۸۵۹۹۶۰
۱۰ نظر
۵۰۰۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
پ

استقلال سوار بر قطار بی‌مقصد!

افشاگری‌های تازه علی خطیر و پندار توفیقی علیه هم گویای عمق تخلفاتی است که در باشگاه استقلال انجام می‌‌شود. خطاهایی که اگر استقلال همچنان در کورس بود باز هم از نظرها پنهان می‌ماند.

ایران ورزشی: بگو مگو های علی خطیر و پندار توفیقی در یک برنامه تلوزیونی و به درازا کشیدن جدل های آن ها به رسانه های مکتوب زوایای تازه ای از تخلفات مدیرتی در بدنه باشگاه استقلال را نمایان کرده است. افشاء گری های این دو علیه هم به حدی وسیع بود که دایره ای از سوالات مهم را پدید آورده است. پرسش هایی که هیچ پاسخی برایش نیست!

عمق تخلفات در مباحث قراردادی بازیکنان و مربیان به قدری وسیع است که متولیان اصلی باشگاه ونهاد های بالادستی مرتبط را به کنکاشی تازه درباره آنچه طی سال های اخیر در باشگاه استقلال رقم خورده، دعوت می‌کند و حقیقتا باید روشن شود که زیر پوست این باشگاه چه گذشته و چرا سلسله ای از تخلفات اداری، مالی در قراردادها رخ داده است؟!

استقلال سوار بر قطار بی‌مقصد!

پرسش ها را می‌شود این گونه پشت سر هم قطار کرد: چرا قرارداد وینفرد شفر به یک میلیون و 200هزار دلار افزایش پیدا کرده است، قراردادی که مجاز بود تا 600هزار دلار فزونی یابد؟ مسببان آن چه کسانی هستند؟ ماجرای مبالغی که در ازای فروش امید نورافکن گم شده نیز قابل پیگرد است.

اوج شگفتی ازافشاء گری اخیر اما از نقطه ای رقم می‌خورد که یک طرف این مجادله ها(توفیقی) مدعی شد باشگاه استقلال می‌توانسته مامه تیام را حفظ کند اما در ازای 400هزار دلار این بازیکن فروخته شده است. تیام در شرایطی از استقلال به تیم عجمان فروخته شده که مسئولان این باشگاه می‌توانستند اجازه جدایی به این بازیکن را ندهند.

پرسش ما هم همین است. وقتی استقلال خود به تیام نیاز داشت چرا این بازیکن در ازای 400هزار دلار فروخته شد و بازیکنان ناکارآمدی همچون گرو و نویمایر جذب شدند؟ عجیب نیست که بازیکنی با آن سطح از تاثیرگذاری به حراج گذاشته می‌شود و به جایش بازیکنانی با کمترین ارزش فنی و با دریافتی هایی بیشتر از آن حق انتقال، جذب می‌شود؟

درلابه لای این بحث ها نکته دیگری هم بیرون آمد. خطیر ادعا کرده که شفر گونسالوس و پاتوسی را نمی‌‌خواسته. این ادعا فارغ از آنکه دید فنی شفر را در مقابل مرتبه بازیکنان زیر سوال می‌برد آشکار می‌کند که جذب بازیکنان از راهی جز کانال مربی انجام شده است. این هم خود یک هرج و مرج و تخلف بزرگ است که هرگز به آن توجهی نشده است.

تردیدی نیست اگر استقلال به پدیده نمی‌باخت و از دایره مدعیان قهرمانی دور نمی‌شد و در لیگ قهرمانان آسیا نیز شانس آن چنانی برای صعود نداشت هیچ یک از این افشاء گری ها انجام نمی‌شد اما شکست های اخیر بوده که درواقع باعث شده افکار عمومی پی به ماوقع آنچه زیر پوست استقلال می‌گذرد، ببرد و از ریز اتفاقات آگاه شود.

این شکست ها را از منظری باید به فال نیک هم گرفت. باخت هایی که مقدمه ای شده برای افشای حقایق و شکاف هایی که میان تصمیم گیران باشگاه استقلال وجود دارد. تخلفات سیستماتیکی که لطمه بزرگی بر پیکره این باشگاه وارد ساخته است و استقلال را درگیر مشکلات عدیده کرده است و دود آن ها تا سال ها چشم ها را کور خواهد کرد. به راستی چه کسی می تواند از عهده این همه دیون برآید؟

نقطه ای که البته سال ها است دنبالش می‌گردیم همین جا است. تصمیم های فکر نشده، بدون حساب و کتاب و بی منطق که ریشه ناکامی های چند ساله استقلال بوده است. استقلال در حقیقت به همین دلیل است که سال ها است پشت جام قهرمانی مانده و حسرت تکرار افتخارات گذشته را می‌خورد. باید جورثومه همه مصائب استقلال در علل ناکامی را در همین ماجراها جست و جو کرد. نه جای دیگری.

استقلال کارش به جایی رسیده که با این مدیران به شخصی که مدرک مربیگری ندارد(فرزند خلف آقای شفر) در مجموع 220هزار دلار پول می‌دهد! حیرت انگیز نیست؟ این استقلال عجیب خسته کننده شده است.

حمیدرضا عرب

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دزد خونه هس نه فوتبال ...جمع کنین ای بساط دزدی رو

      پاسخ ها

      • استقلال مجیدی کاپ ‌‌‌‌‌ فرانک و بعلاوه لنگ مساوی هست با دلاک هاهاها ای دلاک های دقل ‌ ‌‌‌ ‌‌‌

        اصل خبر این است:
        استقلال سوار بر لنگی های بی مقصد

        متشکرم

    • امجدی

      پندار توفیقی تکلیفش کاملا معلوم هستش ک دروغ گوی حرفه ای هست اما تمام بدبختی های اخیر استقلال همین آقای استاد شفر هستش ک با بازی کردن با جملات و احساسی بودن ما ایرانی ها حقیقت بی انصافی کرد از صداقت مردم ایران و نجابت ما ایرانی ها عین کارلوس کی روش نهایت بهره برداری کرد
      خدا این اجنبی های بی انصاف را از مملکت ما دور کند از شر وجود بی انصافی شان نجات بدهد آقای خطیر والله حرام هست ک شفر از کیسه ملت پولی بخورد با همین فرهاد مجیدی هر مقامی ک بیاورد افتخار میکنیم ولی مقامی با این غربی ها نمیخواهیم

    • کاربر قدیمی

      همه دنبال پورسانت و درصد هستند و اگر حقشون ب بالادستی هم برسد ک آب از آب تکان نمیخورد .

    • بدون نام

      تفسیر خوبی نبود. خیلی پراکنده و غیر منطقی.

    • antilong

      شما نویسنده ی لنگی، خودت را به کوچه علی چپ نزن، از ماموریت افتخاری و فتحی هم بنویس که از طرف وزیر ورزش ماموریت داشتند استقلال قهرمان نشه.

    • سعید

      اساس دزدی واختلاس هرج ومرج‌ .بی برنامگی .مشخص نبودن قراردا دها ووجود دزدان مدعی مدیریت ودلسوزی وخدمت به هوادار است وتا پشتوانه محکم‌ دروزارت داشته وکسی بازخواست نکن واگر کرد خودش نیز اهل معامله وحق زحمه باشد اوضاع بر همین منوال است.مگر در نود افشاگری استقلال انجام نشد نتیجه چه شد .هیچ.این هم مثل اون یکی.

    • شمالی ریکا

      فردا فتحی همه رو تکذیب میکنه بعدشم توپو میندازن تو زمین وزیر ورزش که خودشونو تبرئه کنن بعد میگن تیم حکومتی پرسپولیسه بدبخت وزیر ورزش و پول بیت المال

    • تاج کبیر. چهار فینال دوقهرمانی آسیا

      وزارت ورزش نابود کرده استقلال رو

    • بدون نام

      همین حاشیه ها استقلال را نابود می کنه مخصوصا در دیدار امروز برابر الدحیل قطر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج