری نخواهد داشت.

او اضافه کرد: بی تردید اگر فشار سیاسی از دوش اقتصاد ایران برداشته شود حباب قیمت ارز تخلیه خواخد شد و بی تردید این اتفاق نیز رخ خواهد داد چرا که این شرایط نمی‌تواند ماندگار باشد و به هر حال تدبیری برای برون رفت از این وضعیت اندیشیده می شود.

این کارشناس در پاسخ به این سئوال که آیا پیش بینی می‌کنید مذاکره ای بین ایران و آمریکا رخ دهد؟ گفت: شخصا معتقدم مذاکره در این وضعیت به صلاح نیست، باید در موقعیتی آرامتر دست به مذاکره زد، یعنی زمانی که فشارها کاهش یافته و تنش‌ها کنترل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فتا

      مذاکر کنید تا مردم بدبختر نشدن چرا کم نمیاورید شما باختید همین

    • بدون نام

      تا عرض معذرت به عرش اعلا میرسد فکر کنم تا ۱۰۰ هزار تومان خوبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از نظر وجود نقدینگی و ذخیره ارزی بیش از ۵۰تومن پولی نیست تبدیل به ارز شه ولی تا۵۰ به صورت روانی و نه اقتصادی جا داره

    • سارا

      با کاهش فروش نفت و افزایش بیشتر تحریم ها منابع ارزی کمتر میشه و این باعث میشه تا چند ماه دیگه قیمت دلار به بالای بیست هزار تومان هم برسه و افزایش قیمت کالاهای اساسی را به دنبال دارد پس تا میتونید سرمایتون رو تبدیل کنید به دلار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کامنت این مزدورها رو تایید نکن

      • بهزاد تهرانی

        این آقای دلال با نام مستعار سارا، به صورت هدفمند و از پیش تعیین شده در تمامی اخبار اقتصادی مجله برترینها (میتونید چک کنید) اقدام به شایعه پراکنی و نشر اکاذیب برای تشویش اذهان عمومی میکند.
        فقط جو روانی که مردم و جامعه ایرانو به فنا داده.
        التماس تفکر

      • بدون نام

        انوقت فکر کردی همه چیز هم سر جاش میمونه؟! جمع کن بساطتو. وقتی جنگ شروع شد که شده یا آخرش به توافق قطعا رسید قیافه شما دلار جمع کنها دیدنیه.

      • بدون نام

        شما کارشناس شبکه منوتو نیستید؟ همون که می گفت دزدی کنید از همدیگه

      • ژیلا اکبری

        چرا جو سازی می کنید...

    • سارا

      با کاهش فروش نفت و افزایش بیشتر تحریم ها منابع ارزی کمتر میشه و این باعث میشه تا چند ماه دیگه قیمت دلار به بالای بیست هزار تومان هم برسه و افزایش قیمت کالاهای اساسی را به دنبال دارد پس تا میتونید سرمایتون رو تبدیل کنید به دلار

    • سارا

      با کاهش فروش نفت و افزایش بیشتر تحریم ها منابع ارزی کمتر میشه و این باعث میشه تا چند ماه دیگه قیمت دلار به بالای بیست هزار تومان هم برسه و افزایش قیمت کالاهای اساسی را به دنبال دارد پس تا میتونید سرمایتون رو تبدیل کنید به دلار

      پاسخ ها

      • محمود

        سارا خانم جو روانی ایجاد نکنید مردم را بدبخت نکنید کسی از سیاست خبر نداره چند روزی از مسئولین خبری نیست فک کنم یه کارهایی میکنن فقط هم بخاطر موندن خودشون مذاکره هن میکنند

    • محمود

      این سارا خانم کیه همه جا این پست را میگذاره نکنه دلال دلاره

    • راد

      جام زهر رو زودتر بنوشیدددد.

    • بدون نام

      لعنت بر خامنه ای ملعون

    • بدون نام

      خدایش من امتحانش کردم هر وقت یه مسئول گفت قیمت ارز نباید افزایش پیدا کنه ، فرداش هزار تومن رفته روش خخخ

    • بدون نام

      وقتی رئیس اجرایی میگه ما میخواستیم دلار گرون کنیم نمیشد بعد میگی منطق نداره ؟ کدوم یکی از کارای روحانی منطق داشته ؟

    • بدون نام

      تا وقتی که حسن برود

    • بدون نام

      اقادلار به صد هزار هم برسه ما ایستاده ایم ناراحت نشید اینجا ایرانه

    • بدون نام

      این اقایون کارشناس یادشون رفته دلار 4200 دولت اعلام کردم گفت قیمت واقعی همینه و بس .مردم به حرف اقایون گوش کردن سرمایه انان به یک سوم یا حداقل نصف شد مردم چه گناهی دارند افرادی نا بلد دارن پس النداز سالها زحمتشون و از بین میبرن مخصوصا افراد ابرو دار مسن که برای کمک خرجی هرچه داشتن در بانک گذاشتن همه که نمیتونند دلار و طلا و ماشین و...بخرند بفروشند وقتی گوشت میشه 120 تومان قدرت خرید مردم خیلی ضعیف میشه و بیماری و بزهکاری زیاد ....واقعنکه

    • کامران

      تا اخر لیاقت ترامپ!
      وبی لیاقتی مسئولان تبخیر امید!؟

    • بدون نام

      نگران انها نباشید که ضرر کردن چون داره قیمتش از 18 رد میکنه زیاد دور نیست

    • بدون نام

      ۲۵

    • قاسم کرمی 1359

      تا به کجا می‌برد این ارز مرا#سوی فنا می‌برد این ارز مرا

    • بدون نام

      وقتی قاچاق به سمت خارج صورت میگیرد یعنی قیمت ارز از مقدار واقعی خیلی گرانتر است
      برعکس، وقتی قاچاق به سمت داخل صورت میگیرد یعنی قیمت ارز از مقدار واقعی خیلی ارزانتر است

      این مساله بسیار ساده را متاسفانه دولتمردان ما نمیدانند و مثل احمق ها یا نرخ برابری را خیلی پایین یا خیلی بالا در نظر می گیرند و عملا تیشه به ریشه کشور می زنند.

      البته تخمین قیمت در آینده با توجه به پیش بینیهای سیاسی و اقتصادی و ... نیز در قیمت فعلی مهم است و بازار بسیار بسیار هوشمندانه تر از دولتمردان کم ذهن ما عمل می کند.

    • بدون نام

      تا جایی که دیگه چند اقا واقازاده تو ایران زنده بمونند

    • کامران تهرانی

      دنبال منطق نباش برادر. فلسفه میگه صندوق دولت نباید خالی بمونه.

    • بدون نام

      اگر کالای ایرانی مصرف کنیم وقناعت داشته باشیم واز همه مهمتر به انقلاب وفادار وایمان قلبی داشته باشیم چدولت باگرانفروشان مثل دزدها برخورد نکند ودستهای خودیها رااز رانت قطع کند ارز بشود ۱۰۰۰۰۰۰وکسی نخرد مملکت درست میشود وگرنه کلیه مسئولین از جیب ملت میخورند وبدنبال سودجویان که خدارا نمیشناسند وفقط پول را میشناند باید وقت بگذارند وبدوبدو بکنند مرگ بر فرصت طلب سودجوی که دراصل سرباز دشمن مملکت است

    • بدون نام

      برادری که میگویید مذاکره کنید تا مردم بدبخت نشده اند غربی ها این خصلت کفتار صفتانه خودرا رها نمیکنند که اگر یک گام بیای عقب انها هم میرن عقب . بلکه دوقدم جلوتر میان میبینی که ترامپ به عربستان چی میگه میگه باید بما بیشتر پول بدین بله برادر

    • بدون نام

      این بنده خذاکارشناس احیانا سیکل نداره؟ عامو دلار رودولت بالا پایین میکنه خودشونم گفتند بااجازه مجلس می کنیم ازطرفی ازامروز فروش نفت تعطیل میشه ببینیم دلار اگر12 تومن شد من داروندارم رومیفروشم میرم ازایران

    • مسعود

      سلام قیمت ارز تا حد بی عرضگی ونادانی مسیولان بالا خواهد رفت. عین واقعیت است وجواب ندهید که غیر قابل انتشار است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج