جاباما
۸۵۹۸۳۵
۴ نظر
۵۰۴۲
۴ نظر
۵۰۴۲
پ

خواننده‌های مشهور چگونه از حنجره‎شان محافظت می‌کنند؟

برای کسانی که با خوانندگی، گویندگی، صداپیشگی و به طور کلی با صدایشان سر و کار دارند بدون شک حنجره یکی از مهمترین و با ارزش ترین دارایی ها به حساب می آید. به همین خاطر مراقبت از حنجره و تارهای صوتی بسیار مهم و حیاتی ست. اگر دوست دارید بدانید که خواننده های مشهور چگونه از حنجره شان مراقبت می کنند، در ادامه با ما همراه باشید.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: برای کسانی که با خوانندگی، گویندگی، صداپیشگی و به طور کلی با صدایشان سر و کار دارند بدون شک حنجره یکی از مهمترین و با ارزش ترین دارایی ها به حساب می آید. به همین خاطر مراقبت از حنجره و تارهای صوتی بسیار مهم و حیاتی ست. اگر دوست دارید بدانید که خواننده های مشهور چگونه از حنجره شان مراقبت می کنند، در ادامه با ما همراه باشید.

خواننده‌های مشهور چگونه از حنجره‎شان محافظت می‌کنند؟

بدن خود را هیدراته می‌کنند

یکی از کارهایی که خوانندگان مشهور برای حفاظت از حنجره هایشان انجام می دهند، هیدراته نگه داشتن تارهای صورتی شان است. خواندن با تارهای خشک، به گلو آسیب می رساند، از این رو آنها با نوشیدن آب ولرم، تارهای صوتی خود را برای خواندن آماده می کنند. آنها روزانه حداقل 10 لیوان آب می نوشند. البته دمای آب نیز برای خواننده ها اهمیت زیادی دارد. برخلاف آب سرد که موجب گلودرد می شود، آب ولرم برای آنها بهترین گزینه است.

از مصرف کافئین خودداری می کنند

خوانندگان مشهور جهان مراقب مصرف کافئین خود هستند. آنها از مصرف مواد کافئین دار مانند هات چاکلت، پپسی، قهوه یا حتی بستنی که مقدار ناچیزی کافئین دارد، خودداری می کنند. بنابراین اگر شما هم نمی خواهید که به تارهای صوتی تان آسیب برسانید، بهتر است که بیشتر مراقب مصرف کافئین تان باشید. اما دلیل این که خواننده ها از مصرف این ماده خودداری می کنند چیست؟ کافئین گلو را خشک کرده و در نهایت منجر به گلودرد می شود. آیا چیزی بدتر از گلودرد برای یک خواننده وجود دارد؟

گلویشان را پاکسازی می کنند

خوانندگان به اهمیت پاکسازی گلویشان آگاهند. آنها هر از گاهی به شیوه های خانگی، گلویشان را پاکسازی می کنند. روش های زیادی برای این کار وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • یکی از درمان های خانگی برای پاکسازی گلو ترکیب عسل و لیمو است. در یک لیوان آب، یک قاشق عسل و مقداری آب لیمو بریزید و آن را بنوشید. این معجون نه تنها گلو را نرم و روان می کند، بلکه برای التهاب و گلودرد نیز به کار می آید.
  • محیط خشک روی تارهای صوتی اثر بدی می گذارد، از این رو اگر به خانه خواننده های مشهوری که در آب و هوای خشک زندگی می کنند، بروید می بینید که با دستگاهی محیط خانه شان را مرطوب نگه می دارند. این کار التهاب گلوی آنها را نیز کاهش می دهد.

جیغ نمی زنند

از آن جا که تارهای صوتی عضله است، در صورت استفاده بیش ‌از حد یا نادرست، خسته می‌ شود. به عنوان مثال جیغ زدن می ‌تواند به خستگی مفرط تار صوتی و خشن شدن صدا منجر شود. اما از طرفی خواننده ها، به خصوص خواننده های راک، مجبورند که در کنسرت هاشان فریاد بکشند. در این شرایط آنها سعی می کنند که در مواقع دیگر خیلی به تارهای صوتی شان فشار نیاورند تا در مواقع نیاز بتوانند از آنها نهایت استفاده را بکنند.

مراقب رژیم غذایی شان هستند

بیماری ریفلاکس برای خوانندگان مانند سم است. در این حالت اسید معده به مری و گلو بر می ‌گردد که نتیجه آن بر آمدگی گلو و گاهی تغییر صدا می باشد. این یکی از مشکلات رایجی ست که خواننده های زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند که دلیلش هم هضم نامناسب غذاست. از این رو ستاره ها، به خصوص قبل از اجرا و کنسرت هایی که دارند، به تغذیه شان اهمیت زیادی می دهند.

خواننده‌های مشهور چگونه از حنجره‎شان محافظت می‌کنند؟

قبل از اجرا، صدایشان را گرم می کنند

درست شبیه ورزشکاران که قبل از شروع ورزش عضلات شان را گرم می کنند، خوانندگان هم قبل از خواندن، تارهای صورتی شان را گرم می کنند تا صدایی صاف تر، محدوده صدایی وسیع تر و با تسلط بالاتر داشته باشند. در واقع آنها با گرم کردن صدایشان از آسیب های احتمالی و به اصطلاح گرفتگی صدایشان جلوگیری می کنند.

اما خوانندگان چگونه صدایشان را گرم می کنند؟ اگر شما هم می خواهید صدایتان را گرم کنید، به روش زیر عمل کنید:

  • یکی از ترانه های دلخواه خودتان را زمزمه کنید. سعی کنید آوازی را انتخاب کنید که بیشترین حرکت را به لب و دهان شما می دهد.
  • وانمود کنید که دارید آدامس می جوید. عضلات فک بالا و پایین را حرکت دهید و خوب آنها را آماده کنید.
  • زبانتان را در دهان بچرخانید. شاید احساس کرده باشید که گاهی تنش های روانی در عقب زبان شما جمع می شود. این حرکت، گرفتگی های احتمالی را برطرف می کند.
  • دهان خود را به شدت تمام به شکل آ، ای و او درآورید. سعی کنید چند بار این صداها را با صدای بلند و حرکت افراطی دهان ادا کنید. یکی از مهمترین ورزش های آنها تمرین تنفس است. در واقع آنها با تنفس های درست و پی در پی گلویشان را برای خوانندگی آماده می کنند.

غذاهای تند مصرف نمی کنند

برخی از مواد خوراکی و غذاها می‌توانند بر صدای ما اثر منفی داشته باشند. اکثر خواننده های حرفه ای از مصرف غذاهای تند خودداری می کنند زیرا موجب تحریک حنجره می شود. علاوه بر آن، غذاهای تند و پرادویه می‌‌توانند منجر به حرکت اسید معده به سمت مری و یا حلق شده و سوزش سردل ایجاد کنند که آن بر تارهای صوتی تاثیر منفی می گذارد.

از دئودورانت ها استفاده نمی کنند

شاید این مورد برایتان عجیب باشد اما حتی اسپری های آئروسل و دئودورانت ها هم می توانند روی تارهای صوتی تاثیر منفی بگذارند. این لوازم به دلیل مواد شیمیایی که دارند می توانند در تارهای صوتی ایجاد حساسیت کنند. از این رو خواننده ها از اسپری های آئروسل و دئودورانت هایی استفاده می کنند که حاوی مواد شیمیایی کمتری باشد.

منبع: listontap

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا ناصری

      حنجره ی طلایی فقط جنیفر لوپز
      با تشکر از سایت خوب برترین ها دست شما درد نکند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بمیر

      • بی نام

        فقط شکیرا

      • بدون نام

        نظر طلایی فقط ناصری
        ماشاالله خیلی هم چشم چرون و هیز تشریف دارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج